صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره پولکادات رقیب جدی ارز دیجیتال اتریوم + بررسی معایب و مزایا

توضیحاتی درباره معایب و مزایای ارز دیجیتال پولکادات و همچنین تاریخچه این ارز دیجیتال و پیش بینی روند آن در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره پولکادات رقیب جدی ارز دیجیتال اتریوم + بررسی معایب و مزایا

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، به بررسی معایب و مزایای ارز دیجیتال پولکادات و همچنین تاریخچه این ارز دیجیتال خواهیم پرداخت! با ما همراه باشید. ارز دیجیتال پولکادات (Polkadot) به عنوان نسل جدید پروتکل‌ های بلاکچین و همچنین رقیب جدی ارز دیجیتال اتریوم ، در تلاش است با ایجاد شبکه‌ ای واحد از بلاکچین های هدفمند و یکپارچه بر مشکلات کندی و همچنین پر هزینه‌ بودن تراکنش‌ ها در دنیای ارزهای دیجیتال غلبه ‎کند!

شبکه پولکادات در سال 2014 میلادی، توسط گاوین وود (Gavin Wood) و در تعامل با بنیاد Web۳ به عنوان سازمانی که برای ترویج زیرساخت‌ های غیرمتمرکز اینترنت فعالیت دارد، راه اندازی گردید. گاوین وود (Gavin Wood) که از سال 2013 میلادی در توسعه شبکه اتریوم حضور داشت و به عنوان یکی از بنیانگذاران اتریوم در این پروژه فعالیت داشت، در سال ۲۰۱۶ میلادی از پروژه اتریوم کناره گیری کرد و تمام توجه خود را بر روی شبکه پولکادات معطوف نمود.

در همان روزهای آغازین فعالیت ارز دیجیتال پولکادات (Polkadot)، درآمدی ۱۴۵ میلیون دلاری نصیب این شبکه شد! اما متاسفانه چندی بعد مورد حمله هکرها قرار گرفت! بر اثر این حمله؛ ۱۵۰ میلیون دلار به پولکادات ضرر وارد شد؛ این اتفاق موجب شد تا سرعت توسعه این رمزارز به‌ شدت کاهش پیدا کند…

در سال ۲۰۱۸ میلادی، ارز دیجیتال پولکادات با قدرت بیشتری به بازار ارزهای دیجیتال بازگشت و با ارتقای اکوسیستم خود، به پیشرفت خود ادامه داد. ارز دیجیتال پولکادات تا به امروز با قدرت هر چه تمام در حال پیشرفت بوده است، به گونه‌ ای که در سال ۲۰۲۰ میلادی ایده انتقال حساب را نیز به شبکه خود افزود.

جالب است بدانید هر بلاکچین به خودی خود توانایی برقراری ارتباط با دیگر بلاکچین‌ ها را ندارد! در این بین، پولکادات با متحد کردن بلاکچین‌ ها در یک شبکه به آنها این امکان را می دهد که به صورت موازی با یکدیگر در تعامل باشند و همکاری کنند (به زبان ساده، پولکادات پروژه‌ ای است که توسط عده ای از توسعه دهندگان برای توسعه دهندگان دیگر ساخته شده است یا پولکادات یک بلاکچین است که بلاکچین‌ های متفاوت و به تعداد زیادی را به یکدیگر متصل می کند).

توجه داشته باشید ارز دیجیتال شبکه پولکادات، دات یا DOT نام دارد که کاربرد اصلی آن پرداخت هزینه‌ های شبکه پولکادات و همچنین تصمیم‌ گیری پیرامون آینده شبکه بلاکچین‌ است. برخلاف بیت کوین و صدها ارز دیجیتال دیگر، عرضه رمزارز پولکادات مبتنی بر ماینینگ یا استخراج نیست و واحدهای آن با روش منحصر به‌ فردی توزیع می‌ شوند…

شبکه پولکادات به صورتی طراحی شده است که برای پروژه‌ های بلاکچین عمومی، خصوصی و سازمانی قابل استفاده باشد.

شاید این سوال پیش آید که برای ذخیره کردن و نگهداری ارز دیجیتال پولکادات کدام کیف پول ها در دسترس است؟

در پاسخ بایستی گفت تاکنون کیف پول‌ های متعددی برای ذخیره سازی ارز دیجیتال DOT ارائه شده است! از جمله این کیف پول ها می توان به کیف پول Polkawallet (اندروید و IOS) ، کیف پول Parity Signer (اندروید و IOS)، کیف پول Mathwall (اندروید ، IOS و افزونه مرورگر) ، کیف پول ImToken (اندروید و IOS) ، کیف پول Ownbit (اندروید و IOS) ، کیف پول Dether (اندروید و IOS) ، کیف پول Lunie و در نهایت کیف پول Trust Wallet (اندروید و IOS) اشاره کرد (پیش از ذخیره ارز دیجیتال دات، درباره امنیت کیف پول خود تحقیق کنید).

به یاد داشته باشید قیمت ارز دیجیتال پولکادات همچون دیگر ارزهای دیجیتال با عرضه و تقاضا و همچنین بیم و امید نسبت به آینده شبکه پولکادات، بالا و پایین می شود و خواهد شد. فراموش نکنید سرمایه‌ گذاری بر روی ارز دیجیتال پولکادات همچون هر سرمایه گذاری سالم دیگری، همواره دارای ریسک می باشد؛ پس قبل از هر اقدامی بایستی تحقیقات کامل صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان