صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

ویتالیک بوترین بنیانگذار و خالق اتریم و شاهزاده کریپتو کیست؟

توضیحاتی درباره فعالیت های ویتالیک بوترین بنیانگذار و خالق اتریم و شاهزاده کریپتو در صفحه اقتصاد منتشر شد!

ویتالیک بوترین بنیانگذار و خالق اتریم و شاهزاده کریپتو کیست؟

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره فعالیت های ویتالیک بوترین بنیانگذار و خالق اتریم و شاهزاده کریپتو خواهیم داشت! با ما همراه باشید. به تازگی خبری منتشر شده است که بر طبق آن مجله خبری آمریکایی TIME تصمیم دارد اولین جلد کاملا NFT خود را با ویتالیک بوترین ( Vitalik Buterin ) برنامه‌ نویس روسی-کانادایی و بنیانگذار و خالق اتریم منتشر نماید (این برنامه نویس 28 ساله بر روی جلد مجله TIME ظاهر خواهد شد). عنوان این جلد "شاهزاده کریپتو نگرانی هایی دارد" خواهد بود (برگرفته از داستانی که توسط اندرو چاو، عضوی از تیم تحریریه مجله منتشر شده است).

اما درباره ویتالیک بوترین (متولد ۳۱ ژانویه سال ۱۹۹۴ ‏میلادی در کولومنا کشور روسیه) بد نیست بدانید وی تا سن ۶ سالگی در روسیه زندگی می‌ کرد! اما مدتی بعد والدین او با هدف یافتن فرصت‌ های شغلی بهتر تصمیم به مهاجرت به کانادا گرفتند…

جالب است بدانید او در کودکی فوق العاده باهوش بود (دارای ذهن فوق‌ العاده و استعدادهای باورنکردنی)! و مستعد ریاضیات و برنامه‌ نویسی بود (افراد زیادی درباره ی او به عنوان یک نابغه ی ریاضی صحبت می‌ کردند)… علاقه اولیه و شدیدی به اقتصاد داشت و می‌ توانست اعداد سه رقمی را در ذهن خود دو برابر سریع تر از یک انسان معمولی همسن خود حفظ کند!

ویتالیک بوترین برای اولین بار از پدر خود چیزهایی درباره بیت‌ کوین شنید! او مدتی بعد تصمیم گرفت از طریق کار و مقاله‌ های خود، درک و تجربه بیشتری پیرامون بیت کوین بدست آورد (او تلاش می‌ کرد از طریق مقاله‌ های خود، درک و تجربه بیشتری در مورد بیت کوین بدست آورد و همچنین کمی در معرض جامعه قرار بگیرد)… مقالات وی توجه میهای آلیسی (Mihai Alisie) یک فرد رومانیایی علاقه‌ مند به بیت‌ کوین را به خود جلب کرد! این اتفاق منجر به ایجاد همکاری میان این دو گردید؛ به گونه ای که در اواخر سال ۲۰۱۱ میلادی، مجله بیت‌کوین را تاسیس نمودند. ویتالیک بوترین وظیفه نویسندگی اصلی این مجله را بر عهده گرفت.

در اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی، ویتالیک بوترین ایده خود را برای تعدادی از دوستان خود ارسال کرد! بعد از آن، حدود ۳۰ نفر برای گفتگو درباره ی مفهوم ایده اتریوم به نزد او مراجعه کردند. در طول جلسات و گفتگوها، این ایده تغییر کرد و به شیوه ی بهتری شکل گرفت…

در ژانویه سال ۲۰۱۴ میلادی، این پروژه به‌ طور عمومی اعلام شد و تیم اصلی متشکل از ویتالیک بوتین، میهای آلیزی ، آنتونی دی لوریو، چارلز هاسکینسون، جو لوبین و گاوین وود تشکیل شد.

پیش از راه اندازی رسمی شبکه، بنیاد چندین نمونه اولیه ی کدگذاری شده از پلتفرم اتریوم را تولید و آزمایش کرد… نسخه ای به نام المپیک آخرین نسخه از این نمونه‌های اولیه و همچنین پیش نسخه ی عمومی بتا بود.

اتریوم تا آن زمان خود را در بازار ارز دیجیتال به خوبی هر چه تمام معرفی کرده بود… تعداد قابل ملاحظه ای از مبادلات اصلی ارز دیجیتال در اتر شروع به تجارت کردند که خود باعث افزایش سریع ارزش گذاری شد!

در حال حاضر، اتریوم در جایگاه دوم و بعد از بیت کوین قرار گرفته است. برخلاف بیت کوین که طلای دیجیتال در نظر گرفته می‌ شود، اتریوم یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین برای توسعه‌ دهندگان به‌ منظور ساخت و اجرای برنامه‌ ها است (اتریوم مانند اندروید و iOS در دنیای ارزهای دیجیتال است).

اما دارایی ویتالیک بوترین چیزی در حدود 100 میلیون دلار تخمین زده می‌ شود (بخش زیادی از دارایی او در قالب اتریوم است). گفته می‌ شود وی حدود 350 هزار واحد از این ارز دیجیتال را در کیف پول مجازی خود نگهداری می‌ کند…

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان