صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره رمزارز الروند + بررسی تاریخچه و آینده ارز دیجیتال الروند EGLD

توضیحاتی درباره سرمایه گذاری در رمزارز الروند و همچنین تاریخچه، معایب و مزایا و آینده ارز دیجیتال EGLD در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره رمزارز الروند + بررسی تاریخچه و آینده ارز دیجیتال الروند EGLD

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره سرمایه گذاری در رمزارز الروند و همچنین تاریخچه، معایب و مزایا و آینده ارز دیجیتال EGLD خواهیم داشت! با ما همراه باشید. یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که شبکه‌ های بلاکچینی بزرگ همچون اتریوم و بیت کوین با آن دست و پنجه نرم می کنند، مقیاس‌ پذیری و توان عملیاتی شبکه است! در این بین پروژه‌ هایی همچون پالیگان (Polygon)، هارمونی (Harmony) و الروند (Elrond) برای ارائه راه‌ حل‌ های مقیاس‌ پذیری، رشد ارزش، امنیت و هزینه پایین پایه گذاری شده اند…

الروند (Elrond) یک شبکه ی بلاکچین عمومی، توزیع‌ شده و غیرمتمرکز (به سبب بهره گیری از مکانیسم الگوریتم اثبات سهام یا PoS) است که با هدف اولویت‌ بندی مقیاس‌ پذیری و کاهش کارمزد تراکنش‌ ها ایجاد شده است. اما موضوعی که توجهات عام و خاص را به این رمزارز جلب کرد چیزی نبود جز افزایش ۵۰۰۰ درصدی ارزش ارز دیجیتال الروند در کمتر از ۴ ماه (از اواسط ماه مارس سال ۲۰۲۰ میلادی تا ماه جولای همان سال)!

شبکه الروند با تمرکز زیاد بر امنیت برای اطمینان از مقاومت در برابر مشکلات امنیتی مانند حمله Sybil ساخته شده است. البته Elrond دو قابلیت مهم دارد که آن را از دیگر شبکه‌ های بلاکچینی متمایز می‌ کند:

  • اجرای حالت شاردینگ انطباقی یا Adaptive State Sharding
  • مکانیسم گواه اثبات سهام ایمن یا Secure Proof of Stake Consensus Mechanism

شبکه الروند به کمک تکنولوژی شاردینگ انطباقی، تراکنش‌ ها و داده‌ های شبکه را به‌ صورت موازی پردازش می‌ کند (Adaptive State Sharding)! شاید این سوال پیش آید که شاردینگ چیست؟ در پاسخ بایستی گفت شاردینگ یا Sharding یکی از راهکارهای بالقوه ی مقیاس‌ پذیری در بلاکچین است که برای افزایش سرعت و ظرفیت شبکه، بار محاسباتی و ذخیره داده را به قسمت‌ های کوچک‌ تر تقسیم می‌ کند (به زبان ساده تر، تقسیم یک پردازش بزرگ به پردازش‌ های کوچک‌ تر)…

شاردینگ عملکرد شبکه الروند را به‌ نحوی افزایش می‌ دهد که هر چه بر تعداد نودها افزوده شود، شبکه مقیاس‌ پذیرتر می‌ شود و در عین تمرکززدایی، توان شبکه را هم برای پردازش بیش از ۱۰۰ هزار تراکنش در ثانیه افزایش می‌ دهد (ظرفیت و سرعت شبکه را افزایش می‌ دهد)!

الروند معاملات جهانی بدون مرز را امکان‌ پذیر ساخته است و عملکرد آن در راستای توسعه ی اقتصاد تحت وب است. در جولای سال ۲۰۱۹ میلادی، ارز دیجیتال الروند با نام ERD (یک توکن ERC-20 و فعال تحت بلاکچین اتریوم) در جریان یک IEO (یا Initial exchange offering به معنای پیشنهاد اولیه مبادله) در صرافی بایننس عرضه شد؛ البته در 1 سپتامبر سال 2020 میلادی توکن اختصاصی شبکه الروند از ERD به EGLD تغییر پیدا کرد!

شاید این سوال پیش آید که چرا شبکه الروند توکن اختصاصی خود را از ERD به EGLD به عنوان نسخه بهبود یافته توکن شبکه اصلی شبکه الروند تغییر داد؟ در پاسخ بایستی گفت با راه‌ اندازی شبکه اصلی الروند، فرآیند انتقال ERD (ERC-20) به EGLD (mainnet) آغاز شد… در حال حاضر، EGLD رمزارز اختصاصی شبکه الروند است و تمام توکن‌ های ERD به تدریج به توکن‌ های EGLD تبدیل می‌ شوند. توجه داشته باشید هیچ تفاوتی در اعتبار EGLD و ERD وجود ندارد! به جز در نام و بلاکچین آنها (البته نرخ تبدیل ERD با EGLD به نسبت 1000 به 1 است؛ یعنی جهت دریافت 1 واحد توکن EGLD می‌ بایست 1000 واحد توکن ERD پرداخت کرد).

ارز دیجیتال الروند خود را به عنوان یک معماری جدید بلاکچین توصیف می‌ کند که برای ایجاد توان عملیاتی هر چه بیشتر و سرعت اجرای 1000 برابری تراکنش‌ ها طراحی شده است (امکان پردازش ۱۵۰۰۰ تراکنش در هر ثانیه که شبکه را بیش از ۱۰۰ هزار تراکنش در ثانیه مقیاس پذیر می‌ کند).

در میان صرافی‌ های ارز دیجیتال معتبر جهان، ۱۴ صرافی رمزارز EGLD را در لیست رمزارزهای در دسترس خود قرار داده است! این ۱۴ صرافی ارز دیجیتال عبارتند از:

  • Binance
  • OKEx
  • Bithumb Global
  • Nami
  • HitBTC
  • Liquid
  • com
  • FLYBIT
  • WazirX
  • CoinEx
  • Indodax
  • Bitladon
  • Bitfinex
  • io

از جمله بهترین کیف پول‌ های گرم (در انواع موبایلی، دسکتاپ و وب) ارز دیجیتال الروند می توان به Maiar (یک مرورگر سریع با هدف افزایش حریم خصوصی کاربران و در عین حال، کیف پول رسمی شبکه بلاکچین الروند)، Elrond Web Wallet (کیف پول رسمی انجمن بلاک چین الروند)، Trust Wallet و Frontier Mobile Wallet اشاره کرد. همچنین Ledger Nano S و Ledger Nano X بهترین کیف پول‌ های سرد (کیف پول‌ های رمزنگاری شده ی فیزیکی) ارز دیجیتال الروند می باشند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان