تحلیلی که روند بازار طلا و سکه را تغییر داد| آیا طلا صعودی می‌شود؟

درحالی که ماه‌هاست کوچک‌ترین سیگنالی از مذاکرات مستقیما روی بازارهای داخلی از جمله دلار و طلا تاثیر می‌گذارد. اکونومیست از اخبار منفی برجامی قرار داده. اخباری که ظاهرا انتظارات از آینده بازار طلا را بلافاصله متاثر کرده است.

تحلیلی که روند بازار طلا و سکه را تغییر داد| آیا طلا صعودی می‌شود؟

درحالی که ماه‌هاست کوچک‌ترین سیگنالی از مذاکرات مستقیما روی بازارهای داخلی از جمله دلار و طلا تاثیر می‌گذارد. اکونومیست از اخبار منفی برجامی قرار داده. اخباری که ظاهرا انتظارات از آینده بازار طلا را بلافاصله متاثر کرده است.

هفته‌نامه اکونومیست در مطلبی با بررسی ۵ مانع و اختلاف اصلی در مذاکرات وین، امکان حصول تفاهم میان ایران و آمریکا برای احیای برجام را بررسی کرده است.

در گزارش اکونومیست تاکید شده که بازگشت به شرایط توافق اصلی آسان به نظر نمی‌رسد، زیرا از زمان حصول برجام تاکنون، شرایط بسیار تغییر کرده است و استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته و تولید فلز اورانیوم، دستاوردهای علمی غیرقابل بازگشتی به ایران داده است.

این هفته‌نامه نوشته اگر ایران با مذاکرات بعدی پس از احیای برجام موافقت کند، مذاکرات مدنظر غرب نه تنها تطویل و تمدید مفاد و تحکیم محدودیت‌های توافق هسته‌ای را در نظر دارد، بلکه خواهان بحث درباره موارد غیرهسته‌ای از جمله موشک‌های بالستیک و سیاست‌های منطقه‌ای ایران است.

در این گزارش تاکید شده است بن‌بست اخیر میان تهران و آژانس نیز اگرچه خود یک مانع در مسیر توافق نیست و بیشتر با هدف تشدید فشار به طرف مقابل است، اما بطور خاص می‌تواند خطرناک باشد.

این گزارش در حالی رسیده که بازارهای داخلی از جمله ارز، طلا و سکه به کوچک‌ترین سیگنالی از سوی مذاکرات واکنش نشان می‌دهند.

طلا دو میلیونی می‌شود؟

با این حال از اظهارات به نظر می‌رسد، مردم پیش‌بینی‌های متفاوتی از آینده بازارها دارند. در ادامه تعدادی از پیش‌بینی‌های مخاطبان درباره آینده بازار طلا و سکه را می‌خوانید:

« طلا از پول خیلی بهتره. اون که میگه فعلا نخرید میخواد بیاد پایین خودش بخره. طلا زمان نداره هر موقع داری بخری، بردی. طلادار برندست. طلا ۲میلیون میشه، خواهید دید ظرف ۱ سال آینده. چون همه چی خیلی بالا کشید طلا اما نه اونقدر»

« طلا ۲میلیون میشه به خاطر کسری بودجه. چند وقت دیگه کاسبیه طلا، سکه و دلار شروع می‌شه»

« تا دوسال دیگه دلار کمتر در معاملات کشور استفاده می‌شه. به جای دلار امریکا ارز دیگری جایگزین خواهد شد. اگر دارید بهترست به طلا تبدیل کنید یا شمش طلا که بهتر هم هست و مسیرش صعودیه»

« رئیس جمهور جدید میخواد تو سوریه خونه بسازه! پس منتظر ارزونی نباشید. دوست عزیز طلا یک میلیون و ۵۰۰ رو دیده، ۲ میلیون تومنم میبینه»

« اشتباه می‌کنی طلا می‌خری من برج هشت، هفتاد و پنج ملیون طلا برای سرمایه گذاری خریدم. برج چهار پول لازمم شد فروختم نزدیک بیست میلیون ضرر کردم. بهترین سرمایه‌گذاری الان خرید ملکه. الان میخری بعد چند ماه کلی پول سود میکنی»

طلا بخرید تا سود کنید!

« درآینده نزدیک سکه وطلا ۵۰ درصد گران خواهدشد. برعکس مسکن ۵۰ درصد ارزان خواهدشد. امریکا وغرب هیچ اراده ای برای احیای برجام ندارن. سیاستمدار کار کشته ودوراندیش یک روز کشور را اسیر تحریم نمیکنن. باتحریم چقدر از منافع کشور هدررفته! تحریم فقط تحلیل وعقب رفت است. ادامه این وضعیت برای مردم اصلا قابل تحمل نیست. تحریم را از سر کشور دور کنید. تحریم فرصت ساز نیست بلکه فرصت سوزیست»

« همه یقین دارند طلا ارزان خواهد شد اما یک عده در گرانی خرید کردند و الان نمی‌تونند با ضرر بفروشند، اتحادیه طلا هم سعی میکنه بازار را آرام نگه داره ولی مثل بورسی‌های پارسال ضرر بیشتر را خواهند دید، اعتراضشان بلند خواهد شد که چرا اینجوری شد وچرا بد‌بخت شدیم؟ نباید فرصت را از دست داد به تجربه دیگران گوش کنید و تصمیم بگیرید»

« طلا در بلند مدت خود را نشان می‌دهد نه کوتاه مدت. اگر پول اضافه دارید خرید کنید و اگر بخواهید یکی دو ماهه سود کنید ریسک دارد. نکنید بخدا من طلا گرمی هفتاد هزار تومان خریدم صد گرم. فقط هم برای کار ضروری میفروشم»

« موج جدید گرانی طلا درراه است. در مقابل موج جدید ارزانی مسکن دراثر رکود و برنامه‌های دولت در راه است»

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان