صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره رمزارز کامپاند + بررسی تاریخچه و آینده ارز دیجیتال COMP

توضیحاتی درباره سرمایه گذاری در رمزارز کامپاند و همچنین تاریخچه، معایب و مزایا و آینده ارز دیجیتال COMP در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره رمزارز کامپاند + بررسی تاریخچه و آینده ارز دیجیتال COMP

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره سرمایه گذاری در رمزارز کامپاند و همچنین تاریخچه، معایب و مزایا و آینده ارز دیجیتال COMP خواهیم داشت! با ما همراه باشید. پلتفرم ارز دیجیتال کامپاند (Compound) به عنوان یک پروتکل متن باز با نرخ سود مستقل و مبتنی بر الگوریتم بلاکچین اتریوم (بر بستر ERC-20) با هدف تسهیل در وام‌ دهی و امور مالی غیر متمرکز راه‌ اندازی شده است. به بیان ساده تر، شما در پلتفرم کامپوند می‌ توانید در ازای وثیقه‌ گذاری ارزهای دیجیتال، وام بگیرید!

درباره تاریخچه کامپاند بد نیست بدانید این پلتفرم به‌ صورت رسمی در سال 2018 میلادی توسط رابرت لشنر و جفری هیز عرضه شده است (مستقر در سانفرانسیسکو). پروتکل کامپاند نوعی بازار وام‌ دهی غیر متمرکز را ایجاد کرده است و طرفداران بسیاری نیز پیدا کرده است!

رمزارز کامپاند با نماد اختصاری COMP و با پشتیبانی کوین بیس، برای دارندگان خود، رای‌ دهی یا وکالت در تصمیمات نظارتی را امکان‌ پذیر می‌ سازد و اصلاح و تغییرات پیشنهاد شده را برای پروتکل کامپاند ممکن می سازد… کاربران می‌ توانند توکن‌ ها را به بازار پول وارد نمایند تا بدون نیاز به اعتماد به نهاد متمرکز، از دارایی‌ های اتریوم وام بگیرند.

کامپاند به عنوان یک سرویس مالی غیرمتمرکز (Defi) نقدینگی را تضمین نمی‌ کند! بلکه تنها انگیزه ی لازم را برای آن فراهم می‌ آورد. این سرویس به صورت همتا به همتا (Peer to Peer) عمل می‌ کند؛ یعنی هم وام‌ دهنده و هم وام‌ گیرنده، خود کاربران هستند! با استفاده از سرویس کامپاند، افراد می‌ توانند با تامین وجه برای وام‌ گیرنده‌ ها به صورت ارز دیجیتال سود دریافت کنند و وام گیرنده‌ ها نیز با قرار دادن وثیقه (که آن هم از نوع ارز دیجیتال است)، وام رمزارزی بگیرند و در زمان تسویه حساب با بازگرداندن مقدار وام به‌علاوه سود آن، وثیقه خود را آزاد کنند… توجه داشته باشید نرخ بهره سپرده‌ گذاری‌ ها و نرخ سود وام‌ ها بر اساس میزان عرضه و تقاضا در شبکه کامپاند تعیین می‌ شود.

احتمالا این سوال پیش می آید که امنیت این پلتفرم به چه صورت تامین می شود؟

در پاسخ بایستی گفت از آنجا که قراردادهای هوشمند برای مخاطبان کامپاند مبتنی بر بستر اتریوم است، امنیت قابل قبولی را برای کاربران و سرمایه گذاران تامین می‌ نماید. همچنین کامپاند به این دلیل که تحت بازرسی‌ های امنیتی متعددی قرار دارد، از نظر ایمنی در جایگاه مناسبی قرار دارد! همچنین کاربران این پلتفرم مجاز به ارائه نظرات و پیشنهادات بدون واسطه ی خود در مورد آن هستند.

پلتفرم کامپاند به عنوان یکی از پروژه‌ های موفق در حوزه دیفای (یا امور مالی غیرمتمرکز)، همچون بانک‌ ها امکان وثیقه گذاری برای دریافت وام، کسب سود از سپرده گذاری و همچنین اعطای وام در ازای دریافت بهره را عملی ساخته است (اما به‌ صورت غیرمتمرکز)! در این بین نکته ی قابل توجه این است که هیچ شخص یا سازمانی قابلیت کنترل و دخالت در این تراکنش‌ ها را ندارد.

رمزارز کامپاند به گونه‌ ای ساخته شده است که قابلیت استخراج ندارد! و برای به‌ دست آوردن آن بایستی از طریق صرافی‌ های معتبر رمزارزی خریداری شود… از بهترین و مطمئن‌ ترین روش‌ های نگهداری از رمزارز کامپاند، می‌ توان به کیف پول‌ های سخت افزاری همچون لجر نانو اس، کیپ کی و ترزور اشاره کرد… همچنین از جمله بهترین کیف پول‌ های دسکتاپ با قابلیت پشتیبانی از رمزارز کامپاند نیز می توان به کیف پول مای اتر (هم به‌ صورت دسکتاپ و هم موبایل) و میست (پشتیبانی از انواع سیستم عامل‌ های دسکتاپ) اشاره کرد! اکسودوس، کوینومی و آیم‌ توکن نیز از بهترین کیف پول های نرم افزاری کامپاند می باشند!

در انتها لازم به بیان است از جمله فعال‌ ترین صرافی‌ های پشتیبانی کننده از کامپاند می توان به Xtheta Global اشاره کرد که سهمی در حدود 15 درصد از حجم معاملات روزانه آن را به خود اختصاص داده است!

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان