استاندار خراسان رضوی:

هزار میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی سرخس سرمایه‌گذاری شد

وی بیان کرد: عملیات اجرایی احداث و راه‌اندازی کارخانه افزودنی‌‍‌های روغن موتور و سموم فسفره با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار و با روز شمار افتتاح پروژه ۱۲۰ روزه ،

هزار میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی سرخس سرمایه‌گذاری شد

یعقوبعلی نظری روز پنجشنبه در سفر یک روزه خود به شهرستان سرخس و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان در جمع خبرنگاران افزود: امروز در شهرستان سرخس طرح آبرسانی به روستای بزنگان بهره برداری و عملیات اجرایی احداث "تیر پارک" و … آغاز شده است.

به گزارش صفحه اقتصاد ، یعقوبعلی نظری روز پنجشنبه در سفر یک روزه خود به شهرستان سرخس و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان در جمع خبرنگاران افزود: امروز در شهرستان سرخس طرح آبرسانی به روستای بزنگان بهره برداری و عملیات اجرایی احداث "تیر پارک" یا پارکینک کامیونهای ترانزیتی، احداث و راه اندازی کارخانه افزودنی‌های روغن موتور و سموم فسفره، سایت تخلیه و بارگیری و بسته بندی محصولات فله، عملیات اجرایی شهرک فرآوری گوگرد و طرح جابجایی و استقرار اسکن کامیون‌ها آغاز شده است .

وی با بیان اینکه مشکل آبرسانی در روستای بزنگان و روستاهای اطراف یک چالش چندین ساله بوده است، بیان کرد: امروز با همت قرارگاه ثامن الائمه و همکارانمان در سپاه شاهد بهره‌برداری طرح آبرسانی روستای بزنگان بودیم .

استاندار خراسان رضوی با اشاره به طرحهایی که عملیات اجرایی آنها در سرخس آغاز شد، اظهار داشت: عملیات اجرایی سایت تخلیه و بارگیری و بسته‌بندی محصولات فله شرکت جهان ریل سرخس با ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار و با روز شمار افتتاح پروژه ۸۰ روزه و عملیات اجرایی شهرک فرآوری گوگرد با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان و با روز شمار افتتاح پروژه ۱۴۰ روزه از این جمله است .

وی بیان کرد: عملیات اجرایی احداث و راه‌اندازی کارخانه افزودنی‌‍‌های روغن موتور و سموم فسفره با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار و با روز شمار افتتاح پروژه ۱۲۰ روزه ، همچنین عملیات اجرایی جابجایی و استقرار اسکن کامیون ها با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار و عملیات احداث "تیر پارک" یا پارکینگ خدمات کامیون های ترانزیتی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار و با روز شمار افتتاح پروژه ۱۶۰ روزه از دیگر طرحهایی است که امروز کلنگ زنی شد .

نظری با اشاره به دیگر طرحهای در دست احداث و بهره برداری در گمرک سرخس بیان کرد: طرح جامع ایکس ری کامیونی در گمرک شهید شوشتری سرخس، فرآایند تجمیع کدها، انتقال و ادغام تشریفات گمرکی، تعریض معابر ورودی و خروجی گمرک سرخس (جاده ابریشم) به هشت لاین ورودی و خروجی،طرح جامع راه‌اندازی زیر سامانه‌های ترانشیپمنت درب خروج مرزی، سامانه جامع امور گمرکی، راه‌اندازی باسکول ریلی، درب خروج ریلی گمرک راه آهن، راه اندازی پنجره واحد فیزیکی پس کرانه مرزی در راستای برنامه توسعه‌ای افزایش مبادلات و تبادلات مرزی از این جمله است .

استاندار خراسان رضوی با اشاره به بازدید از عملیات احداث جاده ترانزیتی سرخس- مشهد گفت: خوشبختانه پیمانکاران این طرح فعال شده‌اند و امید است با تلاش مضاعف و فشرده و با اعتبارات دریافتی از مصوبات سفر رییس جمهور به استان خراسان رضوی هر چه زودتر این طرح به بهره‌برداری برسد .

نظری در خصوص طرح تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری گفت: این طرح در دستور کار مجلس قرار دارد و امیدواریم هرچه زودتر به صحن علنی آورده شود و نمایندگان تصمیمات لازم را در این خصوص اتخاذ نمایند و این منطقه به منطقه آزاد تبدیل شود تا ظرفیت عملیات‌ اقتصادی در این شهرستان بهتر و بیشتر شود .

وی هدف از سفر خود به شهرستان سرخس را دیدارهای مردمی و بازدید و بررسی از پروژه‌های در دست اقدام و آغاز طرحهای اجرایی عنوان کرد و ادامه داد: سرخس دارای ظرفیت و زمینه‌های بسیار خوبی در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی، ترانزیت، صادرات و واردات و نیز در پروژه‌های گازی است .

استاندار خراسان رضوی به شهرستان مرزی سرخس سفر کرد.بازدید از روند اجرای چند طرح عملیاتی، افتتاح طرح آبرسانی روستای بزنگان، شرکت در قرارگاه اشتغال و سرمایه‌گذاری از جمله برنامه‌های سفر یک روزه استاندار به این شهرستان است .

منطقه ویژه اقتصادی سرخس که به دلیل موقعیت جغرافیایی و راهبردی خود در کانون توجه کشورهای عضو اکو قرار گرفته، به عنوان دروازه طلایی ورود به کشورهای آسیای میانه، چین، روسیه و پل ارتباطی بازارهای مهم تجاری آسیای مرکزی با کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و کشورهای افغانستان و پاکستان شناخته می شود .

فعالیت این منطقه ویژه اقتصادی در سال ۱۳۷۵، همزمان با افتتاح راه آهن مشهد - سرخس - تجن با حضور رهبران و نمایندگان بیش از ۱۰۰ کشور جهان آغاز شد .

این منطقه در ۱۵۰ کیلومتری شرق مشهد و ۱۵ کیلومتری شهر سرخس، از شمال و شرق با کشور ترکمنستان هم مرز است .

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری سرخس در فاصله ۱۸۵ کیلومتری شرق مشهد واقع است. سرخس مرکب از دو بخش "مرکزی و مرزداران" ۸۵ روستا دارد که ۵۱ هزار نفر ساکن آنها هستند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان