واکنش جالب و متفاوت قیمت دلار به اخبار مثبت + جزئیات

صفحه اقتصاد- در این خبر به توضیحاتی درباره واکنش جالب و متفاوت قیمت دلار به اخبار مثبت پرداخته شده است.

واکنش جالب و متفاوت قیمت دلار به اخبار مثبت + جزئیات

صفحه اقتصاد - در این خبر به توضیحاتی درباره واکنش جالب و متفاوت قیمت دلار به اخبار مثبت پرداخته شده است.
دوباره خبرها جو بازار را مثبت کردند. از هر دری خبر مثبت شنیده می‌شد، حتی برخی منابع ضد جمهوری اسلامی ایران هم این اخبار را منتشر می‌کنند. خبرهای مثبتی که در روز سه‌شنبه شنیده می‌شد، حل پرونده هسته‌ای بین ایران و آژانس بود، این خبر حتی در رسانه‌های فارسی‌زبان هم بازتاب پیدا کرد. خبر دوم بحث آزادسازی منابع بلوکه شده ایران بود. این‌بار پرچم‌دار انتشار چنین خبرهایی منابع رسمی و نزدیک به دولت نبودند بلکه کراواتی‌های عضو اتاق بازرگانی ‌بودند. در چنین فضایی بازار ارز شروع به فعالیت کرد. بر اثر این اخبار قیمت دلار هرات از سطح ۵۱ هزار و ۷۰۰ به ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان عقب‌نشینی داشت.

معامله‌گران معتقدند نسبت به تمام خبرهای مثبت سه‌شنبه یک دوقطبی تشکیل شده و آن‌ها می‌گویند بازار منتظر است ببیند درمورد مسائل مطرح شده سه‌شنبه، مقامات کاخ سفید چه می‌گویند. قطب منفی این خبرها چه بودند؟ قطب منفی می‌گوید خبر آزادساز پول‌ها را یک صفحه توییتری با 650 فالوری منتشر کرده و حتی رئیس اتاق کره‌جنوبی و ایران گفته است هنوز هیچ خبری در این باره به ما ارائه نشده و فعلا در حد حرف است. درمورد توافق ایران و آژانش هم یک خبر آمد که هنوز یکسری مسائل باقی مانده است. فقط می‌ماند سفر گروسی به ایران که آن هم نتیجه سفر مهم است و نتیجه را در نشست شورای حکام می‌شود دید. پس بازار معتقد است باید فاند خبری قوی بیاید تا بازار از کاهش مطمئن شود. آن‌ها می‌گویند اگر خبرها قطعی بودند دلار به 48 هزار تومان می‌رسید.

با این خبرهای متضاد در بازار سه‌شنبه شاهد جنگ بین مال‌دار و ریال‌دار بودیم. ریال‌دار که مشخص بود چشم به خبر قطعی بسته‌ و فعلا خرید نزده است. اما مال‌دارها تحلیل‌های جالبی داشتند و ریال‌دارها می‌گفتند این تحلیل‌ها از سر ناچاری و ضرر زیاد است. مال‌دارها می‌گفتند اگر خبر آزادسازی راست باشد و حتی اگر همه پول‌ها به دلار وارد ایران شود عدد بزرگی نیست. آن‌ها معتقدند با تقسیم 7 میلیارد دلار بین ملت ایران به هر نفر 85 دلار می‌رسد. مال‌دارها نسبت به خبرهای داخلی هم یک نظر داشتند. آن‌ها می‌گفتند در یک ماه گذشته زمانی که شب خبر منفی می‌آید یا یک خبر مثبت تکذیب می‌شود، صبح روز بعد یکسری خبرگزاری‌های داخلی یک خبر مثبت کار می‌کنند. البته مال‌دارها خبر آزادسازی پول‌های بلوکه شده در بازار خودرو را دست به دست می‌کردند که 24 خرداد آزاد می‌شود.

اما از خبر و صحبت ریال‌دار را مال‌دار که بگذریم تکنیکال‌کاران معتقدند 20 روز است که نرخ بین سه کانال نوسان می‌دهد؛ 50، 51 و 52 هزار تومان و بیشتر بین 51 و 52 یوده است. آن‌ها معتقدند کندل‌ها هر روز کوچکتر و بازه نوسان هم کمتر می‌شود، که این شمارش معکوس برای نوسان بزرگتر است. از نظر آن‌ها هر خبر قطعی بیاید قیمت دلار هم بر اساس آن نوسان خواهد داد. از نظر تکنیکال‌کاران سکه هم چارت یک الگوی سر و شانه زده که هشدار ریزش می‌دهد. اگر کف 29 میلیون و 500 تا 800 هزار تومان سکه از دست برود نوسان کاهش با فشار فروش روبرو می‌شود.

در این روزهای پرخبر حال و هوای بازار چطور است؟ معامله‌گران می‌گویند قبلا که خبر مثبت می‌آمد در بازار ارز هم دلار به واسطه افزایش فروش، زیاد می‌شد اما این روزها کسی دلار نمی‌فروشد و فقط خبر مثبت دست به دست می‌شود و جنسی هم در بازار نیست.

نکته اول بازار ارز اینبود که دوباره با رسیدن قیمت دلار هرات به کف 51 هزار و 200 تا 300 تومان گفته می‌شد گنده بازار در روز سه‌شنبه هم نخرید.

نکته دوم بازار درمورد این بود که برخلاف روند همه بازارها که کاهشی بودند صبح گفته می‌شد سلیمانیه خریدار شده است.

نکته سوم یک شایعه بود درباره اینکه بانک مرکزی قرار است از تیر ماه عرضه نامحدود یوآن و روبل را در تمام صرافی‌ها آغاز کند. حتی گفته می‌شد همه مردم بدون کارت ملی می‌توانند اقدام به خرید یوآن و روبل کنند. مال‌دارها این خبر را به ریال‌دارها نسبت می‌دادند.

منبع: ایران جیب

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان