صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره رمزارز دودو + بررسی تاریخچه و آینده ارز دیجیتال DODO

توضیحاتی درباره سرمایه گذاری در رمزارز دودو و همچنین تاریخچه، معایب و مزایا و آینده ارز دیجیتال DODO در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره رمزارز دودو + بررسی تاریخچه و آینده ارز دیجیتال DODO

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره سرمایه گذاری در رمزارز دودو و همچنین تاریخچه، معایب و مزایا و آینده ارز دیجیتال DODO خواهیم داشت! با ما همراه باشید. دودو یک صرافی غیرمتمرکز چینی است که بر روی بلاکچین بایننس ایجاد شده است. در توضیح دقیق تر بایستی گفت کاربران صرافی بایننس در سه مزرعه مختلف تراکنش می‌ کنند و در ازای آن، توکن دودو دریافت می کنند… البته این کار با استیکینگ اتر و بایننس کوین و یا واریز استیبل کوین (BUSD) انجام می شود. توجه داشته باشید در این روش، امکان اخذ پاداش تا سقف یک میلیون توکن وجود دارد!

شاید این سوال پیش آید که استیکینگ ارز دیجیتال یعنی چه؟ در پاسخ بایستی گفت شما با نگهداری ارز دیجیتال برای کمک به امنیت شبکه ب رمزارزها، سود کسب می‌ کنید! تمام بلاکچین ها یک نقطه ی مشترک دارند! و آن چیزی نیست جز اعتبارسنجی معاملات.

رمزارز بیت کوین اعتبارسنجی معاملات خود را در فرآیندی به نام استخراج (یا ماینینگ) و یا اثبات کار (یا Proof-of-Work) انجام می‌ دهد. البته شکل‌ های دیگری از اعتبارسنجی معاملات نیز وجود دارد که غالبا به عنوان الگوریتم اجماع شناخته می شوند! اثبات سهام (Proof-of-Stake) یکی از این سازوکارهای الگوریتم اجماع می باشد…

به طور کلی به همه ی روش‌ های یادداشت شده در بالا، استیکینگ (یا Staking) گفته می شود! استیکینگ ارز دیجیتال برای دارندگان آن رمزارز، قدرت تصمیم‌ گیری در شبکه را فراهم می‌ کند. با استیکینگ ارز دیجیتال، شما توانایی رای دادن و درآمدزایی را کسب می‌ کنید (اختصاص‌ ارزهای دیجیتال به شبکه برای کسب پاداش)! این اتفاق شبیه به دریافت سود به دلیل نگه داشتن پول در حساب بانکی است. به بیان ساده تر، سهام‌ گذاری یا استیکینگ به فعالیتی گفته می‌ شود که در آن، کاربر یا کاربران برای مشارکت در حفظ امنیت سیستم‌ های بلاکچینی مبتنی بر اثبات سهام (Proof-of-Stake)، دارایی‌ های خود را در کیف پولی مخصوص قفل یا نگهداری می‌ کند…

اما رمزارز دودو با نماد اختصاری DODO (بر پایه استاندارد ERC- 20) در سال ۲۰۲۰ میلادی و توسط مینگدا لی، دایان لی و چی وانگ (از متخصصین عرصه بلاکچین) پایه گذاری شد.

رمزارز دودو نقدینگی موردنیاز در بلاکچین را فراهم می آورد (دودو به عنوان یک پروتکل مبتنی بر بلاکچین و یک صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز، نقدینگی لازم را بر مبنای بلاکچین تامین می‌ کند)! البته این رمزارز برای رسیدن به این هدف، از الگوریتم بازارساز فعال (Proactive Market Maker یا به اختصار PMM) بهره می گیرد (برخلاف بسیاری از صرافی‌ های غیرمتمرکز همچون یونی‌ سواپ که از الگوریتم بازارسازی اتوماتیک (یا AMM) استفاده می‌ کنند)… PMM راه‌ حلی منحصر‌ به‌ فردی است که جایگزینی را برای فناوری بازارساز خودکار (یا AMM) ارائه می‌ دهد. بازارسازی فعال (یا PMM) باعث پایداری قیمت و تامین بهتر نقدینگی می‌ شود.

ارز دیجیتال دودو با مسئله ی ناپایداری و نوسان در خدمات مالی غیرمتمرکز مقابله می‌ کند! معامله‌ گران در این شبکه می‌ توانند از پلتفرم دودو برای یافتن بهترین قیمت‌ ها برای معاملات از طریق بهترین مسیرهای سفارش از منابع نقدینگی انبوه استفاده کنند…

همانطور که در بالا نیز اشاره شد کاربران دودو می‌ توانند ارزهای خود را در بخش استیکینگ شبکه قفل کنند و در ازای آن ها، توکن DODO به عنوان پاداش بگیرند. همچنین از آنجایی‌ که ارز دیجیتال دودو بر روی بلاکچین باینسس و اتریوم ایجاد شده است، پس امکان مبادله ی هوشمند دارد و کاربران بلاکچین می‌ توانند از قابلیت مبادله در این دو بلاکچین در شبکه دودو استفاده کنند… این فناوری قادر است که به شکل اتوماتیک از منابع نقدینگی خود، بهترین سفارش را بگیرد و قیمت مناسبی را به کاربران پیشنهاد دهد.

در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن رمزارز دودو معامله می‌ شود، صرافی CoinTiger با سهم ۳۴.۹۸ درصد از حجم معاملات روزانه است.

از جمله بهترین کیف پول‌ های ارز دیجیتال برای نگهداری از رمزارز دودو می توان به کیف پول سخت‌ افزاری لجر نانو اس ، کیف پول سخت‌ افزاری لجر نانو ایکس ، کیف پول دسکتاپ اتمیک‌ والت و همچنین کیف پول نرم افزاری تراست‌ والت اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان