صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره پلتفرم آوالانچ و ارز دیجیتال AVAX + بررسی معایب و مزایا

توضیحاتی درباره معایب و مزایای پلتفرم آوالانچ به عنوان جدیدترین پروژه‌ ها در دنیای کریپتو و ارز دیجیتال AVAX در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره پلتفرم آوالانچ و ارز دیجیتال AVAX + بررسی معایب و مزایا

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره معایب و مزایای پلتفرم آوالانچ و ارز دیجیتال AVAX خواهیم داشت! با ما همراه باشید. پلتفرم آوالانچ (Avalanche) به عنوان یکی از جدیدترین پروژه‌ ها در دنیای کریپتو با بهره گیری از تجربیات ارزهای دیجیتال موفق گذشته و همچنین ادغام آن ها با تکنولوژ‌ی های جدید، تجربه کاربری جدیدی را برای کاربران خود به همراه دارد!

آوالانچ یک پلتفرم متن باز برای راه‌ اندازی برنامه‌ های غیرمتمرکز مالی و همچنین استقرار بلاکچین‌ های سازمانی در یک اکوسیستم مقیاس پذیر می باشد (از یک پروتکل اجماع منحصر به فرد استفاده می‌ کند).

جالب است بدانید هدف پلتفرم آوالانچ، مبادله دارایی به صورت جهانی است! فرصتی که به هر فرد امکان می‌ دهد هر نوع دارایی را راه اندازی نماید، یا آن را معامله کند و یا حتی آن را به صورت غیرمتمرکز با استفاده از قراردادهای هوشمند و دیگر فناوری‌ های پیشرفته کنترل نماید (الگوریتم اجماع).

شبکه اصلی آوالانچ به عنوان اولین پلتفرم قراردادهای هوشمند که تراکنش‌ ها را در کمتر از ثانیه تایید می‌ کند (حداکثر ۴۵۰۰ تراکنش در ثانیه)، در سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی توسط Emin Gün Sirer، Kevin Sekniqi و Maofan "Ted" Yin راه اندازی شد! AVAX به عنوان توکن اصلی آوالانچ کارهای مختلفی را در این شبکه انجام می‌ دهد (برای انجام یک تراکنش درون این شبکه، کارمزد بایستی از طریق ارز دیجیتال AVAX پرداخت شود)؛ همچنین به عنوان پاداش و سیستم پرداخت برای کاربران عمل می‌ کند.

اما شاید این سوال پیش آید که تفاوت آوالانچ با بیت کوین و بیت کوین کش و اتریم در چیست؟ در پاسخ بایستی گفت تفاوت آوالانچ با بیت کوین (Bitcoin) در زمان و تعداد تراکنش ها است! برای نمونه برای تایید نهایی تراکنش‌ ها در بیت کوین به یک ساعت زمان نیاز است، در حالی که در آوالانچ در کسری از ثانیه تراکنش تایید می‌ شود! همچنین درباره تعداد تراکنش ها نیز بایستی گفت بیت کوین هفت تراکنش در ثانیه را پشتیبانی می‌ کند اما آوالانچ تا ۶۵۰۰ تراکنش در ثانیه را انجام می‌ دهد (در حدود سه برابر درگاه ویزا).

توجه داشته باشید پلتفرم آوالانچ یک دارایی با حجم ثابت است و حداکثر ۷۲۰ میلیون توکن AVAX در گردش خواهد داشت!

شاید این سوال پیش آید که امنیت شبکه آوالانچ به چه صورت است؟ لازم به بیان است آوالانچ از مدل گواه اثبات سهام یا Proof Of Stake به عنوان یکی از معروف‌ ترین و مهم‌ ترین الگوریتم‌ های اجماع در شبکه‌ های بلاکچین برای امنیت شبکه استفاده می‌ کند! ایده ای که هم سازگار با محیط زیست است و هم نیازی به سکوهای استخراج تخصصی و گران برای استخراج ندارد… به بیان ساده تر هزاران تا میلیون‌ ها نفر فقط با یک کامپیوتر و اتصال به اینترنت می‌ توانند در پلتفرم آوالانچ شرکت کنند!

درباره نحوه خرید ارز دیجیتال AVAX بایستی گفت برای خرید توکن شبکه اولانچ می‌ توان از طریق صرافی‌ های خارجی و یا داخلی اقدام کرد… برای نمونه امکان خرید و فروش ارز دیجیتال AVAX در صرافی بایننس وجود دارد.

درباره کیف پول ارز دیجیتال AVAX نیز توجه داشته باشید چون این پروژه به تازگی راه اندازی شده است، هنوز کیف پول های شناخته شده ی جهانی در حوزه ارزهای دیجیتال مانند امکان نگهداری رمز ارز AVAX را به پلتفرم خود اضافه نکرده‌ اند! البته نگران نباشید؛ در حال حاضر تنها یک کیف پول رمزارزی برای نگهداری توکن AVAX وجود دارد و آن نیز کیف پول رسمی ارائه شده توسط شبکه اصلی آوالانچ به آدرس http://wallet.avax.network می باشد.

در انتها لازم به بیان است اوالانچ به طور کامل از توکن‌ های غیرقابل تعویض یا NFT ها پشتیبانی می کند. همچنین به یاد داشته باشید کارمزدهای تراکنش که در قالب ارز دیجیتال AVAX پرداخت می‌ شوند، فورا سوزانده می‌ شود! بنابراین توکن AVAX در طول زمان کمیاب‌ تر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان