بازار طلا و سکه دوباره رونق می گیرد؟

به‌دنبال نوسانات بازار آزاد دلار و نرخ اونس در بازار جهانی قیمت انواع سکه گاهی صعود و گاهی نیز نزول قیمت را ثبت کرد.

بازار طلا و سکه دوباره رونق می گیرد؟

به‌دنبال نوسانات بازار آزاد دلار و نرخ اونس در بازار جهانی قیمت انواع سکه گاهی صعود و گاهی نیز نزول قیمت را ثبت کرد.
به گزارش صفحه اقتصاد، عبدالله محمدولی، کارشناس بازار در رابطه با پیش‌بینی وضعیت بازار طلا و سکه بعد از ماه رمضان گفت: طی چند مدت اخیر تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی شاهد نوساناتی در بازار طلا و سکه بوده‌ایم. در حال حاضر روند بازار مثل گذشته حالت التهابی ندارد و توام با هیجانات روزانه نیست. سیاست‌ها بر این است که از این روندهای غیرمعقول و غیرکارشناسی در بازار جلوگیری شود.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصاد ایران افزود: اقتصاد ایران، بیمار است و بیش از آنکه متکی بر شاخص‌هایی مانند اشتغال و صادرات و… باشد، وابسته به اخبار سیاسی است.
این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: از سوی دیگر نیز پیش بینی می‌شود روند کاهشی که اونس جهانی طی چند مدت اخیر تجربه می‌کرد، متوقف و روند ملایم افزایشی را در پی داشته باشد؛ بنابراین به‌دنبال این شرایط و همچنین ضمن افزایش تقاضا به دلیل مناسبت‌ها و جشن‌ها پس از ماه مبارک رمضان، افزایش قیمت‌ انواع سکه و بازگشت رونق به بازار طلا و سکه را شاهد خواهیم بود.(اقتصادآنلاین)

بیشترین افزایش نرخ بهره در ۲۲ سال اخیر

همانطور که انتظار می رفت، فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش داد و نرخ صندوق فدرال رزرو را به محدوده بین ۰٫۷۵ تا ۱ درصد رساند. همچنین همچنین این نهاد پولی ومالی ترازنامه خود را در مجموع ۴۷٫۵ میلیارد دلار کاهش خواهد داد.

بازار طلا در واکنش‌های ابتدایی به این تصمیمات شاهد حرکت مثبتی بود. هر اونس طلا در آخرین ساعات معاملات بازارهای جهانی با ۰٫۲۸ درصد افزایش به ۱۸۷۵٫۶۰ دلار رسید.

فدرال رزرو در بیانیه سیاست پولی خود هرچند که به بحران هجوم روسیه به اوکراین اشاره داشت، اما دارای لحنی خوشبینانه بود. بانک مرکزی آمریکا همچنین اعلام کرد که کاهش ۱٫۴ درصدی تولید ناخالص داخلی را بررسی می کند که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ مشاهده شده است.

فدرال رزرو اعلام کرد:« اگرچه فعالیت‌های اقتصادی کلی در سه ماهه اول کاهش یافت، اما مخارج خانوارها و سرمایه‌گذاری ثابت کسب‌وکار همچنان قوی هستند. آمارافزایش شغل در ماه های اخیر مثبت بوده و نرخ بیکاری به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.»

فدرال رزرو همچنین خاطرنشان کرد که نرخ بهره تا سال ۲۰۲۲ به رشد ادامه خواهد داد. در حال حاضر بازارها با احتمال ۱۰۰ درصدی برای حرکت ۷۵ واحد پایه در ماه ژوئن روبرو هستند.
با تداوم سیاست‌های اخیر پولی فدرال‌رزرو، پیش‌بینی می‌شود تورم به هدف ۲ درصدی خود بازگردد و رشد آمار بازار کار تداوم بیابد.(اقتصادنیوز)

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان