صفحه اقتصاد بررسی می کند:

امن ترین و معتبرترین صرافی های رمزارز در ایران

توضیحاتی درباره امن ترین و معتبرترین صرافی های رمزارز (ارز دیجیتال) در ایران و جزئیات بیشتر دربار آن ها در صفحه اقتصاد منتشر شد!

امن ترین و معتبرترین صرافی های رمزارز در ایران

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره امن ترین و معتبرترین صرافی های رمزارز در ایران خواهیم داشت! با ما همراه باشید. صرافی ارز دیجیتال بستری مناسب است که در آن فرد یا افراد می توانند به خرید یا فروش و به‌ طور کلی به معامله ارزهای دیجیتال بپردازند (ارزهای دیجیتال خود را معامله نمایند و آن ها را به ارز دیجیتال دیگر و یا پول ملی کشور خود تبدیل کنند).

برای ثبت‌ نام و یا انجام معامله در دنیای رمزارزها، نیازی به حضور فیزیکی در محل دفتر صرافی ارز دیجیتال نیست! جالب است بدانید صرافی ارز دیجیتال می تواند یک وبسایت باشد و یا حتی یک اپلیکیشن موبایلی (که روی تلفن همراه نصب می شود) و یا هر دو! شاید این سوال پیش آید که قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی های رمزارز چگونه بدست می آید؟ در پاسخ بایستی گفت قیمت ارزهای دیجیتال بر اساس عرضه و تقاضای آن ها در صرافی های ارز دیجیتال تعیین می شود.

در صرافی های ارز دیجیتال با مفهومی به عنوان جفت ارز مواجه می شویم! یک جفت ارز که به صورت نماد اختصاری ارز دیجیتال اول/نماد اختصاری ارز دیجیتال دوم نشان داده می شود، از امکان تبدیل یک ارز دیجیتال به ارز دیجیتال دیگر سخن می گوید!

برای نمونه جفت ارز بیت‌ کوین - کاردانو بدین صورت است: BTC/ADA

و یا جفت ارز بیت‌ کوین - تتر: BTC/USDT

و یا حتی جفت ارز ریپل - بیت کوین: XRP/BTC

در این بین، بد نیست بدانید صرافی های ارز دیجیتال به دو دسته تقسیم بندی می شوند: صرافی ارز دیجیتال متمرکز و صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز.

صرافی ارز دیجیتال متمرکز نوعی نهاد یا شرکت خاص می باشد که کنترل کامل بر صرافی و همچنین دارایی های داخل صرافی را عهده دار است (دارایی های دیجیتال افراد در کیف پول صرافی‌ ها نگهداری می‌ شود و کنترل کامل دارایی‌ ها در دست صرافی است)! جالب است بدانید بیش از ۹۰ درصد از حجم معاملات ارزهای دیجیتال در اختیار صرافی‌ های رمزارز متمرکز می باشد. برای نمونه می توان به صرافی ارز دیجیتال بایننس، کوین بیس، کراکن، هوبی، بیتفینکس و… اشاره کرد.

اما درباره صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز بایستی گفت مهم ترین و اصلی ترین تفاوت آن با صرافی ارز دیجیتال متمرکز، نحوه مدیریت و کنترل دارایی های دیجیتال افراد است! یعنی در یک صرافی رمزارز غیرمتمرکز، اداره‌ کنندگان صرافی هیچ کنترلی بر دارایی دیجیتال افراد ندارند! لازم به بیان است یونی سواپ بزرگ ترین صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز است.

شاید این سوال پیش آید که نحوه انجام معاملات در بازار ارزهای دیجیتال در صرافی های ارز دیجیتال غیرمتمرکز به چه شیوه است؟ در پاسخ بایستی گفت در این صرافی ها با کمک تکنولوژی بلاکچین، قراردادهای هوشمند و همچنین دیگر پروتکل‌ های غیرمتمرکز، تبدیل دارایی‌ های دیجیتال به‌ صورت مستقیم از طریق کیف پول شخصی هر فرد انجام می‌ شود! به زبان ساده تر فرد وارد سایت صرافی‌ رمزارز می شود، کیف پول خود را به صرافی رمزارز متصل می‌ کند و مستقیم از داخل کیف پول خود، ارز دیجیتال را به یک قرارداد هوشمند ارسال می کند تا معامله انجام گیرد! و سپس از همان قرارداد هوشمند ارز دیجیتال جدید خود را دریافت می کند.

در این بین، برخی برنامه های تحت وب که احتمالا نتوان نام آنها را صرافی گذاشت نیز وجود دارند که امکان تبدیل فوری ارزهای دیجیتال به یکدیگر را فراهم ساخته اند! برنامه های تحت وبی همچون چنجلی و شیپ شیفت برای تبدیل فوری ارزهای دیجیتال به یکدیگر وجود دارند… این بسترهای آنلاین به صرافی‌ های بزرگ جهان متصل می باشند؛ زمانی که کاربر درخواست تبادل ارز دیجیتال خود را ارائه می دهد، این بسترها به صورت خودکار بهترین قیمت ممکن در صرافی‌ های ارز دیجیتال را پیدا می کنند و در داخل صرافی رمزارز انتخاب شده از طرف کاربر تبادل انجام می دهند و در نهایت مقداری کارمزد برای خدمات خود به خود اختصاص می دهند.

شاید این سوال پیش آمده باشد که برای ما ایرانی ها که در دوران تحریم‌ های بسیار سنگین زندگی می‌ کنیم، معاملات ارزهای دیجیتال چگونه است؟ آیا انجام این کار غیرممکن است؟

کاربران ایرانی از دو روش برای معاملات ارزهای دیجیتال خود بهره می گیرند: صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و صرافی های ارز دیجیتال خارجی (غیرایرانی).

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

شما با ثبت‌ نام در یک وبسایت صرافی ارز دیجیتال ایرانی می‌ توانید ریال خود را به بیت کوین و یا حتی ارزهای دیجیتال دیگر تبدیل کنید! اما برای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی مطئن و امن بایستی به بررسی هر چه دقیق تر آن صرافی ارز دیجیتال بپردازید. صرافی‌ های ارز دیجیتال معتبر به طور معمول اهمیت زیادی به ظاهر و رابط کاربری ویسایت خود می‌ دهند! بنابراین صفحات مختلف آن وب‌ سایت‌ را بررسی کنید و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید… همچنین مطالعه بخش درباره ما را از یاد نبرید! تمامی صرافی‌ های رمزارز معتبر در بخشی به عنوان درباره ما، تیم توسعه‌ دهنده پلتفرم خود را معرفی می‌ کنند؛ همچنین اغلب صرافی‌ های ارز دیجیتال، آدرس دفتر خود را بر روی ویسایت خود قرار می دهند.

اما در ادامه به معرفی امن ترین و معتبرترین صرافی های رمزارز در ایران می پردازیم:

نوبیتکس (به عنوان اولین بستر دانش‌ بنیان تبادل رمزارزها در صرافی های ارز دیجیتال ایرانی - دارای تاییدیه از معاونت فناوری ریاست‌ جمهوری اسلامی ایران - محبوب‌ ترین و پرطرفدارترین صرافی رمزارزها در میان دیگر صرافی های ارز دیجیتال ایرانی)

آبان تتر (طراحی شده توسط تیمی از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۹۷ شمسی - جزو بهترین و معتبرترین صرافی های ارزدیجیتال در ایران)

والکس (طراحی شده توسط تیمی از دانشجویان دانشگاه تهران و صنعتی شریف - دومین صرافی برتر و معتبر در ایران - دارا بودن چیزی در حدود ۸۶ هزار کاربر فعال)

اکسیر (مدعی است کیف پول‌ های آنلاین آن از سرویس‌ های شرکت آمازون که فوق امن هستند و دارای دسترسی چندلایه و محافظت شده است، استفاده می‌ نمایند)

بیت ۲۴

اکسکوینو

اوکی اکسچنج

بیت پین

رمزینکس

‏رابین کش

‏بیتستان و…

صرافی های ارز دیجیتال خارجی (غیرایرانی)

می توان گفت تقریبا تمام پلتفرم های معاملاتی ارز دیجیتال خارجیِ معتبر اعلام کرده‌ اند که کاربران ساکن کشورهای تحریم شده نمی توانند فعالیتی در آن ها داشته باشند! پس به یاد داشته باشید همواره ریسک مسدود شدن حساب شما و همچنین بلوکه‌ شدن دارایی‌ های دیجیتال شما وجود دارد.

در انتها لازم به بیان است مهم‌ ترین نگرانی در هنگام خرید یا فروش رمزارزها، موضوع امنیت است! پس می توان با انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال امن و مطمئن، این امنیت را به بهترین وجه ممکن تامین کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان