در نشست مشترکی با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار و رییس دانشگاه شهید بهشتی صورت گرفت؛

آغاز فصل جدیدی در توسعه مبتنی بر دانش چابهار

صفحه اقتصاد - رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار با هدف پیگیری مصوبات سفر اخیر ریاست جمهوری به منطقه آزاد چابهار با رییس دانشگاه شهید بهشتی

آغاز فصل جدیدی در توسعه مبتنی بر دانش چابهار

صفحه اقتصاد - رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار با هدف پیگیری مصوبات سفر اخیر ریاست جمهوری به منطقه آزاد چابهار با رییس دانشگاه شهید بهشتی دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، امیر مقدم در نشست مشترکی با سید محمودرضا آقامیری، رییس دانشگاه شهید بهشتی که با حضور محمد بیرانوندی عضوی هیات مدیره منطقه و علیرضا منیری ابیانه، مدیر عامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران، در پردیس مرکزی این دانشگاه همراه بود، ضمن پیگیری مصوبات سفر اخیر ریاست جمهوری به منطقه آزاد چابهار به عنوان قطب سوم پتروشیمی کشور، خواستار تدوین چارچوبی برای همکاری این دو مجموعه باهدف رشد و توسعه مبتنی بر دانش در چابهار شد.

در این جلسه، زمینه‌های همکاری دانشگاه شهید بهشتی در انجام مطالعات جامع توسعه منطقه آزاد چابهار در ابعاد زیرساختی، اقتصادی، اجتماعی، محیط‌ زیستی و دریایی و طرح‌ریزی و ارائه آموزش‌های کوتاه‌مدت و تخصصی مورد نیاز منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

تربیت و توسعه منابع و سرمایه های انسانی این منطقه آزاد در یک افق 10 ساله یکی از موضوعات مهمی بود که در این نشست مورد گفتگو قرار گرفت تا برای ایجاد اشتغال پایدار و رشد اقتصادی جامعه محلی زمینه سازی لازم صورت گیرد.

توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری موجود در منطقه و توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های آموزشی دانشگاه بین‌المللی چابهار جهت راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی جدید با رویکرد پتانسیل های ذاتی و نیازمندی های منطقه آزاد چابهار از محورهای دیگر گفتگوها در این نشست بود.

در ادامه، تفاهم نامه همکاری‌ مشترکی که بین دانشگاه شهید بهشتی و شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران به امضاء رسیده بود نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کارگروهی برای تدوین چارچوب همکاری دانشگاه شهید بهشتی با سازمان منطقه آزاد چابهار تشکیل و نتیجه کار در قالب تفاهم نامه ای به امضاء طرفین برسد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان