صفحه اقتصاد بررسی می کند:

بررسی میزان سوددهی استخراج بیت کوین در خانه + استخراج بیت کوین رایگان

توضیحاتی درباره میزان سوددهی استخراج بیت کوین در خانه یا استخراج بیت کوین به صورت استخراج انفرادی در صفحه اقتصاد منتشر شد!

بررسی میزان سوددهی استخراج بیت کوین در خانه + استخراج بیت کوین رایگان

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره میزان سوددهی استخراج بیت کوین در خانه (به صورت استخراج انفرادی) خواهیم داشت! با ما همراه باشید. مدتی است خبرهایی مبنی بر افزایش محبوبیت استخراج بیت کوین در خانه در فضای مجازی منتشر می شود! لازم به بیان است در سال‌ های آغازین فعالیت شبکه بیت کوین، امکان استخراج بیت کوین با سیستم‌ های بسیار ابتدایی میسر بود اما در حال حاضر این شرایط تغییر کرده است…

اما بد نیست در ابتدا توضیحاتی پیرامون بیت کوین و همچنین موضوع استخراج بیت کوین (یا فرایند ماینینگ بیت کوین) داشته باشیم. بیت کوین (bitcoin) نوعی ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۰۸ میلادی توسط فرد و یا گروهی از افراد ناشناس اختراع شد و در سال ۲۰۰۹ میلادی نیز به جهانیان معرفی شد! با این رمزارز می‌ توان به خرید و فروش پرداخت و یا در آن سرمایه گذاری کرد…

از جمله ویژگی هایی که سبب محبوبیت روزافزون بیت کوین شده است این است که این ارز دیجیتال تمام ویژگی‌ های پول‌ های واقعی همچون قابلیت خرید کردن، سرمایه گذاری، انتقال ارزش و… را دارد اما با این تفاوت که به دلیل غیرمتمرکز بودن، تحت نظارت هیچ دولت و یا سازمان خاصی نیست! و این یعنی تمامی واسطه‌ ها در انجام معاملات با این رمزارز از بین رفته‌ اند (برای تایید معامله، نیازی به وجود واسطه و یا نفر سوم نیست)…

در کل می توان گفت خرید بیت کوین یک سرمایه گذاری مناسب بلند مدت است.

اما در این بین با موضوع جذابی با عنوان استخراج بیت کوین مواجه می شویم! استخراج بیت کوین یا همان ماینینگ (Mining) بیت کوین، یک فعالیت داوطلبانه است که در آن فرد یا افرادی داوطلب به‌ نام استخراج‌ کننده (یا ماینر)، قدرت پردازش دستگاه‌ های استخراج خود را در اختیار شبکه قرار می‌ دهند تا امنیت شبکه حفظ گردد و تراکنش‌ های بیت کوین تایید شود… استخراج‌ کنندگان (یا ماینرها) برای در اختیار شبکه قرار دادن قدرت پردازش دستگاه‌ های استخراج خود، پاداش می‌ گیرند! و این پاداش، همان بیت کوین‌ است.

به زبان ساده، هنگامی که برای دوست خود بیت کوین ارسال می کنید، استخراج‌ کنندگان (یا ماینرها) در پشت صحنه با فعالیت خود به تایید شدن تراکنش‌ شما کمک می‌ کنند و شبکه به این کار آنها پاداشی در قالب بیت کوین می‌ دهد.

اما استخراج‌ کننده (یا ماینر) دقیقا چه کاری را انجام می دهد؟ کار اصلی ماینرها حل‌ کردن یک‌ سری مسائل پیچیده ریاضی است! استخراج‌ کننده (یا ماینر) که قبل از دیگران جواب مسائل مربوط به یک بلاک را پیدا کند، برنده پاداش آن بلاک می‌ شود…

استخراج بیت کوین یا همان ماینینگ بیت کوین، می‌ تواند به‌ تنهایی و به عنوان یک ماینر انفرادی یا با پیوستن به یک استخر استخراج (Mining Pool) انجام شود! استخرهای استخراج به استخراج‌ کنندگان (یا ماینرها) این امکان را می‌ دهند تا قدرت محاسباتی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و شانس برنده‌ شدن پاداش بلاک‌ ها را افزایش دهند. البته لازم به بیان است پاداش‌ های دریافتی به‌ صورت متناسب و بر اساس قدرت پردازشی هر عضو، بین تمام اعضای استخر استخراج تقسیم می‌ شود.

اما بازگردیم به عنوان ابتدایی و یا اصلی این مطلب! استخراج بیت کوین در خانه یا استخراج بیت کوین به صورت استخراج انفرادی.

استخراج انفرادی یعنی استخراج فردی و جدا از استخرهای استخراج بیت کوین و یا هر ارز دیجیتال مبتنی بر اثبات کار. شاید این سوال پیش آید اثبات کار یعنی چه؟ توجه داشته باشید استخراج مبتنی بر اثبات کار یا proof-of-work مفهوم جدیدی نیست! سیستم اثبات کار که پایه و مبنای محبوب ترین ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین است، یک سیستم استخراج و مبتنی بر قدرت محاسباتی کامپیوتر است که کاربران مشارکت کننده لازم است مسائل ریاضیاتی دشوار را برای تعیین اعتبار تراکنش ها حل کنند (دقیقا مشابه همان تعریفی که در بالا بدان اشاره شد).

برخلاف استخراج‌ کنندگان (یا ماینرها) داخل استخر استخراج که قدرت و منابع محاسباتی خود را برای استخراج بیت کوین با یکدیگر به اشتراک می‌ گذارند، استخراج‌ کنندگان (یا ماینرها) انفرادی برای استخراج به هیچ فرد یا افراد دیگری متکی نیستند! اگر شانس با یک استخراج‌ کننده (یا ماینر) انفرادی یار باشد و بتواند یک بلاک جدید پیدا کند، کل پاداش بلاک را به دست خواهد آورد که ممکن است به‌ معنای تغییر زندگی مالی آن شخص باشد (در حال حاضر، پاداش استخراج هر بلاک از شبکه بیت کوین، ۶.۲۵ واحد است که با قیمت‌ های امروزی بیش از ۲۵۰۰۰۰ دلار چیزی در حدود ۶.۵ میلیارد تومان ارزش دارد)!

البته توجه داشته باشید برای اینکه یک استخراج‌ کننده (یا ماینر) انفرادی شانس پیدا‌ کردن یک بلوک جدید را داشته باشد، به تجهیزات خانگی بسیار پر هزینه‌ ای نیاز دارد تا بتواند از نظر قدرت پردازشی با دیگر استخراج‌ کنندگان (یا ماینرها) رقابت کند.

بی شک با خواندن مطالب بالا به این نتیجه رسیده اید که بایستی هر چه زودتر فرآیند استخراج بیت کوین در خانه (به صورت استخراج انفرادی) را آغاز نمایید! اما صبر کنید… استخراج بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری مبتنی بر اثبات کار یا proof-of-work نیاز به تجهیزات نسبتا گران‌ قیمتی دارد! به بیان ساده شما نمی‌ توانید فقط با روشن‌ کردن یک دستگاه قدیمی انتظار درآمدهای نجومی داشته باشید.

علاوه بر هزینه های بالای خرید تجهیزات استخراج بیت کوین، نبایستی هزینه‌ های مصرف برق (اکثر ماینرهای انفرادی، بیشتر از آنچه که استخراج ‌می‌ کنند را برای قبوض برق می‌ پردازند)، فراهم‌ کردن سیستم‌ های خنک‌ کننده (چرا که در هنگام استخراج بیت کوین، گرمای قابل توجهی تولید می شود! زیرا استخراج‌ کنندگان (یا ماینرها) از تراشه‌ های پیشرفته ای برای انجام محاسبات بسیار پیچیده ای استفاده می‌ کنند؛ محاسباتی که موجب بالا رفتن شدید دمای تراشه‌ ها می گردد)، قطع اتصال اینترنت، صدای زیاد دستگاه‌ های استخراج، هزینه‌ تعمیرات دستگاه‌ ها و… را نیز از یاد برد (به یک سرمایه‌ گذاری اولیه ی بسیار قابل‌ توجه نیاز دارد)! مهم تر از همه، انجام استخراج بیت کوین یا هر رمزارز دیگری مبتنی بر اثبات کار یا proof-of-work به‌ صورت انفرادی و به امید برنده‌ شدن پاداش بلاک‌ های شبکه، نوعی قمار است. و این یعنی هیچ تضمینی وجود ندارد درآمد شما از استخراج بیت کوین بتواند هزینه‌ های شما را پوشش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان