صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره ارز دیجیتال پیمان + نحوه خرید ارز دیجیتال ایرانی پیمان

در این مطلب از صفحه اقتصاد، به توضیحاتی درباره ارز دیجیتال پیمان و نحوه خرید ارز دیجیتال ایرانی پیمان خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید. 

همه چیز درباره ارز دیجیتال پیمان + نحوه خرید ارز دیجیتال ایرانی پیمان

در این مطلب از صفحه اقتصاد، به توضیحاتی درباره ارز دیجیتال پیمان و نحوه خرید ارز دیجیتال ایرانی پیمان خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.
ارز دیجیتال پیمان یک ارز دیجیتال ایرانی است که توسط شرکت ققنوس راه اندازی شده است. این ارز دیجیتال توسط چهار بانک مطرح ایرانی پشتیبانی می شود و به ارزش یک سوت طلای 24 عیار منتشر شده است. بنابراین می توان آن را یک استیبل کوین نامید که نام اختصاری آن Pmn است.
بانک هایی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی و حمایت می کنند شامل: بانک ملی، ملت، پارسیان و پاسارگاد با همراهی شرکت توسن است. البته این پیش بینی وجود دارد که سازمان فرابورس و نهادهای دیگری نیز از این ارز دیجیتال حمایت کنند.
الیته این نکته را در نظر داشته باشید که در پیش نویس قوانین ارز دیجیتال در ایران که توسط بانک مرکزی ایجاد می شود، این قابلیت را بانک هایی دارند که قادر به ارائه توکن با پشتوانه طلا هستند. بنابراین باید به اندازه ارزی که به مردم می دهد باید طلا ذخیره کنند. از دیگر قوانینی که در این بانک ها وجود دارد این است که ارزهای دیجیتال ملی قابلیت استخراج ندارند، پس نمی توان ارز دیجیتال پیمان را استخراج کرد.

چگونه ارز دیجیتال پیمان بخریم؟

خرید ارز دیجیتال پیمان با ریال و تتر امکانپذیر است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که عرضه این ارز دیجیتال به صورت محدود بوده و عرضه آن بر عهده میزبان های شبکه است. پس قیمت گذاری این ارز دیجیتال توسط میزبان انجام می شود. از آنجایی که پشتوانه ارز دیجیتال پیمان طلا است با فرمول زیر می توان قیمت آن را محاسبه کرد:

قیمت یک واحد ارز دیجیتال پیمان= (نرخ یک سوت طلا به قیمت وجه رایج محل عرضه) * 1.1

ارزش گذاری این ارز دیجیتال توسط قیمت طلای مظنه تهران که توسط اتحادیه طلا و جواهر تهران و پس از اعمال دیگر تعدیل ها به عیار 24 مشخص می شود. بر اساس فرمول بالا در حدود 10 درصد برای کارمزد تعیین می شود. این کارمزد برای مشارکت فعالانه در فرآیند توزیع پیمان در نظر گرفته شده است.

ارز دیجیتال ایرانی پیمان

البته این نکته را در نظر داشته باشید که در حال حاضر نرخ خرید و فروش ارز دیجیتال پیمان به صورت ریالی در نظر گرفته شده است. این فرمول برای تعیین حداقل قیمت قابل عرضه توسط میزبان تعیین می شود و هیچ گونه نقشی در معاملات فرد به فرد در بازارها ندارد، چرا که در این بسترها عرضه و تقاضا نیز بر قیمت ارز دیجیتال اثرگذار است.

چگونه باید ارز دیجیتال پیمان را با تتر خرید؟

در صرافی های ایرانی این قابلیت وجود دارد که کاربران می توانند از طریق آن به مبادله ارز دیجیتال پیمان بپردازند. الیته این نکته را در نظر داشته باشید که ارز دیجیتال پیمان توسط طلا پشتیبانی می شود، بنابراین برای خرید ارز دیجیتال پیمان باید قیمت طلا را نیز در نظر گرفت. نکته دیگری که در مورد این ارز باید در نظر گرفت این است که این بازار یک بازار جدیدی بوده و تامین تقاضاهای بازار توسط میزبان های شبکه ققنوس انجام می شود. حجم عرضه در بازار، شکاف قیمتی، بازارگردانی و دیگر پارامترهای بازار کاملا منوط به تصمیمات این بازارگردان دارد و صرافی های ایرانی هیچ گونه دخالتی در این مراحل ندارد.

برای خرید ارز دیجیتال پیمان با تتر باید به سایت صرافی های ایرانی مراجعه کنید. برای ثبت سفارش در موقعیت خرید و یا فروش باید دارایی تتر داشته باشید و بعد از فروش دارایی نیز، موجودی شما تبدیل به تتر خواهد شد. بعد از اتمام معامله می توانید دارایی خود را در کیف پول صرافی های ایرانی نگهداری کنید و از آن به کیف پول شخصی خود انتقال دهید.

چگونه باید ارز دیجیتال پیمان را با ریال خرید؟

برای خرید ارز دیجیتال پیمان نمی توان از طریق صرافی های ایرانی اقدام کرد چرا که این قابلیت در این صرافی هنوز راه اندازی نشده است. برای خرید ارز دیجیتال پیمان باید به سایت ققنوس مراجعه کرد یا اینکه از طریق برنامه کافه بازار کیف پول ققنوس را دانلود کرده و اقدام به خرید ارز دیجیتال پیمان با ریال کرد.

ارز دیجیتال ایرانی پیمان

جدای از ارز پیمان و شبکه ققنوس، به‌طور کلی ارزهای دیجیتال یا همان کریپتو یک پدیده نوظهور و آینده دار هستند و ایران پتانسیل بالایی برای بهره‌مندی از این صنعت و تبدیل شدن به یکی از قطب‌های اصلی آن دارد. موقعیت جغرافیایی عالی، علاقه‌مندی زیاد مردم و شرایط سیاسی منحصر به فرد همه‌چیز را برای این هدف مهیا ساخته است. دور زدن تحریم‌های بانکی یکی از مواردی است که ایران نمی‌تواند از آن چشم‌پوشی کند و به‌نوعی تمام منافع ایران در این مهم خلاصه می‌شود.

طبق چیزی که در وایت‌پیپر ققنوس نوشته شده است، این شبکه بر اساس ساختار استلار بوده و تمرکز آن روی برقراری ارتباط امن و مطمئن بین افراد حقیقی و مؤسسات مالی است. ارز پیمان دارایی داخلی و اصلی این شبکه بوده اما به گفته تیم ققنوس، می‌توان روی این شبکه انواع املاک و دارایی‌های منجمد را تبدیل به توکن‌های دیجیتال کرد و به مبادله آن‌ها پرداخت. جهانی بودن این شبکه را نمی‌توان با اطمینان گفت زیرا باید تحت نظارت نهادهای قانون‌گذار یک منطقه فعالیت کند.

در ژوئیه 2018 گزارش شد که ایران ممکن است یک ارز دیجیتال ملی را به عنوان ابزاری برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی جدیدی که توسط رئیس جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ وضع شده است، توسعه دهد. این رمز ارز از پول فیات ملی ایران، ریال، پشتیبانی می‌کند و به منظور تسهیل مبادلات داخلی و برون مرزی ایجاد می‌شود. با این حال، در ماه ژوئیه سال 2019، بانک مرکزی ایران پیش نویس گزارشی را منتشر کرد مبنی بر اینکه ممکن است به دنبال جلوگیری از استفاده از ارزهای دیجیتالِ تایید نشده به عنوان وسیله پرداخت باشد.

ارز دیجیتال

رمز ارز پیمان یا تتر ایرانی

همانطور که می دانید تتر نوعی استیبل کوین است. در توصیف معنای استیبل کوین گفتیم که همیشه اولین مسئله ای که درباره ی رمزارزها به گوش کاربران میخورد و مانع از ورود آنها به حوزه ارز دیجیتال شده نوسان زیاد آنهاست. رمزارزهای بازار هیچ ثباتی ندارند و کوچکترین رخدادها بر روند قیمت آنها اثر می گذارد. حال استیبل کوین ها در اصل برای کاهش نوسانات قیمت این ارزها طراحی شده اند و توانسته اند کاربران زیادی را به سمت خود جلب کنند. آنها برای اهدافی مثل ذخیره ی ارزش و امکاناتی که شاید ارزهای دیجیتال ناتوان در ارائه آن ها هستند به کار می روند. استیبل کوین یا ارز پایدار رمزارزی است که همیشه قیمت ثابت خود را حفظ می کند. ارزش این ارزها به قیمت دارایی های مالی ثابتی یا بهتر است بگوییم کم نوسان تری مثل : دلار آمریکا، یورو، طلا و غیره وابسته است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان