صفحه اقتصاد بررسی می کند:

دلایل ریزش رمز ارز لونا؛ آیا بیت کوین سرنوشت لونا را دارد؟

در این مطلب از صفحه اقتصاد، به توضیحاتی درباره دلایل ریزش رمز ارز لونا؛ آیا بیت کوین سرنوشت لونا را دارد؟ خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید. 

دلایل ریزش رمز ارز لونا؛ آیا بیت کوین سرنوشت لونا را دارد؟

در این مطلب از صفحه اقتصاد، به توضیحاتی درباره دلایل ریزش رمز ارز لونا؛ آیا بیت کوین سرنوشت لونا را دارد؟ خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.
شبکه کاردانو خود را برای به‌روزرسانی مهم واسیل (Vasil) آماده می‌کند که باعث بهبود عملکرد این بلاک چین خواهد شد و در همین حال قیمت این ارز دیجیتال همچنان در یک محدوده خاص در حال نوسان است. اکنون برخی از تحلیلگران معتقد هستند کاردانو می‌تواند با افت بیشتری مواجه شود و قیمت آن حتی نزدیک به ۶۰ درصد سقوط کند.به گزارش کوین تلگراف، روی نمودار کاردانو یک الگوی نزولی که ادامه افت قیمت در بازه زمانی بلندمدت را نشان می‌دهد، در حال شکل‌گیری است و این موضوع احتمال سقوط بیشتر این ارز دیجیتال تا ماه اوت (مرداد) را افزایش می‌دهد.

خطر سقوط ۶۰ درصدی قیمت کاردانو وجود دارد

این الگو که «پرچم نزولی» نامیده می‌شود، زمانی تشکیل می‌شود که قیمت بین خط روند مقاومت نزولی و خط روند حمایت صعودی، بعد از یک افت شدید تثبیت می‌شود. علاوه بر این، روند تثبیت با کاهش حجم معاملات همراه می‌شود.

پرچم‌های نزولی معمولاً بعد از سقوط قیمت به زیر خط روند حمایتی تشکیل می‌شوند و به‌عنوان یک قاعده کلی، همان طور که در نمودار زیر نشان داده شده است، قیمت می‌تواند پس از آن به‌اندازه ارتفاع روند نزولی بزرگ قبلی که «میله پرچم» نامیده می‌شود، سقوط کند.

نمودار قیمت کاردانو همراه با الگوی پرچم نزولی در نمای ۳ روزه در نتیجه، سقوط کاردانو به زیر خط روند حمایتی از الگوی پرچم نزولی می‌تواند به‌معنای افت بیشتر تا سطوحی به‌اندازه طول میله پرچم باشد. به‌عبارت دیگر، هدف بعدی برای قیمت کاردانو ۰.۲۰ دلار خواهد بود که بیش از ۶۰ درصد از قیمت امروز کمتر است.در این میان، کاردانو نشانه‌هایی از تثبیت روند در ناحیه پرچم از خود نیز نشان می‌دهد که می‌تواند روند را به نفع خریداران تغییر دهد. این امر باعث خواهد شد تا کاردانو بتواند تا ماه ژوییه (تیر) از خط روند حمایت صعودی الگوی پرچم در ناحیه ۰.۴۶ دلار، خود را به خط روند مقاومتی نزولی در محدوده ۰.۶۰ دلار برساند.

هارد فورک واسیل کاردانو نزدیک است

علی‌رغم وجود چشم‌انداز نزولی موقت، روند قیمتی کاردانو می‌تواند با به‌روزرسانی هارد فورک واسیل تقویت شود.

این به‌روزرسانی در ابتدا برای پایان ماه ژوئن (اوایل تیر) برنامه‌ریزی شده بود؛ اما اکنون قرار است در ماه ژوییه (اواسط تیر) فعال شود و هدف آن بهبود سرعت و مقیاس‌پذیری شبکه کاردانو است.

علاوه بر این، انتظار می‌رود هارد فورک واسیل بتواند محیط کاردانو را برای توسعه‌دهندگان بهتر از قبل کند. برخی از طرف‌داران معتقد هستند این موضوع می‌تواند حتی پروژه‌های موجود روی بلاک چین‌های لایه اول رقیب را نیز جذب کند که به تقاضای بیشتر برای توکن کاردانو منجر خواهد شد.

قیمت کاردانو پیش‌تر و در روزهای منتهی به هارد فورک‌های قبلی شبکه جهش‌هایی را تجربه کرده است و همان طور که در نمودار زیر دیده می‌شود، این موضوع در کنار عوامل مطلوب تکنیکال می‌تواند شانس آن را برای شروع یک روند صعودی بیشتر کند.

نمودار قیمت کاردانو با الگوی پرچم نزولی در نمای ۳روزه

همچنین، می‌توان گفت که کاردانو سابقه افت‌های شدید پس از انتشار اخبار مرتبط با هارد فورک‌های خود را هم دارد.

بنابراین، کاردانو ممکن است برای ازسرگیری روند نزولی خود پس از انتشار به‌روزرسانی واسیل در ماه ژوییه (تیر) در حال آماده‌سازی باشد و این موضوع دقیقاً مطابق با شکل‌گیری الگوی پرچم نزولی مورد بحث در این تحلیل است.

در عین حال، قیمت کاردانو تقریباً هم‌بستگی خود را با بازار سهام آمریکا در بحبوحه افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور حفظ کرده است و به همین خاطر در بازه زمانی کوتاه‌مدت تا میان‌مدت ممکن است به فشار فروش آن افزوده شود.

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل سرشناس صرافی ارز دیجیتال بایننس، در یادداشتی درباره نکاتی که باید از سقوط پروژه تِرا آموخت، صحبت کرده و در کنایه به توسعه‌دهندگان این شبکه گفته است «باید مغز کسانی را که این سیستم را طراحی کرده‌اند، بررسی کرد».

به گزارش کریپتو بریفینگ، مدیرعامل بایننس طی ماه گذشته به‌شدت از ترافورم لبز (Terraform Labs) و مدیران این مجموعه که شبکه ترا را توسعه داده‌اند، انتقاد کرده بود و در یادداشتی را در این رابطه منتشر کرده است. او در این یادداشت درباره اتفاقات ماه گذشته صحبت کرده و توضیح داده است که چگونه استیبل کوین «UST» پیوند قیمتی خود را با دلار از دست داد، ۴۰ میلیارد دلار از ارزش بازار تِرا محو و در کل ضربه‌ای به بدنه صنعت ارزهای دیجیتال وارد شد.

در یادداشت ژائو نکات و توصیه‌هایی برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال ارائه شده است. او درباره سازوکار دوگانه شبکه ترا بحث کرده است که به کاربران اجازه می‌داد وقتی قیمت UST از یک دلار کمتر می‌شود، لوناهای جدید ضرب کنند.

ژائو در یادداشت خود باز هم از مدیران ترافورم لبز به‌خاطر واکنش‌شان به این بحران انتقاد کرد. او توضیح داد تصمیم این شرکت برای استفاده از ذخایر بیت ‌کوین بنیاد لونا برای تثبیت UST بعدِ ازبین‌رفتن ارتباط قیمتی آن با دلار، احمقانه بود. ژائو اضافه کرد تیم‌ها باید «همیشه به‌شکلی مؤثر پاسخ‌گو باشند».

او همچنین استراتژی ارتباطی ترافورم لبز را زیر سؤال برد؛ چراکه این شرکت در طول بحران فقط در موارد معدودی اقدام به اطلاع‌رسانی درباره آخرین وضعیت شبکه کرده بود. ژائو گفته است که پروژه‌ها همیشه و در مواقع بحران باید به‌طور دائم با کاربرانشان در ارتباط باشند.

ژائو در یادداشت خود بیشتر از توسعه‌دهندگان ترا انتقاد کرده بود؛ اما نکات مثبتی هم میان نوشته‌های او دیده می‌شد. او توضیح داده بود صرافی بایننس از اعضای جامعه ترا حمایت می‌کند. ژائو معتقد است با وجود کاهش قیمت ارزهای دیجیتال و ازبین‌رفتن‌ ارتباط قیمتی بین UST و دلار، این صنعت باز هم نسبتاً انعطاف‌پذیر ظاهر شده است.

بسیاری از کاربران فضای ارزهای دیجیتال نسبت به آینده این پروژه بدبین هستند و ظاهراً لونا ۲.۰ را مانند لونای کلاسیک، محکوم به سقوط می‌دانند. قیمت لونا ۲.۰ از زمان راه‌اندازی مجدد این اکوسیستم با معرفی شبکه جدید تِرا ۲.۰ در ۲۸ مه (۷ خرداد)، تاکنون نزدیک به ۷۰ درصد کاهش یافته است.بر اساس طرح دو کوان، بنیان‌گذار ترا، توکن‌های جدید که لونا ۲.۰ نام دارند، برای هولدرهای خسارت‌دیده لونا کلاسیک (LUNC)، تِرا یو‌اس‌تی کلاسیک (USTC) و اَنکور پروتکل یو‌اس‌تی (aUST) ایردراپ شده‌اند.

به نظر می‌رسد این سقوط شدید نشان‌دهنده بی‌اعتمادی نسبی به طرح دو کوان برای احیای اکوسیستم تِرا است و بسیاری از سرمایه‌گذاران در توییتر عنوان کرده‌اند که به‌‌دنبال بازگرداندن بخش کوچکی از سرمایه ازدست‌رفته قبلی خود هستند تا از این پروژه برای همیشه خارج شوند.

لونا چیست؟

لونا با نماد اختصاری LUNC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۸۵۳.۰۴ میلیون دلار، در رتبه ۲۱۰ بازار قرار داشته و سهم ۰.۰۹ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از لونا در این لحظه با قیمت ۰.۰۰۰۱۳۰ دلار، با احتساب نرخ تتر ۳۲,۵۵۰ تومان معادل ۴ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۹۵۵.۷۴ میلیون دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر -۲.۷۴% کاهش یافته است. بالاترین قیمت لونا در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ (05 April 2022) معادل ۱۱۹.۱۸ دلار بوده که همینک %۹۹.۹۹ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش لونا ۶.۵۶ تریلیون و تعداد کل واحدهای آن ۶.۹۱ تریلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن لونا معامله می‌شود، صرافی Binance با سهم %۲۵.۳۳ از حجم معاملات روزانه است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان