ارائه خدمات یکپارچه گمرکی سرخس از درگاه منطقه ویژه اقتصادی

با هدف رونق اقتصادی، کاهش بروکراسی اداری و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در سرخس، گمرکات این شهرستان در منطقه ویژه اقتصادی سرخس تجمیع شده اند. به گزارش صفحه

ارائه خدمات یکپارچه گمرکی سرخس از درگاه منطقه ویژه اقتصادی

با هدف رونق اقتصادی، کاهش بروکراسی اداری و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در سرخس، گمرکات این شهرستان در منطقه ویژه اقتصادی سرخس تجمیع شده اند.
به گزارش صفحه اقتصاد به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، با هدف رونق اقتصادی، کاهش بروکراسی اداری و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در سرخس، گمرکات این شهرستان در منطقه ویژه اقتصادی سرخس تجمیع و با تبدیل سه کد گمرکی شهرستان به یک کد با محوریت منطقه ویژه اقتصادی، تمام نهادهای خدمت‌رسان از دریچه‌ای واحد در یک محل خدمت‌رسانی کنند. به گزارش صفحه اقتصاد به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه ویژه اقتصادی سرخس پیش از این در شهرستان سرخس، سه گمرک شهید شوشتری، راه‌آهن و منطقه ویژه اقتصادی فعال بودندکه شاید بتوان تحمیل هزینه و زمان برای انتقال کالا از یک گمرک به دیگری را از مشکلات اصلی و صادرکنندگان در مرز سرخس عنوان کرد. از سویی دیگر به دلیل انجام حجم بالای عملیات گمرکی در چند نقطه گاها شاهد کمبود نیروی انسانی و حتی کمبود نظارت‌ها بودیم که همین امر باعث شد تا گمرکات سرخس برای تسهیل صادرات و واردات کالا در منطقه ویژه اقتصادی سرخس تجمیع شوند. آغاز به کار رسمی گمرکات سرخس پس از تجمیع در منطقه ویژه اقتصادی (پنجره واحدتجارت فرامرزی) محمدرضا کلائی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به آغاز به کار رسمی گمرکات سرخس پس از تجمیع در این منطقه اظهار کرد: با تجمیع گمرکات در منطقه ویژه اقتصادی، علاوه‌بر کاهش بروکراسی‌های اداری، ایجاد اشتغال و همچنین فراهم کردن موقعیت‌های جدید سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، شاهد برقراری زبان مشترک اداری در مرز سرخس میان گمرکات سرخس و سایر سازمان‌های همجوار خواهیم بود. او ادامه داد: با حمایت‌های تولیت آستان قدس رضوی، بیش از 150 میلیارد تومان برای اتصال جاده ترانزیت به نقطه صفر مرزی هزینه شد تا زیرساخت‌های منطقه برای تجمیع گمرکات، ارائه خدمات مطلوب‌تر به صاحبان کالا و انجام تمام امورات گمرکی در مرز سرخس با یک کد فراهم شود. مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزود: وجود زیرساخت‌هایی همچون 50 کیلومتر خطوط ریلی عریض و نرمال، انبارهای متعدد با ظرفیت 120 هزار تن، سردخانه دو مداره 4000 تنی، فرودگاه بین المللی الماس، مجتمع سوییت آپارتمان ،نیروگاه برق 75 مگاواتی، مخازن ذخیره سوخت همجوار با ریل عریض آسیای میانه و… تنها بخشی از مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس به‌شمار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان