بازدید اعضای کمیسیون تعیین ارزش افزوده از منطقه ویژه اقتصادی سرخس

با هدف بررسی و رفع مشکلات صنایع تولیدی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، اعضای کمیسیون تعیین ارزش افزوده دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از واحدهای

بازدید اعضای کمیسیون تعیین ارزش افزوده از منطقه ویژه اقتصادی سرخس

با هدف بررسی و رفع مشکلات صنایع تولیدی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، اعضای کمیسیون تعیین ارزش افزوده دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از واحدهای تولیدی و صنایع فعال مستقر در این منطقه دیدن کردند.
به گزارش صفحه اقتصاد، در این بازدید که اعضای کمیسیون تعیین ارزش افزوده همچون محمود عبدی اسکویی مدیر گسترش و تسهیل تولید دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمود رئیسی نماینده گمرک جمهوری اسلامی ایران و همچنین نمایندگانی از بانک مرکزی، سازمان توسعه و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و… حضور داشتند، علاوه‌بر آشنایی با فعالیت واحدهای تولیدی چین جاده ابریشم سرخس، جاوید ایرانیان، کاشی تندیس ابریشم، پترو سرخس ایرانیان و پترو پاسارگاد خاورمیانه، در جریان مشکلات این صنایع قرار گرفتند.

حمایت از صنایع فعال برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی

عبدی اسکویی، بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی مناطق ویژه اقتصادی را یکی از وظایف کمیسیون تعیین ارزش افزوده دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دانست و گفت: صدور مجوزهای مربوط به ورود ماشین‌آلات و مواد اولیه خطوط تولید و نیز فرایندهای ثبت سفارش، از جمله مهم‌ترین مشکلات صنایع در منطقه ویژه اقتصادی سرخس به‌شمار می‌رود.
او ادامه داد: مشکلات مربوط به اسناد گمرکی برای خروج محصول تولیدی واحدهای مستقر در منطقه، موضوع دیگری بود که حل آن در دستور کار این کمیسیون قرار خواهد گرفت.
عبدی اسکویی با اشاره به لزوم ارتباط مستمر میان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با نمایندگان منطقه ویژه اقتصادی سرخس اظهار کرد: در تلاش هستیم تا علاوه‌بر حل مشکلات واحدهای تولیدی در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و پیشبرد اهداف کشور، زمینه را برای تکریم سرمایه‌گذاران فراهم کنیم.
او با تاکید بر اهمیت حمایت از صنایع فعال در این منطقه گفت: با توجه به نامگذاری سال 1401 به نام «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین»، رسیدگی به مشکلات صنایع فعال منطقه ویژه اقتصادی سرخس، گامی مثبت برای تحقق اهداف سال خواهد بود.

سهم 85 درصدی سرخس از ترانزیت ریلی کشور
عبدی اسکویی با اشاره به سهم 85 درصدی سرخس از ترانزیت ریلی کشور در سال گذشته تصریح کرد: مهم‌ترین مزیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس، توجه به حوزه لجستیک، حمل و نقل و ترانزیت بین‌المللی است.
او ادامه داد: این منطقه یکی از دروازه‌های اصلی ورود ایران به اوراسیا است و همین امر اهمیت و جایگاه سرخس را در ترانزیت کالا نشان می‌دهد.
عبد اسکویی افزود: به واسطه داشتن زیرساخت‌های متعدد ریلی، جاده‌ای و هوایی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس، در آینده‌ای نزدیک شاهد رونق و توسعه واحدهای تولیدی خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان