صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

همه چیز درباره عرضه اولیه ارز ترا+ سال ورود به عرضه مارکت رمز ارزها

در سال 2018 ارز دیجیتال لونا یا ترا وارد عرضه مارکت رمز ارزها شد. در واقع ارز دیجیتال لونا، توکن پلتفرم ترا Terra است که در وب‌سایت کوین مارکت کپ با نماد LUNA نمایش داده می‌شود.

همه چیز درباره عرضه اولیه ارز ترا+ سال ورود به عرضه مارکت رمز ارزها

در سال 2018 ارز دیجیتال لونا یا ترا وارد عرضه مارکت رمز ارزها شد. در واقع ارز دیجیتال لونا، توکن پلتفرم ترا Terra است که در وب‌سایت کوین مارکت کپ با نماد LUNA نمایش داده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صفحه اقتصاد ، ترا (Terra) شامل یک مجموعه استیبل کوین غیرمتمرکز است که می‌تواند زنجیره تأمین را به منظور تثبیت قیمت خود، گسترش داده یا محدود کند. ترا از نظر ساختار و تکنولوژی از پول فیات برتر است، چون تحت پشتوانه غیرمتمرکز عمل می‌کند و خطر رخ دادن اشتباهات را از بین می‌برد. ارز دیجیتال ترا در ایجاد یک سیستم مالی غیرمتمرکز مشارکت می‌کند و تضمین می‌کند که رشد اقتصادی به صورت عادلانه و از طریق یک مکانیزم اجماع دموکراتیک، به جای یک سیستم سیاسی متشکل از نمایندگان منتخب، توزیع می‌شود.

از توکن لونا به جهت ثابت نگه داشتن قیمت رمز ارز ترا استفاده می‌شود. این مورد کمک می‌کند که این رمز ارز یک کوین پایدار باقی بماند انتقال در شبکه انتقال ارزش این توکن با نسبتی مشخص در مقابل یک واحد پول فیات تعیین می‌شود. توکن LUNA ایجاد می‌گردد، اما توکن Terra معامله می‌شود.

سکه لونا چیست؟

لونا دومین ارز دیجیتالی است که توسط اکوسیستم ترا صادر می‌شود. دارندگان ارز لونا از کارمزدهای تولید شده توسط شبکه پرداخت ترا پاداش می‌گیرند و به طور متوسط ۰.۵٪ پاداش برای هر معامله به کاربران تعلق می‌گیرد. با توسعه رفتار ترا، دارندگان لونا پاداش بیشتری دریافت می‌کنند که باعث افزایش ارزش لونا می‌شود.این پروتکل سابقه توسعه چند پروژه رمز ارزی موفق دارد که از میان آن‌ها می‌توان به پروتکل‌های میرور پروتوکل (Mirror Protocol) و انکر پروتوکل (Anchor Protocol) اشاره کرد. موفقیت این ۲ پروژه در افزایش سرعت پذیرش ارز لونا تأثیر مهمی داشته است.

تاریخچه و تیم ترا / ‏لونا

پلتفرم ترا که پلتفرم ارائه دهنده رمز ارز لونا است در ژانویه ۲۰۱۸ توسط بنیان گزاران خود دنیل شین (Daniel Shin) و دو نوین (Do Kwoin) تأسیس شد و از آپریل ۲۰۱۹ کار خود را شروع کرد، این پروژه راهی برای سوق دادن سریع فناوری بلاکچین و ارز رمزنگاری شده از طریق تمرکز بر ثبات قیمت دانستند. قبل از توسعه ترا، دنیل شین بنیانگذار و هدایت کننده تیکت مستر (Ticket Monster) که یک پلتفرم بزرگ تجارت الکترونیک کره جنوبی است. او یکی از بنیان گذاران فست ترک اژیا (Fast Track Asia) بود که با کارآفرینان برای ایجاد شرکت‌های کاملاً کاربردی کارمی کرد و دو نوین قبلاً به عنوان مدیرعامل انیفای (Anify) نیز فعالیت می‌کرد و به عنوان مهندس نرم افزار در مایکروسافت و اپل کار کرده است.

امنیت شبکه ترا / ‏لونا

امنیت بلاکچین ترا با استفاده از الگوریتم اجماع اثبات سهام مبتنی بر تندرمینت (Tendermint) تأمین می‌شود که در آن دارندگان توکن لونا، توکن های خود را به عنوان وثیقه برای تأیید معاملات در حال انجام قرار می‌دهند و نسبت به مبلغ سهام لونا، پاداش دریافت می‌کنند. دارندگان توکن همچنین می‌توانند دیگران را به تأیید معاملات از طرف خود، با تقسیم درآمد حاصل از آن، واگذار کنند. ترا همچنین راهنمایی‌های بیشتری را به بهترین روش برای کمک به حفظ امنیت شبکه به نودهای اعتبارسنجی ارائه می‌دهد.

تعداد توکن ترا / ‏لونا

شبکه ترا دارای ۱ میلیارد توکن است. اگر از این تعداد فراتر رود، توکن لونا می‌سوزد تا زمانی که به عرضه تعادل برگردد. در صورت لزوم، توکن های جدید لونا از طریق الگوریتم پروتکل ضبط می‌شوند تا قیمت استیبل کوین‌های ترا را حفظ کنند. لونا برای اولین بار برای سرمایه گذاران اولیه در صرافی‌های بزرگی همچون بایننس، اوکی اکسچنج و هیوبی برای خرید در دسترس قرار گرفت. فروش در آگوست ۲۰۱۸ به پایان رسید و در نتیجه ترا ۳۲ میلیون دلار درآمد کسب کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان