صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره رمزارز میکر + بررسی تاریخچه و آینده ارز دیجیتال MKR

توضیحاتی درباره سرمایه گذاری در رمزارز میکر و همچنین تاریخچه، معایب و مزایا و آینده ارز دیجیتال MKR در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره رمزارز میکر + بررسی تاریخچه و آینده ارز دیجیتال MKR

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره سرمایه گذاری در رمزارز میکر و همچنین تاریخچه، معایب و مزایا و آینده ارز دیجیتال MKR خواهیم داشت! با ما همراه باشید. پلتفرم میکر (Maker) که پیشتر با عنوان MakerDAO شناخته می‌ شد، به عنوان یک پلتفرم مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین، به منظور تسهیل پرداخت‌ های بین المللی در کنار انتقال‌ های همتا به همتا (P2P) ایجاد شده است. جالب است بدانید شعار اصلی پلتفرم میکر، مبارزه با نوسانات حال حاضر بازار است. چرا که بی شک شما نیز می دانید یکی از بزرگ ترین موانع پذیرش رمزارزها به عنوان ارز اصلی در جامعه، بی‌ ثباتی قیمت آنها است!

پلتفرم میکردائو دارای دو توکن به نام های توکن میکر (MKR) و توکن دای (DAI) به عنوان یک یک استیبل کوین می باشد (یکی از نادرترین پلتفرم های غیرمتمرکز که سیستمی دوتوکنه دارد). رمزارز میکر (Maker) یک توکن ERC-20 روی بلاکچین اتریوم با علامت اختصاری MKR یک توکن کاربردی (Utility Token) برای پروژه میکر می باشد که بر روی بلاکچین اتریوم ایجاد شده است. هدف اولیه این رمزارز، پشتیبانی از ایستایی توکن دای (DAI) و حاکم ساختن سیستم اعتباری دای است. دارندگان توکن Maker می‌ توانند پیرامون فعالیت و آینده این سیستم، تصمیم‌ های کلیدی بگیرند…

جالب است بدانید ارز دیجیتال میکر که توسط رون کریستنسن طراحی و عرضه شده است، از یک رویکرد متفاوت برای استیبل کردن DAI از طریق توکن‌ های اختصاصی خود استفاده می‌ کند! این پلتفرم با هیچ ارز فیاتی همچون دلار ایالات متحده آمریکا پشتیبانی نمی‌ شود و فقط از اتریوم استفاده می‌ کند! همچنین کل سیستم مبتنی بر این بلاکچین و یک اکوسیستم قراردادی هوشمند است.

به بیان ساده تر، ارز دیجیتال میکر به استیبل کوین جفت خود یعنی دای کمک می‌کند تا ارزش یک دلاری خود را حفظ کند (چرا که ارزش کوین Dai به دلار ایالات متحده آمریکا گره خورده است! به این معنی که هر یک Dai برابر است با یک دلار ایالات متحده آمریکا)! ارز دیجیتال MKR در واکنش به نوسان قیمت دای و برای حفظ ارزش معادل یک دلاری آن، ساخته و نابود می‌ شود. به همین سبب نیز ارز دیجیتال میکر را نمی‌ توان استخراج (ماین) کرد.

ارز دیجیتال میکر به عنوان یکی از اولین دائوهایی که تا به حال ساخته شده است (DAO مخفف عبارت انگلیسی Decentralized Autonomous Organization به معنای سازمان غیر متمرکز مستقل) را می‌ توان در کیف پول‌ های رمزارزی ERC-20 نگهداری کرد و در تعدادی از صرافی‌ های ارز دیجیتال نیز قابل معامله است.

هر دو کوین MKR و DAI مبتنی بر توکن ERC-20 می باشند؛ از این رو می‌ توان این دو توکن را در هر کیف پول رمزارزی که از توکن ERC-20 پشتیبانی می‌ کند، ذخیره کرد. کیف پول‌ های ارز دیجیتال زیادی از توکن‌ های ERC-20 پشتیبانی می‌ کنند؛ برای نمونه می توان به MyEtherWallet ، Atomic wallet ، Coinomi ، Jaxx و… اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان