در چهارمین نشست قشم شناسی انجام می شود؛

برگزاری آیین بزرگداشت «بی بی صوغیه» بانوی خیر قشمی

صفحه اقتصاد - مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری آیین بزرگداشت "بی بی صوغیه" در چهارمین نشست قشم شناسی با هدف بررسی

برگزاری آیین بزرگداشت «بی بی صوغیه» بانوی خیر قشمی

صفحه اقتصاد - مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری آیین بزرگداشت "بی بی صوغیه" در چهارمین نشست قشم شناسی با هدف بررسی ابعاد زندگی این بانوی خیر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، ایوب زارعی با اعلام این خبر گفت: زنان در تاریخ جزیره قشم همواره نقش تاثیرگذاری از خود برجای گذاشته اند و بی بی صوغیه یکی از زنان بزرگ جزیره است که در شکل گیری بناهای عام المنفعه تاثیر بسزایی داشته است.
وی ادامه داد: دوبنای مهم برکه بی بی و مسجد جامع قدیم قشم که به عنوان اثر ملی هم ثبت شده اند به همت و کاردانی این بانوی بزرگوار در سال 1202 هجری قمری ساخته شده اند.
به گفته زارعی ابعاد بیشتری از شخصیت زندگی بی بی صوغیه و اقداماتی که در راستای اعتلای فرهنگ جزیره قشم به سرانجام رسانده است با حضور پژوهشگران تاریخ و فرهنگ و جمعی از دوستداران تاریخ محلی در چهارمین نشست قشم شناسی بررسی خواهد شد.
بنابراین گزارش چهارمین نشست قشم شناسی با هدف اشنایی با زندگی مشاهیر و مفاخر تاریخی، چهارشنبه 17 خردادماه ساعت 16 در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان