صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره چین لینک موفق‌ ترین اوراکل غیرمتمرکز دنیای ارز دیجیتال + بررسی معایب و مزایا

توضیحاتی درباره معایب و مزایای ارز دیجیتال چین لینک که بر مبنای اتریوم طراحی شده است، در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره چین لینک موفق‌ ترین اوراکل غیرمتمرکز دنیای ارز دیجیتال + بررسی معایب و مزایا

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره معایب و مزایای ارز دیجیتال چین لینک خواهیم داشت! با ما همراه باشید. چین لینک (Chainlink) ارز دیجیتالی است که بر مبنای اتریوم طراحی شده است. جالب است بدانید چین لینک اولین پروژه بلاکچینی بود که با منطقی هوشمندانه، تعامل بلاکچین‌ ها با دنیای واقعی را امکان پذیر کرد! به بیان ساده تر شبکه چین لینک به عنوان یک شبکه غیرمتمرکز از نودها، ورودی‌ ها و خروجی‌ های قابل‌ اعتماد و غیر قابل‌ دستکاری را برای قراردادهای هوشمند بلاکچین فراهم کرده است.

شاید این سوال پیش آید که نود چیست؟ در پاسخ بایستی گفت نود شبکه یا گره قطعات فیزیکی می باشند که شبکه را تشکیل می دهند و به طور معمول شامل دستگاه هایی می‌ شوند که اطلاعات را دریافت می کنند و ارسال می نمایند! البته در عین حال ممکن است داده ها را دریافت نمایند و ذخیره کنند، یا اطلاعات را در جای دیگری بفرستند و یا حتی داده‌ ها را ایجاد و ارسال کنند…

پلتفرم چین لینک، اولین و تا به امروز، موفق‌ ترین اوراکل غیرمتمرکز تکنولوژی بلاکچین است. در توضیح اوراکل بایستی گفت اوراکل‌ ها نقش واسطه ی انتقال اطلاعات از منابع خارجی به قرارداد‌های هوشمند را بر عهده دارند! به بیان ساده تر، اوراکل ‌ها در دنیای فناوری اطلاعات، واسطه‌ هایی هستند که داده‌ های منابع خارجی را از طریق API های وب به نرم‌ افزار‌ها وارد می‌ کنند و یا داده‌ های خروجی نرم‌ افزار‌ها را به منابع خارجی انتقال می‌ دهند.

اما درباره تاریخچه چین لینک بد نیست بدانید این پروژه توسط شرکت تکنولوژی اسمارت کانترکت به مدیرعاملی سرگئی ناذاروف و استیو الیس در سان فرانسیسکو پایه گذاری شد. این پروژه در سال ۲۰۱۷ میلادی، با صدور یک میلیارد توکن لینک (LINK) کار خود را آغاز کرد! لازم به بیان است ارز دیجیتال لینک (LINK) در هنگام عرضه اولیه در سال ۲۰۱۸ میلادی تنها ۲۰ سنت قیمت داشت، اما با این وجود توانست ۳۲ میلیون دلار سرمایه اولیه به دست آورد!

در سال ۲۰۱۹ میلادی، چین لینک رشد چشمگیری را تجربه کرد و تنها در مدت یک سال قیمت آن بیش از ۶ برابر افزایش یافت!

درباره وایت پیپر ( Whitepaper ؛ راهنمای معتبر یک پروژه که کاربران هدف خود را پیرامون یک مسئله ی پیچیده آگاه می کند و فلسفه نهاد مجری را در این باره ارائه می دهد) چین لینک که در سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر شد، بد نیست بدانید اطلاعاتی پیرامون جزئیات زیرساخت پروژه چین لینک، مشکلاتی که این پروژه قرار است حل کند، کاربرد اوراکل‌ ها، نحوه اعتبارسنجی نودها، شیوه سهام‌ گذاری و جریمه نودها و کاربردهای توکن لینک را شامل می شد.

لینک (LINK) توکن بومی شبکه چین لینک می باشد که برای پرداخت‌ هزینه خدمات این شبکه کاربرد دارد. توجه داشته باشید سرمایه گذاری روی توکن لینک (LINK) را می‌ توان سرمایه گذاری بر روی آینده پروژه چین لینک دانست… توکن لینک (LINK) روی پلتفرم اتریوم ایجاد شده است و از نوع ERC۲۰ می باشد.

درباره امنیت چین لینک نیز بایستی گفت چین لینک بر روی یک بلاکچین امن ساخته شده است؛ به بیان ساده تر اگر تراکنشی در بلاکچین چین لینک انجام‌ شود و یا اطلاعاتی در آن بایگانی شود، به‌ هیچ‌ وجه امکان اعمال تغییر در آن ها وجود ندارد! علاوه بر این، رمزنگاری چین لینک باعث شده است تا این پروژه در برابر هکرهایی که به بلاکچین حمله می کنند، محافظت شود.

از صرافی های پشتیبان کننده رمزارز چین لینک می توان به صرافی بایننس (Binance)، صرافی هیوبی گلوبال (Huobi Global)، صرافی اوکی اکسچنج (OKEx) صرافی بای بیت (Bybit) و همچنین صرافی BitZ اشاره کرد. همچنین می توان با جستجو در گوگل، وبسایت های ایرانی را که توکن لینک (LINK) را با پرداخت ریالی می‌ فروشند، پیدا کرد و پس از ثبت‌ نام در آنها، به صورت مستقیم با کارت بانکی خریداری نمود.

شاید این سوال پیش آید که برای ذخیره و نگهداری از ارز دیجیتال لینک بایستی چه کرد؟ در پاسخ بایستی گفت کیف پول های چین لینک عبارتند از کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)، کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)، کیف پول کوین باکس (CoinBox)، کیف پول موبایلی و تحت وب لومی (Lumi)، کیف پول موبایلی و دسکتاپی اتمیک (Atomic) و همچنین کیف پول موبایلی و دسکتاپی کوینومی (Coinomi). توجه داشته باشید توکن لینک (LINK) با هر کیف پولی که از اتریوم و توکن‌ های ERC20 پشتیبانی کند، سازگار است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان