صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره ارز دیجیتال فچ + آینده ارز دیجیتال فچ

در این مطلب از صفحه اقتصاد، به توضیحاتی درباره ارز دیجیتال فچ + آینده ارز دیجیتال فچ خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید. 

همه چیز درباره ارز دیجیتال فچ + آینده ارز دیجیتال فچ

در این مطلب از صفحه اقتصاد، به توضیحاتی درباره ارز دیجیتال فچ + آینده ارز دیجیتال فچ خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.
پروژه Fetch.ai در فوریه سال 2019 در بخش LaunchPad صرافی Binance معرفی شد. این پروژه به منزله آغازی برای همگرایی فناوری‌ها در دوره طلوع انقلاب چهارم در نظر گرفته می‌شود. این پروژه با ادغام دو فناوری مدرن هوش مصنوعی یا AI و بلاکچین به وجود آمده است. این ایده از تمایل به تمرکززدایی سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی شکل گرفته است که اکنون به طور فزاینده‌ای به صورت دستیارهای دیجیتال مانند google Home Hub مورد استقبال واقع شده‌اند. تیم هوش مصنوعی معتقد است که ارائه خدمات و کمک به کاربران، نیازی به ارائه رایگان داده‌های کاربر محور به شرکت‌ها ندارد که به طور فزاینده‌ای تشنه اطلاعات‌ بوده و به دنبال انحصارگرایی در بازار هستند.

Fetch پلتفرمی است که هدف آن اتصال الگوریتم‌ها و دستگاه‌های اینترنت اشیا یا IOT و ممکن ساختن یادگیری جمعی آنها است. این پلتفرم بر روی یک لجر قدرتمند ساخته شده و قابلیت‌هایی مانند قراردادهای هوشمند را برای استفاده از یادگیری ماشین و راه حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای حل غیرمتمرکز مشکلات به کار می‌گیرد. این ابزارهای متن باز برای کمک به کاربران به منظور ایجاد زیرساخت‌های اکوسیستم و اجرای مدل‌های تجاری، طراحی شده‌اند.

داستان Fetch با تاسیس یک استارت آپ مستقر در انگلستان آغاز شد که در اوایل سال 2017 پس از تصمیم شرکت‌های uVue و ItzMe AI برای ادغام، ظاهر شد. بنیانگذاران این پروژه توبی سیمپسون، همایون شیخ و توماس هین نام دارند. همایون شیخ اکنون به عنوان مدیر عامل این پروژه فعالیت داشته و بنیانگذار پروژه‌های Mettalex، uVue و itzMe نیز هست. توبی سیمپسون که عهده‌دار سمت مدیر اجرایی Fetch است، در گذشته مدیر فنی Ososim Limited و رهبر تیم طراحی DeepMind نیز بوده است. توماس هین نیز سمت مدیریت علمی Fetch را برعهده داشته و قبلا هم بنیانگذار Koemei بوده و سمت مدیریت آن را نیز عهده داشته است.

رسالت Fetch

توسعه دهندگان این پروژه، Fetch را عنصر اصلی سازنده بازارهای غیرمتمرکز داده‌های دیجیتال در آینده معرفی می‌نمایند. بر اساس این مفهوم اغلب وظایف و کارهای زندگی واقعی کاربران در رابطه با Fetch، در واقع توسط عوامل یا نمایندگان نرم‌افزاری به اصطلاح خود مختار انجام شده که خود بر اساس تکنولوژی هوش مصنوعی طراحی شده‌اند؛ علاوه بر این انتظار می‌رود که این عوامل موجب تسهیل استفاده از داده‌های ایجاد شده توسط کاربران ‌شوند.

پلتفرم Fetch در تلاش است که سیستم‌های متمرکز را که وظیفه انجام کارهایی همچون تحویل داده تا انجام خدمات روزانه مانند رزرواسیون هتل را برعهده دارند، جایگزین نماید. توسعه دهندگان Fetch سیستم‌های متن باز و غیرمتمرکز همانند خود سیستم Fetch را در موقعیت مناسبی جهت بهره‌گیری از اقتصاد در حال ظهور هوش مصنوعی می‌دانند. آن عوامل یا نمایندگان مبتنی بر نرم‌افزار به عنوان نهادهای دیجیتالی عمل می‌کنند که قادر به انجام تراکنش‌های خود مختار بوده و می‌توانند نماینده خود، دستگاه‌ها و خدماتی که انجام می‌دهند و یا کاربران باشند؛ علی‌رغم این که قبلا در معرض چالش‌های متنوعی قرار نگرفته‌اند، این نماینده‌های دیجیتال قادر به استفاده از هوش مصنوعی در روند تصمیم‌گیری هم برای خود و هم به نمایندگی از کاربران شبکه Fetch خواهند بود. کاربران از میان افراد، شرکت‌ها و یا نهادهای دولتی انتخاب می‌شوند؛ در حالی که طیف وظایفی که نمایندگان می‌توانند انجام دهند، در عمل نامحدود بوده و از بررسی در دسترس بودن بلیط پرواز گرفته تا توسعه مدل‌های آب و هوا یا بهینه‌سازی زنجیره‌های تامین همگی می‌توانند در طیف خدمات آنان جای گیرند.

نقشه راه Fetch

توکن FET در فوریه سال 2019 معرفی شده و همراه با آن قرارداد هوشمند FET که مبتنی بر ERC-20 است نیز اجرا شده است. ارتقای قرارداد هوشمند ERC-20 این پروژه، امکان همکاری بی‌وقفه بین اتریوم و نسخه V2 شبکه اصلی Fetch را در رابطه با کنترل غیرمتمرکز عملکردهای شبکه از طریق چهارچوب مدیریت جدید مسیر می‌نماید.

در سال 2020، شبکه آزمایشی تشویقی مخصوصی اجرا شده است که هدف اصلی آن پیش‌بینی و بررسی زمینه‌های قابل بهبود و توسعه قبل از اجرای نسخه v2.0 شبکه اصلی بوده است. در پایان سه ماهه اول سال 2020، یک سیستم کاملا یکپارچه بین چارچوب‌ها و لجر توسعه داده شده است. این سیستم قابلیت‌ها و کاربرد توکن FET را به میزان قابل توجهی افزایش داده و هر کاربری را قادر می‌سازد که در عملیاتی مانند اعتبارسنجی عامل، تصمیمات حاکمیت، ساخت و اجرای بخش‌های جست‌وجو و کشف شبکه، اجرا و توزیع عامل‌ها و اپلیکیشن‌های مبتنی بر عامل مشارکت داشته باشد؛ همچنین این سیستم برای اولین بار تمامی بخش‌های شبکه اصلی را با هم هماهنگ کرده است.

انتشار نسخه v2.0 شبکه اصلی به ماه مارچ سال 2021 موکول شده است که شامل راهنماهای یکپارچه با Tendermint بوده و فرایند اجماع را سریع و مطمئن‌تر خواهد کرد. یک شبکه آزمایشی جدید تحت عنوان Beacon World نیز در سال 2021 اجرا خواهد شد که یک شبکه تشویقی یا انگیزشی دیگر بوده که در آن دارندگان توکن FET قادر به ایجاد گره، اعتبارسنجی و انجام سایر فعالیت‌های مدیریتی خواهد نمود.

استخراج، معامله و سرمایه‌گذاری بر روی FET

توکن اصلی این شبکه FET نام دارد که در آغاز به طور کامل بر اساس ERC-20 ساخته شده بود اما با انتظار نسخه پایدار شبکه اصلی، توکن FET جدید و بومی نیز رونمایی شد. یک رویداد ICO در روز 25م ژانویه سال 2019 برگزار شده است که بهای هر واحد FET برابر 0.0867 دلار بوده است. شمار کل سکه‌های این ارز به 1,152,997,575 FET منحصر شده و تا ماه فوریه سال 2021، تعداد 746,113,681 سکه در گردش بوده است.

سکه‌های FET در صرافی‌هایی مانند Binance، Biki، BiONE، BitAsset و HitBTC قابل معامله بوده و ارزش معاملات روزانه آن 67,615,568 دلار است.

آینده FET و نظر کارشناسان

  • وب سایت DigitalCoinPrice نظر مثبتی به این ارز دارد و پیش‌بینی می‌کند که بهای آن تا سال 2025 به بیش از 1.14 دلار برسد.
  • وب سایت CryptoCyrrencyPricePrediction نسبت به FET بسیار خوش‌بین بوده و معتقد است که بهای آن در اواخر سال 2025 بیش از 5.2994 دلار خواهد رسید.
  • وب سایت WalletInvestor با نظری متفاوت سرمایه‌گذاری کوتاه مدت بر روی این ارز را پیشنهاد نکرده و بهای آن را در حدود 0.333 دلار برای اواخر سال 2021 پیش‌بینی می‌کند.

مزایای Fetch

  • عامل یا نمایندگان اقتصادی خود مختار که مفهوم جدیدی بوده و پتانسیل بسیار بالایی دارند.
  • تیم توسعه دارای تجربه فراوانی در رابطه با هوش مصنوعی بوده و مشاوران با تجربه‌ای را نیز به تیم جذب کرده است.

معایب Fetch

  • عدم وجود انگیزه کافی برای به کارگیری توکن FET؛ به عبارت دیگر دلایل لیست شده انگیزه کافی برای سرمایه‌گذاری روی این ارز ایجاد نمی‌کنند.
  • عدم وجود تجربه کافی در رابطه با فناوری‌های بلاکچین در میان اعضای اصلی تیم توسعه
  • به سرقت رفتن شماری از توکن‌ها در جریان هک شدن صرافی KuCoin
  • فناوری‌های مورد استفاده در Fetch هنوز در ابتدای راه هستند.

ارز دیجیتال FET چیست؟

ارز دیجیتال پروژه Fetch.Ai، FET است. این توکن بر روی بلاکچین اتریوم پیاده سازی شده است و مبتنی بر استاندارد ERC-20 می باشد. این توکن دارای کاربردهای مختلفی می باشد و به نوعی می توان گفت که به عنوان کلید ورود به اکوسیستم Fetch شناخته می شود.

یکی از کاربردهای توکن FET این است که می توانید با استفاده از ان عامل نرم افزاری خود را ایجاد نموده و گسترش دهید و سپس به شبکه متصل نمایید. همچنین با پرداخت توکن FET توسعه دهندگان قادر خواهند بود به خدمات مبتنی بر یادگیری ماشینی دسترسی پیدا نمایند. تا بتوانند در نهایت یک هوش جمعی را گسترش دهند. همچنین با استیک کردن توکن FET می توانید به یک نود اعتبارسنج تبدیل شوید.

تعداد کل FET هایی که در دسترس خواهند بود 1.15 میلیارد توکن است. در مارس 2021، 65 درصد از کل تعداد توکن ها قبلا صادر شده است. انتظار می رود با در دسترس قرار گرفتن توکن های کمتر، قیمت FET افزایش یابد.

نیم نگاهی به توکن Fetch.Ai

نام اختصاری FET
نوع ارز Token
عرضه کل 746،113،681
مقدار در گردش 1،151،441،226
وب سایت رسمی Fetch.Ai

Community.Fetch.Ai

بلاکچین اکسپلورر Etherscan.Io

Bscscan.Io

Explore-Fetchhub.Fetch.Ai

Www.Mintscan.Io

پیج های ارتباطی رسمی Medium

Twitter

Rel="Nofollow" Target="_blank"Reddit

سورس کد Https://Github.Com/Fetchai
وایت پیپر Https://Www.Dropbox.Com/S/Gxptsecwdl3jjtn/David%20Minarsch%20-%202021-04-26%2010.34.17%20-%20paper_21_finalversion.Pdf?Dl=0
آدرس قرارداد اتریوم 0xaea46A60368A7bD060eec7DF8CBa43b7EF41Ad85

معرفی پلتفرم Fetch.Ai

Fetch.Ai در فوریه 2019 به عنوان یک پروژه در لانچ پد بایننس راه اندازی شد. این پروژه به عنوان تلفیقی از دو فناوری یعنی فناوری هوش مصنوعی و بلاکچین ظاهر شد. این ایده از تمایل به تمرکززدایی سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی شکل گرفت.

یکی از ویژگی هایی که پلتفرم Fetch.Ai داراست این است که دارای قابلیت رشد و فعالیت در مقیاس جهانی می باشد. پلتفرم Fetch.Ai با استفاده از قراردادهای هوشمند کاربران را به منبعی از اطلاعات و همچنین Software Agent یا عامل نرم افزاری وصل می کند. آیا اطلاعاتی در ارتباط با عامل نرم افزاری دارید؟ عامل نرم افزاری در واقع قسمتی از نرم افزار می باشد که وظیفه آن جمع اوری اطلاعات و ارائه آن به کاربر است.

پروژه Fetch.Ai همچنین از ابزار منبع باز یا Open Source Tool استفاده می نماید. ابزارهای منبع باز ابزارهایی نرم افزاری می باشند که به همه توسعه دهندگان و برنامه نویسان بدون دریافت هیچ حق اشتراکی ارائه می شوند و انها می توانند متناسب با نیاز خود از این ابزارها استفاده کنند.

بررسی تاریخچه و معرفی بنیانگذاران Fetch.Ai

Fetch.Ai در اوایل سال 2017 پس از ادغام دو شرکت مستقل Itzme AI و UVue تاسیس شد. این تیم متشکل از افرادی با تجربه، توسعه دهندگان، دانشمندان و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال است. در میان آنها فارغ التحصیلان دانشگاه های آکسفورد، آمستردام، میامی و کالج لندن هستند. در ادامه شما می توانید با این افراد به طور کامل آشنا شوید.

  • همایون شیخ Humayun Sheikh: این فرد یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Fetch.Ai است و قبلا به عنوان بنیانگذار شرکت Itzcompany شناخته می شد.
  • توماس هاین Thomas Hain: مدیر ارشد علمی پلتفرم Fetch.Ai توماس هاین می باشد که محقق در مکانیسم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است.
  • توبی سیمپسون Toby Simpson: این فرد در زمینه ساخت و توسعه بازی های کامپیوتری دارای تجربه می باشد و همچنین سرپرست تیم نرم افزاری DeepMind نیز بوده است.

عملکرد Fetch.Ai چگونه است؟

ایجاد ارزش مبتنی بر داده و اطمینان از ارسال آن به آدرس های مناسب، تیم Fetch.Ai را بر آن داشت تا معماری لایه ای را برای پلتفرم خود توسعه دهند. این منجر به ایجاد سه لایه شده است که به طور نزدیک با اهداف کلی پلتفرم در هم تنیده شده است:

  • لایه اول از عوامل اقتصادی مستقل تشکیل شده است. آنها در محیطی وجود دارند که در آن اطلاعات مربوط به اعتماد و شهرت در گردش است تا ریسک انجام معاملات را به حداقل برساند.
  • لایه دوم چارچوب اقتصادی باز است. زیربنای آن دفترکل اساسی است که خانه ای برای ارز دیجیتال FET و یک سیستم تراکنش های غیرمتمرکز است.
  • لایه سوم دفتر کل هوشمند Fetch است که شهرت، اعتماد و هوش را برای اطمینان از یکپارچگی سیستم مدیریت می کند. این کلید برای ارزش پیشنهادی Fetch است زیرا اطلاعات بازار را مدیریت می کند که نمایندگان باید به کارآمدترین روش دسترسی داشته باشند. این شامل کاربردی یادگیری ماشینی برای کشف اینکه کدام بازارها با دیگران و به چه روشی تعامل دارند، می شود.

معرفی ویژگی های پلتفرم Fetch.Ai

از جمله ویژگی هایی که پلتفرم Fetch.Ai دربر دارد می توان به غیرمتمرکز بودن اشاره کرد. همچنین دسترسی باز و ساختار توکنی شده از دیگر ویژگی های پلتفرم Fetch.Ai است. این پلتفرم به دلیل اینکه مبتنی بر فناوری باز است به کاربران اجازه می دهد به داده هایی که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی به دست آمده اند، متصل شوند. مجموعه ای از عامل های نرم افزاری موجود در شبکه، خدماتی را به کاربران ارائه می دهند و تصمیم گیری ها در دست یک هسته مرکزی نمی باشد.

در صورتی که این پلتفرم در شاخه های گوناگون تکنولوژی و همچنین حوزه های مختلف کسب و کار گسترش یابد، باعث گسترش دایره اطلاعاتی شبکه می شود. به همین دلیل کم کم سرویس های خدماتی شبکه کارآمدتر واقع می شوند.

علاوه بر مواردی که گفتیم شایان ذکر است این سیستم دارای ظرفیت گسترده ای در زمینه های متعدد می باشد. برای مثال کاربران خدمات مالی قادر خواهند بود که مبادلات خود را کارآمدتر کنند و یا شبکه های حمل و نقل عمومی می توانند به بازسازی زیرساخت های خود بپردازند. همچنین شبکه های هوشمند انرژی می توانند به وجود بیایند.

بررسی اهداف Fetch.Ai

در این قسمت از مطلب به معرفی اهدافی که پروژه Fetch.Ai دربر دارد، خواهیم پرداخت:

  1. هدف Fetch.Ai ارائه جایگزینی برای سیستم های متمرکزی است که وظیفه مراقبت از وظایف مختلف از تحویل داده تا ارائه خدمات روزمره را دارند. توسعه دهندگان Fetch یک سیستم غیرمتمرکز باز مانند سیستم آنها را به عنوان موقعیت بهتری برای همکاری در اقتصاد مبتنی بر ماشین در حال ظهور می بینند.
  2. Fetch.Ai می خواهد یک چارچوب اقتصادی باز را به عنوان یک اکوسیستم ایجاد کند که در آن عوامل و داده های دیجیتال با هم تعامل داشته باشند و در عین حال عملکرد برتر را با هزینه کمتر ارائه دهند.
  3. Fetch.Ai و توکن FET آن نیاز به داشتن واسطه های انسانی یا شرکتی را کاهش می دهد که دسترسی به مرکز دانش ایجاد شده توسط حوزه داده دیجیتال را کنترل کنند. با کمک فناوری یادگیری ماشینی که دفتر کل را با عوامل موجود در این زمینه مرتبط می کند، داده هایی که قبلا فاقد ارزش اقتصادی در نظر گرفته می شدند اکنون می توانند پایه و اساس صنایع نوظهور شوند.

بررسی روند قیمت ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET

ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET در تاریخ 3 مارس سال 2019 در سطح قیمتی 0.3627 دلار به بازار ارز های دیجیتال عرضه شده است و متاسفانه از همان تاریخ دچار روند نزولی شده است. رمز ارز فچ ای‌ آی در روز پایانی سال 2019 با سطح قیمتی 0.0374 دلار امریکا خرید و فروش شده و وارد سال 2020 شد.

این رمز ارز در سال 2020 روند قیمتی نسبتا ثابتی را تجره کرده است و در آخرین روز سال 2020 با سطح قیمتی 0.05179 دلار آمریکا سال 2020 را به اتمام رسانده و وارد سال 2021 شد. ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET در سال 2021 روند صعودی را تجربه کرده است که از این روند صعودی در تاریخ 8 سپتامبر سال 2021 به نقطه ATH خود رسیده و این سطح را لمس کرد رمز ارز فچ ای‌ آی در روز پایانی سال 2021 با سطح قیمتی 0.5069 دلار آمریکا خرید و فروش شده و وارد سال 2022 شد.

ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET از آغاز سال 2022 تا به امروز روند نزولی را تجربه کرده است.

ارز فچ ای‌ آی در تاریخ 13 مارس 2020 با سطح قیمتی 0.00827 دلار به سطح ATL خود رسیده است. حجم معاملات رمز ارز فچ ای‌ آی در 24 ساعت اخیر برابر است با 60,821,166 دلار آمریکا.

خرید و فروش ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET

اگر قصد خرید و فروش ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET را دارید می‌توانید در صرافی های داخلی که از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند اقدام به خرید و فروش کنید اما اگر صرافی های داخلی از این رمز ارز پشتیبانی نمی‌کند، اصلا نگران نباشید شما می‌توانید در صرافی های خارجی که از رمز ارز فچ ای‌ آی FET پشتیبانی می‌کنند اقدام به انجام معاملات خود کنید. اما به دلیل تحریم هایی که متوجه کشور ما است قادرنیستیم تومان خود را بصورت مستقیم در صرافی خارجی تبدیل به رمز ارز های مورد نظر خود کنیم.

برای انجام معامله در صرافی های خارجی ما راه حل این مشکل را به شما آموزش می دهیم شما می‌توانید در صرافی های داخلی اقدام به خرید یکی از استیبل کوین های موجود مانند تتر کرده و در یکی از صرافی های خارجی که از ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET پشتیبانی می‌کند، اقدام به خرید رمز ارز FET با تتر کرده و به معامله ی این رمز ارز بپردازید.

کاربران گرامی زوم ارز برای فروش رمز ارز فچ ای‌ آی شما باید در ابتدا اقدام به تبدیل رمز ارز فچ ای‌ آی با یکی از استیبل کوین ها مانند تتر کنید و در مرحله ی بعد برای تبدیل تتر به تومان باید تتر های خود را به وسیله ی یکی از صرافی های داخلی تبدیل به تتر کنید.

صرافی های پشتیبان کننده ی ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET

در قسمت قبلی ما روش خرید و فروش رمز ارز فچ ای‌ آی FET پرداختیم و راه آن را به شما آموزش دادیم اما برای خرید و فروش هر ارز دیجیتالی در ابتدا شما باید صرافی های پشتیبان کننده ی آن رمز ارز را بشناسید و با آن آشنایی داشته باشید ما در این قسمت به معرفی صرافی های پشتیبان کننده ی رمز ارز فچ ای‌ آی می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

صرافی های پشتیبان کننده ی ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET عبارتند از:

  • صرافی Binance
  • صرافی Gate.Io
  • صرافی KuCoin
  • صرافی Huobi
  • صرافی Uniswap
  • صرافی Wazir X
  • صرافی PancakeSwap
  • صرافی CoinEx

نکته: صرافی های بیشتری از ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET پشتیبانی می‌کنند.

کیف پول های پشتیبان کننده ی ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET

بعد از خرید ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET نوبت به ذخیره و نگهداری از رمز ارز های خریداری شده می‌رسد شما برای نگهداری از ارز های خود باید اقدام به تهیه ی کیف پول ارز های دیجیتال کنید امروزه با زیاد شدن تعداد و تنوع کیف پول های ارز دیجیتال دانستن اینکه چه کیف پول هایی از ارز دیجیتال مورد نظر ما پشتیانی می‌کنند یا خیر کار بسیار سختی شده است اما اصلا نگران نباشید ما در انتخاب کیف پول مناسب به شما کمک می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

  • کیف پول نرم افزاری تراست Trust Wallet: کیف پول نرم افزاری تراست یکی از بهترین کیف پول های نرم افزاری دنیای ارز های دیجیتال است که فقط از سیستم عامل های موبایلی یعنی اندروید و Ios پشتیبانی می‌کند کیف پول تراست یکی از پنج کیف پول برتر دنیای ارز های دیجیتال است.
  • کیف پول نرم افزاری سیف پل SafePal: کیف پول سیف پل همانند کیف پول نرم افزاری تراست یکی از پنج کیف پول برتر دنیای ارز های دیجیتال است، کیف پول سیف پل ارز رمز ارز های گوناگون و زیادی پشتیبانی می‌کند شما قادر هستید بغیر از رمز ارز فچ ای‌ آی ازارز های دیگیرتان نیز در این کیف پول نگهداری کنید این ولت دارای امنیت مناسبی می‌باشد و در سیستم عامل های موبایلی مانند اندروید و Ios برای کاربران قابل استفاده می‌باشد.
  • کیف پول نرم افزاری متامسک MetaMask: کیف پول متامسک یکی از کیف پول های پشتیبان کننده ی ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET است، کیف پول متامسک کیف پول رسمی اتریوم است و بر روی انواع مرورگر ها و سیستم عامل های موبایلی مانند اندروید و Ios نیز قابل دسترس است.
  • کیف پول سخت افزاری لجر Ledger: کیف پول سخت افزاری لجر یکی از معروف ترین کیف پول های سخت افزاری دنیای ارز های دیجیتال است. کیف پول سخت افزاری لجر دارای دو مدل به نام های لجر نانو ایکس Ledger Nano X و لجر نانو اس Ledger Nano S است، این کیف پول های سخت افزاری بغیر از ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET از رمز ارز ها و توکن های گوناگون زیادی پشتیبانی می‌کند.

آینده ارز دیجیتال FET چگونه است؟

در این قسمت از مطلب به بررسی آینده رمز ارز FET خواهیم پرداخت. در واقع بررسی خواهیم نمود که آیا FET یک سرمایه گذاری مناسب به شمار می رود یا خیر. FET به دلیل پایه های تکنولوژیکی بسیار قوی پلتفرم Fetch.Ai سرمایه گذاری خوبی است. تمرکز بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به Fetch.Ai برتری زیادی نسبت به رقبا می دهد و یکی از دلایلی است که قیمت FET همچنان در حال رشد است.

یکی دیگر از دلایلی که بسیاری از کارشناسان بلاکچین فکر می کنند Fetch.Ai یک سرمایه گذاری خوب است، این واقعیت است که توکن FET عرضه کل ثابتی دارد و می تواند به عنوان یک محافظ موثر در برابر افزایش تورم است. عرضه FET به 1،152،997،575 توکن محدود شده است و هرگز نمی توان یک توکن بیش از این مقدار ایجاد کرد. به همین دلیل، انتظار می رود قیمت این رمز ارز در طول زمان افزایش یابد.

ارز دیجیتال FET چیست؟

ارز دیجیتال پروژه Fetch.Ai، FET است. این توکن بر روی بلاکچین اتریوم پیاده سازی شده است و مبتنی بر استاندارد ERC-20 می باشد. این توکن دارای کاربردهای مختلفی می باشد و به نوعی می توان گفت که به عنوان کلید ورود به اکوسیستم Fetch شناخته می شود.

یکی از کاربردهای توکن FET این است که می توانید با استفاده از ان عامل نرم افزاری خود را ایجاد نموده و گسترش دهید و سپس به شبکه متصل نمایید. همچنین با پرداخت توکن FET توسعه دهندگان قادر خواهند بود به خدمات مبتنی بر یادگیری ماشینی دسترسی پیدا نمایند. تا بتوانند در نهایت یک هوش جمعی را گسترش دهند. همچنین با استیک کردن توکن FET می توانید به یک نود اعتبارسنج تبدیل شوید.

تعداد کل FET هایی که در دسترس خواهند بود 1.15 میلیارد توکن است. در مارس 2021، 65 درصد از کل تعداد توکن ها قبلا صادر شده است. انتظار می رود با در دسترس قرار گرفتن توکن های کمتر، قیمت FET افزایش یابد.

نیم نگاهی به توکن Fetch.Ai

نام اختصاری FET
نوع ارز Token
عرضه کل 746،113،681
مقدار در گردش 1،151،441،226
وب سایت رسمی Fetch.Ai

Community.Fetch.Ai

بلاکچین اکسپلورر Etherscan.Io

Bscscan.Io

Explore-Fetchhub.Fetch.Ai

Www.Mintscan.Io

پیج های ارتباطی رسمی Medium

Twitter

Rel="Nofollow" Target="_blank"Reddit

سورس کد Https://Github.Com/Fetchai
وایت پیپر Https://Www.Dropbox.Com/S/Gxptsecwdl3jjtn/David%20Minarsch%20-%202021-04-26%2010.34.17%20-%20paper_21_finalversion.Pdf?Dl=0
آدرس قرارداد اتریوم 0xaea46A60368A7bD060eec7DF8CBa43b7EF41Ad85

معرفی پلتفرم Fetch.Ai

Fetch.Ai در فوریه 2019 به عنوان یک پروژه در لانچ پد بایننس راه اندازی شد. این پروژه به عنوان تلفیقی از دو فناوری یعنی فناوری هوش مصنوعی و بلاکچین ظاهر شد. این ایده از تمایل به تمرکززدایی سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی شکل گرفت.

یکی از ویژگی هایی که پلتفرم Fetch.Ai داراست این است که دارای قابلیت رشد و فعالیت در مقیاس جهانی می باشد. پلتفرم Fetch.Ai با استفاده از قراردادهای هوشمند کاربران را به منبعی از اطلاعات و همچنین Software Agent یا عامل نرم افزاری وصل می کند. آیا اطلاعاتی در ارتباط با عامل نرم افزاری دارید؟ عامل نرم افزاری در واقع قسمتی از نرم افزار می باشد که وظیفه آن جمع اوری اطلاعات و ارائه آن به کاربر است.

پروژه Fetch.Ai همچنین از ابزار منبع باز یا Open Source Tool استفاده می نماید. ابزارهای منبع باز ابزارهایی نرم افزاری می باشند که به همه توسعه دهندگان و برنامه نویسان بدون دریافت هیچ حق اشتراکی ارائه می شوند و انها می توانند متناسب با نیاز خود از این ابزارها استفاده کنند.

بررسی تاریخچه و معرفی بنیانگذاران Fetch.Ai

Fetch.Ai در اوایل سال 2017 پس از ادغام دو شرکت مستقل Itzme AI و UVue تاسیس شد. این تیم متشکل از افرادی با تجربه، توسعه دهندگان، دانشمندان و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال است. در میان آنها فارغ التحصیلان دانشگاه های آکسفورد، آمستردام، میامی و کالج لندن هستند. در ادامه شما می توانید با این افراد به طور کامل آشنا شوید.

  • همایون شیخ Humayun Sheikh: این فرد یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Fetch.Ai است و قبلا به عنوان بنیانگذار شرکت Itzcompany شناخته می شد.
  • توماس هاین Thomas Hain: مدیر ارشد علمی پلتفرم Fetch.Ai توماس هاین می باشد که محقق در مکانیسم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است.
  • توبی سیمپسون Toby Simpson: این فرد در زمینه ساخت و توسعه بازی های کامپیوتری دارای تجربه می باشد و همچنین سرپرست تیم نرم افزاری DeepMind نیز بوده است.

عملکرد Fetch.Ai چگونه است؟

ایجاد ارزش مبتنی بر داده و اطمینان از ارسال آن به آدرس های مناسب، تیم Fetch.Ai را بر آن داشت تا معماری لایه ای را برای پلتفرم خود توسعه دهند. این منجر به ایجاد سه لایه شده است که به طور نزدیک با اهداف کلی پلتفرم در هم تنیده شده است:

  • لایه اول از عوامل اقتصادی مستقل تشکیل شده است. آنها در محیطی وجود دارند که در آن اطلاعات مربوط به اعتماد و شهرت در گردش است تا ریسک انجام معاملات را به حداقل برساند.
  • لایه دوم چارچوب اقتصادی باز است. زیربنای آن دفترکل اساسی است که خانه ای برای ارز دیجیتال FET و یک سیستم تراکنش های غیرمتمرکز است.
  • لایه سوم دفتر کل هوشمند Fetch است که شهرت، اعتماد و هوش را برای اطمینان از یکپارچگی سیستم مدیریت می کند. این کلید برای ارزش پیشنهادی Fetch است زیرا اطلاعات بازار را مدیریت می کند که نمایندگان باید به کارآمدترین روش دسترسی داشته باشند. این شامل کاربردی یادگیری ماشینی برای کشف اینکه کدام بازارها با دیگران و به چه روشی تعامل دارند، می شود.

معرفی ویژگی های پلتفرم Fetch.Ai

از جمله ویژگی هایی که پلتفرم Fetch.Ai دربر دارد می توان به غیرمتمرکز بودن اشاره کرد. همچنین دسترسی باز و ساختار توکنی شده از دیگر ویژگی های پلتفرم Fetch.Ai است. این پلتفرم به دلیل اینکه مبتنی بر فناوری باز است به کاربران اجازه می دهد به داده هایی که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی به دست آمده اند، متصل شوند. مجموعه ای از عامل های نرم افزاری موجود در شبکه، خدماتی را به کاربران ارائه می دهند و تصمیم گیری ها در دست یک هسته مرکزی نمی باشد.

در صورتی که این پلتفرم در شاخه های گوناگون تکنولوژی و همچنین حوزه های مختلف کسب و کار گسترش یابد، باعث گسترش دایره اطلاعاتی شبکه می شود. به همین دلیل کم کم سرویس های خدماتی شبکه کارآمدتر واقع می شوند.

علاوه بر مواردی که گفتیم شایان ذکر است این سیستم دارای ظرفیت گسترده ای در زمینه های متعدد می باشد. برای مثال کاربران خدمات مالی قادر خواهند بود که مبادلات خود را کارآمدتر کنند و یا شبکه های حمل و نقل عمومی می توانند به بازسازی زیرساخت های خود بپردازند. همچنین شبکه های هوشمند انرژی می توانند به وجود بیایند.

بررسی اهداف Fetch.Ai

در این قسمت از مطلب به معرفی اهدافی که پروژه Fetch.Ai دربر دارد، خواهیم پرداخت:

  1. هدف Fetch.Ai ارائه جایگزینی برای سیستم های متمرکزی است که وظیفه مراقبت از وظایف مختلف از تحویل داده تا ارائه خدمات روزمره را دارند. توسعه دهندگان Fetch یک سیستم غیرمتمرکز باز مانند سیستم آنها را به عنوان موقعیت بهتری برای همکاری در اقتصاد مبتنی بر ماشین در حال ظهور می بینند.
  2. Fetch.Ai می خواهد یک چارچوب اقتصادی باز را به عنوان یک اکوسیستم ایجاد کند که در آن عوامل و داده های دیجیتال با هم تعامل داشته باشند و در عین حال عملکرد برتر را با هزینه کمتر ارائه دهند.
  3. Fetch.Ai و توکن FET آن نیاز به داشتن واسطه های انسانی یا شرکتی را کاهش می دهد که دسترسی به مرکز دانش ایجاد شده توسط حوزه داده دیجیتال را کنترل کنند. با کمک فناوری یادگیری ماشینی که دفتر کل را با عوامل موجود در این زمینه مرتبط می کند، داده هایی که قبلا فاقد ارزش اقتصادی در نظر گرفته می شدند اکنون می توانند پایه و اساس صنایع نوظهور شوند.

بررسی روند قیمت ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET

ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET در تاریخ 3 مارس سال 2019 در سطح قیمتی 0.3627 دلار به بازار ارز های دیجیتال عرضه شده است و متاسفانه از همان تاریخ دچار روند نزولی شده است. رمز ارز فچ ای‌ آی در روز پایانی سال 2019 با سطح قیمتی 0.0374 دلار امریکا خرید و فروش شده و وارد سال 2020 شد.

این رمز ارز در سال 2020 روند قیمتی نسبتا ثابتی را تجره کرده است و در آخرین روز سال 2020 با سطح قیمتی 0.05179 دلار آمریکا سال 2020 را به اتمام رسانده و وارد سال 2021 شد. ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET در سال 2021 روند صعودی را تجربه کرده است که از این روند صعودی در تاریخ 8 سپتامبر سال 2021 به نقطه ATH خود رسیده و این سطح را لمس کرد رمز ارز فچ ای‌ آی در روز پایانی سال 2021 با سطح قیمتی 0.5069 دلار آمریکا خرید و فروش شده و وارد سال 2022 شد.

ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET از آغاز سال 2022 تا به امروز روند نزولی را تجربه کرده است.

ارز فچ ای‌ آی در تاریخ 13 مارس 2020 با سطح قیمتی 0.00827 دلار به سطح ATL خود رسیده است. حجم معاملات رمز ارز فچ ای‌ آی در 24 ساعت اخیر برابر است با 60,821,166 دلار آمریکا.

خرید و فروش ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET

اگر قصد خرید و فروش ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET را دارید می‌توانید در صرافی های داخلی که از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند اقدام به خرید و فروش کنید اما اگر صرافی های داخلی از این رمز ارز پشتیبانی نمی‌کند، اصلا نگران نباشید شما می‌توانید در صرافی های خارجی که از رمز ارز فچ ای‌ آی FET پشتیبانی می‌کنند اقدام به انجام معاملات خود کنید. اما به دلیل تحریم هایی که متوجه کشور ما است قادرنیستیم تومان خود را بصورت مستقیم در صرافی خارجی تبدیل به رمز ارز های مورد نظر خود کنیم.

برای انجام معامله در صرافی های خارجی ما راه حل این مشکل را به شما آموزش می دهیم شما می‌توانید در صرافی های داخلی اقدام به خرید یکی از استیبل کوین های موجود مانند تتر کرده و در یکی از صرافی های خارجی که از ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET پشتیبانی می‌کند، اقدام به خرید رمز ارز FET با تتر کرده و به معامله ی این رمز ارز بپردازید.

کاربران گرامی زوم ارز برای فروش رمز ارز فچ ای‌ آی شما باید در ابتدا اقدام به تبدیل رمز ارز فچ ای‌ آی با یکی از استیبل کوین ها مانند تتر کنید و در مرحله ی بعد برای تبدیل تتر به تومان باید تتر های خود را به وسیله ی یکی از صرافی های داخلی تبدیل به تتر کنید.

صرافی های پشتیبان کننده ی ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET

در قسمت قبلی ما روش خرید و فروش رمز ارز فچ ای‌ آی FET پرداختیم و راه آن را به شما آموزش دادیم اما برای خرید و فروش هر ارز دیجیتالی در ابتدا شما باید صرافی های پشتیبان کننده ی آن رمز ارز را بشناسید و با آن آشنایی داشته باشید ما در این قسمت به معرفی صرافی های پشتیبان کننده ی رمز ارز فچ ای‌ آی می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

صرافی های پشتیبان کننده ی ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET عبارتند از:

  • صرافی Binance
  • صرافی Gate.Io
  • صرافی KuCoin
  • صرافی Huobi
  • صرافی Uniswap
  • صرافی Wazir X
  • صرافی PancakeSwap
  • صرافی CoinEx

نکته: صرافی های بیشتری از ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET پشتیبانی می‌کنند.

کیف پول های پشتیبان کننده ی ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET

بعد از خرید ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET نوبت به ذخیره و نگهداری از رمز ارز های خریداری شده می‌رسد شما برای نگهداری از ارز های خود باید اقدام به تهیه ی کیف پول ارز های دیجیتال کنید امروزه با زیاد شدن تعداد و تنوع کیف پول های ارز دیجیتال دانستن اینکه چه کیف پول هایی از ارز دیجیتال مورد نظر ما پشتیانی می‌کنند یا خیر کار بسیار سختی شده است اما اصلا نگران نباشید ما در انتخاب کیف پول مناسب به شما کمک می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

  • کیف پول نرم افزاری تراست Trust Wallet: کیف پول نرم افزاری تراست یکی از بهترین کیف پول های نرم افزاری دنیای ارز های دیجیتال است که فقط از سیستم عامل های موبایلی یعنی اندروید و Ios پشتیبانی می‌کند کیف پول تراست یکی از پنج کیف پول برتر دنیای ارز های دیجیتال است.
  • کیف پول نرم افزاری سیف پل SafePal: کیف پول سیف پل همانند کیف پول نرم افزاری تراست یکی از پنج کیف پول برتر دنیای ارز های دیجیتال است، کیف پول سیف پل ارز رمز ارز های گوناگون و زیادی پشتیبانی می‌کند شما قادر هستید بغیر از رمز ارز فچ ای‌ آی ازارز های دیگیرتان نیز در این کیف پول نگهداری کنید این ولت دارای امنیت مناسبی می‌باشد و در سیستم عامل های موبایلی مانند اندروید و Ios برای کاربران قابل استفاده می‌باشد.
  • کیف پول نرم افزاری متامسک MetaMask: کیف پول متامسک یکی از کیف پول های پشتیبان کننده ی ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET است، کیف پول متامسک کیف پول رسمی اتریوم است و بر روی انواع مرورگر ها و سیستم عامل های موبایلی مانند اندروید و Ios نیز قابل دسترس است.
  • کیف پول سخت افزاری لجر Ledger: کیف پول سخت افزاری لجر یکی از معروف ترین کیف پول های سخت افزاری دنیای ارز های دیجیتال است. کیف پول سخت افزاری لجر دارای دو مدل به نام های لجر نانو ایکس Ledger Nano X و لجر نانو اس Ledger Nano S است، این کیف پول های سخت افزاری بغیر از ارز دیجیتال فچ ای‌ آی FET از رمز ارز ها و توکن های گوناگون زیادی پشتیبانی می‌کند.

آینده ارز دیجیتال FET چگونه است؟

در این قسمت از مطلب به بررسی آینده رمز ارز FET خواهیم پرداخت. در واقع بررسی خواهیم نمود که آیا FET یک سرمایه گذاری مناسب به شمار می رود یا خیر. FET به دلیل پایه های تکنولوژیکی بسیار قوی پلتفرم Fetch.Ai سرمایه گذاری خوبی است. تمرکز بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به Fetch.Ai برتری زیادی نسبت به رقبا می دهد و یکی از دلایلی است که قیمت FET همچنان در حال رشد است.

یکی دیگر از دلایلی که بسیاری از کارشناسان بلاکچین فکر می کنند Fetch.Ai یک سرمایه گذاری خوب است، این واقعیت است که توکن FET عرضه کل ثابتی دارد و می تواند به عنوان یک محافظ موثر در برابر افزایش تورم است. عرضه FET به 1،152،997،575 توکن محدود شده است و هرگز نمی توان یک توکن بیش از این مقدار ایجاد کرد. به همین دلیل، انتظار می رود قیمت این رمز ارز در طول زمان افزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان