کدام نماد‌های پتروشیمی و پالایشی سود بیشتری محقق کردند؟

صفحه اقتصاد- در این خبر به توضیحاتی درباره جزئیات سود نماد‌های پتروشیمی و پالایشی پرداخته شده است.

کدام نماد‌های پتروشیمی و پالایشی سود بیشتری محقق کردند؟

صفحه اقتصاد - در این خبر به توضیحاتی درباره جزئیات سود نماد‌های پتروشیمی و پالایشی پرداخته شده است.
در این گزارش وضعیت عملکرد نماد‌های گروه شیمیایی و پتروشیمی‌ها و شرکت‌های پالایشی پرداخته شده است که بررسی گزارش عملکرد ۱۲ ماهه آن‌ها نشان می‌دهد که اکثر نماد‌های این گروه‌ها در سال گذشته نسبت به سال قبل‌تر از نظر سودسازی رشد خوبی داشتند و توانسته‌اند سود هر سهم قابل توجهی را محقق سازند.

نماد‌های پتروشیمی و پالایشی در بورس در یکسال اخیر بازدهی قابل قبولی را داشته باشند که بخشی از این مساله تحت تاثیر نوسانات قیمت ارز و گرانی محصولات در بازار جهانی بوده و بخشی هم متاثر از عملکرد این شرکت‌ها بوده است.

«شاوان» و رشد ۴۷ درصدی سود

شرکت پالایش نفت لاوان در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند سود خالصی معادل ۴۱۹۷ میلیارد تومان محقق نمود. بررسی گزارش این شرکت حاکی از رشد ۴۷ درصدی سود در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه قبل می‌باشد.

شاوان به ازای هر سهم نیز سود ۵.۲۴۶ ریالی ساخت. سود ناخالص نیز با رشد ۱۹ درصدی همراه شد و به ۳۸۹۴ میلیارد تومان رسید.

«شبندر» و رشد ۵۴ درصدی سود

شرکت پالایش نفت بندرعباس در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند سود خالصی معادل ۳۵ هزار میلیارد تومان محقق نمود. بررسی گزارش این شرکت حاکی از رشد ۵۴ درصدی سود در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه قبل می‌باشد.

شبندر به ازای هر سهم نیز سود ۲۶۰۲ ریالی ساخت. سود ناخالص نیز با رشد ۵۳ درصدی همراه شد و به ۳۹ هزار میلیارد تومان رسید.

«شتران» و رشد ۹۵ درصدی سود

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال شرکت پالایش نفت تهران در پروسه زمانی ۱۲ ماهه برای هر سهم ۱۰۹۱ ریال سود شناسایی کرده است؛ که نسبت به مدت مشابه قبل ۹۵ درصد افزایش داشته است. مجموع سود خالص این شرکت به ۳۰۰۰۳ میلیارد تومان رسید.

این در حالیست که ۲۶۱۸۵ میلیارد تومان سود ناخالص داشته که نسبت به دوره مشابه قبل ۹۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

در نهایت مجموع سود خالص شرکت ۳۰۰۰۳ میلیارد تومان بوده که نسبت به دوره مشابه گذشته ۹۵ درصد رشد را شاهد بوده افزون بر این شرکت ۲۵۳۸۵ میلیارد تومان سود عملیاتی داشته که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

«مارون» در سال ۱۴۰۱ چقدر سود ساخت؟

شرکت پتروشیمی مارون در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند سود خالصی معادل ۱۰.۹۰۴ میلیارد تومان محقق نمود. مارون به ازای هر سهم نیز سود ۱۳۶۳۰ ریالی ساخت. سود ناخالص نیز به ۸۵۱۷ میلیارد تومان رسید.

«کرماشا» و رشد ۱۹ درصدی سود

شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند سود خالصی معادل ۴۶۵۸ میلیارد تومان محقق نمود. بررسی گزارش این شرکت حاکی از رشد ۱۹ درصدی سود در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه قبل می‌باشد. درآمد‌های عملیاتی افزایش ۳۰ درصدی داشت و سود ناخالص نیز با رشد ۳۶ درصدی همراه شد و به ۵۳۸۰ میلیارد تومان رسید.

«شبصیر» و رشد ۱ درصدی سود

شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند حسابرسی نشده به سود خالص ۹۶۸ میلیارد تومانی دست یافت که در مقایسه با مدت مشابه قبل با رشد ۱ درصدی سود همراه بود.

این شرکت به ازای هر سهم نیز سود ۳۸۷۰ ریالی ساخته است. گفتنی است درآمد‌های عملیاتی این شرکت با رشد ۲۷ درصدی به ۳۱۰۳ میلیارد تومان رسید و در نهایت موجب تحقق سود ناخالص ۱۰۴۶ میلیارد تومانی شد.

«خراسان» و رشد ۵۲ درصدی سود

شرکت پتروشیمی خراسان در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند سود خالصی معادل ۴۹۴۷ میلیارد تومان محقق نمود. بررسی گزارش این شرکت حاکی از رشد ۵۲ درصدی سود در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه قبل می‌باشد.

خراسان به ازای هر سهم نیز سود ۲۷.۶۳۹ ریالی ساخت. سود ناخالص نیز با رشد ۶۱ درصدی همراه شد و به ۵۴۶۱ میلیارد تومان رسید.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان