صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

وضعیت بورس در هفته چهارم بهمن ماه ۱۴۰۱ چگونه گذشت؟

بورس در هفته چهارم معاملات بازار بهمن ماه سقوط کرد. آیا بورس روند صعود را در پیش می گیرد یا سقوط؟

وضعیت بورس در هفته چهارم بهمن ماه ۱۴۰۱ چگونه گذشت؟

صفحه اقتصاد - بورس در هفته چهارم معاملات بازار بهمن ماه سقوط کرد. آیا بورس روند صعود را در پیش خواهد گرفت یا سقوط؟

در این گزارش به توضیحاتی درباره وضعیت بورس در هفته چهارم بهمن ماه ۱۴۰۱ پرداخته ایم.
روز یکشنبه 23 بهمن ماه ۱۴۰۱، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات با ۱۲ هزار و ۱۱۰ واحد افت در ارتفاع یک میلیون و ۵۴۵ هزار واحدی متوقف شد.

روز اول بورسی هفته چهارم بهمن ماه ۱۴۰۱: در این روز شاخص هم‌وزن با چهار هزار و ۷۱۴ واحد افت به ۴۸۰ هزار و ۸۵۱ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۷۹۹ واحد کاهش به ۲۸۵ هزار و ۵۰۱ واحد رسید.

در معاملات روز یکشنبه بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۳۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۴ هزار و ۹۳۸ میلیارد ریال معامله شد.

روز 23 بهمن ماه، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۱۶۱ واحد، ذوب آهن اصفهان (ذوب) با ۱۲۵ واحد، بیمه البرز (البرز) با ۷۳ واحد، سیمان اصفهان (سصفها) با ۶۶ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۶۱ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۵۴ واحد بر شاخص بورس تاثیر مثبت گذاشتند.

همچنین، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۷۲۹ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۹۱۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۸۶۹ واحد،
پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۵۱۶ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۴۸۹ واحد بر شاخص بورس تاثیر منفی داشتند.

روز یکشنبه، نماد سیمان اردستان (اردستان)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت تهران (شتران)، ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) جز نمادهای پُرتراکنش قرار گرفتند.

در معاملات این روز گروه فلزات اساسی صدرنشین برترین های گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۹۹ میلیون و ۹۷۸ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال معامله شد.

روز 23 بهمن ماه، شاخص فرابورس بیش از ۱۸۲ واحد افت داشت و به ۲۰ هزار و ۹۶ واحد رسید.

در بازار این روز بیش از 4 میلیارد و ۲۷۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی خرید و فروش شد و تعداد دفعات معاملات فرابورس بیش از ۲۳۰ هزار و ۷۰۹ نوبت بود.

روز یکشنبه، پویا زرکان آق دره (فزر)، حمل و نقل گهر ترابر سیرجان ( حگهر)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) و اعتباری ملل (وملل) بر شاخص فرابورس تاثیر مثبت و پلیمر آریاساسول (آریا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بانک دی (دی)، بهمن دیزل (خدیزل)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و بیمه کوثر (کوثر) بر این شاخص اثر منفی گذاشتند.

روز دوشنبه 24 بهمن ماه 1401، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات با ۲ هزار و ۲۹۸ واحد رشد در ارتفاع یک میلیون و ۵۴۸ هزار واحدی متوقف شد.

روز دوم بورسی هفته چهارم بهمن ماه ۱۴۰۱: در این روز شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۹۲۶ واحد رشد به ۴۸۲ هزار و ۷۷۹ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۱۴۲ واحد افزایش به ۲۸۶ هزار و ۴۰۷ واحد رسید.

در معاملات روز دوشنبه بورس تهران، بیش از 7 میلیارد و ۶۲۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۰ هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

روز 24 بهمن ماه، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۹۷۷ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۸۶۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۵۳۳ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۴۳۳ واحد و ذوب آهن اصفهان (ذوب) با ۲۶۱ واحد بر شاخص بورس تاثیر مثبت گذاشتند.

همچنین، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۸۶۸ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲۶۵ واحد، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) با ۲۴۳ واحد، مبین انرژی خلیج فارس ( مبین) با ۲۳۶ واحد و مخابرات ایران (اخایر) با ۲۱۱ واحد بر شاخص بورس تاثیر منفی گذاشتند.

روز دوشنبه، نماد سیمان اردستان (اردستان)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، نوش مازندران (غنوش)، ذوب آهن اصفهان (ذوب)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) جز نمادهای پُرتراکنش بودند

در معاملات این روز گروه فلزات اساسی صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۶۵ میلیون و ۹۰۱ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۷۵۶ میلیارد ریال معامله شد.

روز 24 بهمن ماه، شاخص فرابورس بیش از ۷۴ واحد رشد پیدا کرد و به ۲۰ هزار و ۱۷۰ واحد رسید.

در بازار این روز بیش از ۶ میلیارد و ۶۰۵ میلیون برگه سهم و اوراق مالی معامله شد و تعداد دفعات معاملات فرابورس بیش از ۲۲۳ هزار و ۲۶ نوبت بود.

روز دوشنبه، پلیمر آریاساسول (آریا)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، بهمن دیزل (خدیزل)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و پویا زرکان آق دره (فزر) بر شاخص فرابورس تاثیر مثبت و مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، پتروشیمی مارون (مارون)، پخش البرز (پخش)، پاکدیس (غدیس)، توریل (توکاریل) و پالایش نفت لاوان (شاوان) بر این شاخص تاثیر منفی گذاشتند.

روز سه شنبه 25 بهمن ماه 1401، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات با ۱۰ هزار و ۳۱۴ واحد افت در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحدی ثابت شد.

روز سوم بورسی هفته چهارم بهمن ماه ۱۴۰۱: در این روز، شاخص هم‌وزن با سه هزار و ۳۸۹ واحد افت به ۴۷۹ هزار و ۳۸۹ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۱۰ واحد کاهش به ۲۸۴ هزار و ۳۹۶ واحد رسید.

در معاملات این روز بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۹۴۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۰ هزار و ۳۲۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

روز سه شنبه، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۳۳۰ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲۱۷ واحد، بانک سینا (وسینا) با ۱۲۸ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۹۷ واحد، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران (وساخت) با ۹۱ واحد و سرمایه گذاری سپه (وسپه) با ۸۰ واحد بر شاخص بورس تاثیر مثبت گذاشتند.

همچنین، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۹۹۶ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۶۳۸ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۵۳۳ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۴۳۹ واحد و ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۳۵ واحد بر شاخص بورس تاثیر منفی گذاشتند.

روز 25 بهمن ماه، نماد سیمان اردستان (اردستان)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران (وساخت)، پالایش نفت تهران (شتران) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) جز نمادهای پُرتراکنش قرار گرفتند.

در معاملات این روز گروه فلزات اساسی صدرنشین برترین های گروه‌ صنعت شد و در این گروه ۳۹۸ میلیون و ۷۹۹ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۲۹۸ میلیارد ریال معامله شد.

روز سه شنبه، شاخص فرابورس بیش از ۱۴۰ واحد افت داشت و به ۲۰ هزار و ۳۰ واحد رسید.

در بازار این روز بیش از 5 میلیارد و ۱۸۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی معامله شد و تعداد دفعات معاملات فرابورس بیش از ۲۰۱ هزار و ۷۱۱ نوبت بود.

روز 25 بهمن ماه، سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) بر شاخص فرابورس تاثیر مثبت و پلیمر آریاساسول (آریا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی مارون (مارون)، پخش البرز (پخش)، بهمن دیزل (خدیزل)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، صنعتی مینو (غصینو) و اعتباری ملل (وملل) بر این شاخص تاثیر منفی گذاشتند.

روز چهارشنبه 26 بهمن ماه 1401، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات با ۱۳ هزار و ۱۶۶ واحد سقوط در ارتفاع یک میلیون و ۵۲۴ هزار واحدی متوقف شد.

روز چهارم بورسی هفته چهارم بهمن ماه ۱۴۰۱: در این روز شاخص هم‌وزن با چهار هزار و ۶۰۷ واحد افت به ۴۷۴ هزار و ۷۸۱ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۷۳۲ واحد کاهش به ۲۸۱ هزار و ۶۱۲ واحد رسید.

در معاملات این روز بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۵۶۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۸ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

روز چهارشنبه، بانک سینا (وسینا) با ۱۲۶ واحد، بیمه دانا (دانا) با ۶۹ واحد، بیمه اتکایی امین (اتکام) با ۵۲ واحد، صنایع سیمان دشتستان (سدشت) با ۴۵ واحد و مس شهید باهنر (فباهنر) با ۴۴ واحد بر شاخص بورس تاثیر مثبت گذاشتند.

همچنین، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۳۰۴ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۱۹۷ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۸۷۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۵۴۳ واحد، سایپا (خساپا) با ۵۱۵ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۴۹۳ واحد بر شاخص بورس تاثیر منفی داشتند.

روز 26 بهمن ماه، نماد سیمان اردستان (اردستان)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، صنایع آذرآب (فاذر)، پالایش نفت تهران (شتران)، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس (حفارس) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) جز نمادهای پُرتراکنش قرار گرفتند.

در معاملات این روز گروه فلزات اساسی صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۰۴ میلیون و ۲۹۰ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۴۱ میلیارد ریال معامله شد.

روز چهارشنبه، شاخص فرابورس بیش از ۱۱۶ واحد افت پیدا کرد و به ۱۹ هزار و ۹۱۳ واحد رسید.

در بازار این روز بیش از 3 میلیارد و ۴۴۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی معامله شد و تعداد دفعات معاملات فرابورس بیش از ۱۹۵ هزار و ۶۷۰ نوبت بود.

روز 26 بهمن ماه، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، سرمایه گذاری توسعه گوهران امید (گوهران)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، حمل و نقل گهر ترابر سیرجان (حگهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) و توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان) بر شاخص فرابورس تاثیر مثبت و پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پخش البرز (پخش)، پویا زرکان آق دره (فزر)، اعتباری ملل (وملل) و پالایش نفت شیراز (شراز) بر این شاخص تاثیر منفی گذاشتند.

بورس در هفته اول اسفند ماه ۱۴۰۱ صعود می کند یا سقوط؟

بر اساس بررسی های خبرنگار پایگاه خبری صفحه اقتصاد ، در هفته چهارم بهمن ماه 1401، شاخص کل بورس تهران روز یکشنبه در پایان معاملات با ۱۲ هزار و ۱۱۰ واحد افت در ارتفاع یک میلیون و ۵۴۵ هزار واحدی متوقف شد. روز دوشنبه شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات با ۲ هزار و ۲۹۸ واحد افزایش نسبت به روز گذشته خود در ارتفاع یک میلیون و ۵۴۸ هزار واحدی ایستاد. روز سه شنبه شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات با ۱۰ هزار و ۳۱۴ واحد کاهش نسبت به روز دوشنبه در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحدی ایستاد. روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات با ۱۳ هزار و ۱۶۶ واحد سقوط نسبت به روز گذشته خود در ارتفاع یک میلیون و ۵۲۴ هزار واحدی متوقف شد.

در هفته چهارم بهمن ماه، روز یکشنبه شاخص فرابورس بیش از ۱۸۲ واحد افت داشت و به ۲۰ هزار و ۹۶ واحد رسید. روز دوشنبه شاخص فرابورس نسبت به روز گذشته خود بیش از ۷۴ واحد رشد پیدا کرد و به ۲۰ هزار و ۱۷۰ واحد رسید. روز سه شنبه شاخص فرابورس نسبت به روز دوشنبه بیش از ۱۴۰ واحد افت داشت و به ۲۰ هزار و ۳۰ واحد رسید. روز چهارشنبه شاخص فرابورس نسبت به روز گذشته خود بیش از ۱۱۶ واحد افت پیدا کرد و به ۱۹ هزار و ۹۱۳ واحد رسید.

در هفته چهارم بهمن ماه، نماد سیمان اردستان (اردستان)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت تهران (شتران)، نوش مازندران (غنوش)، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران (وساخت)، صنایع آذرآب (فاذر)، پالایش نفت تهران (شتران)، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس (حفارس)، ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) جز نمادهای پُرتراکنش قرار گرفتند.

سقوط بورس در هفته چهارم بهمن ماه ۱۴۰۱

بورس در هفته چهارم معاملات بهمن ماه، روز یکشنبه اولین روز این هفته را با ۱۲ هزار و ۱۱۰ واحد افت به پایان برد و در ارتفاع یک میلیون و ۵۴۵ هزار واحدی متوقف شد و در روز دوشنبه اندکی افزایش یافت و روز سه شنبه دوباره روند ریزشی را در پیش گرفت و روز چهارشنبه با ۱۳ هزار و ۱۶۶ واحد سقوط نسبت به روز گذشته خود در ارتفاع یک میلیون و ۵۲۴ هزار واحدی ایستاد.

بورس در هفته چهارم معاملات بازار بهمن ماه سقوط کرد. آیا بورس روند صعود را در پیش می گیرد یا سقوط؟
بر اساس اینکه شاخص کل بورس روزهای اول هفته را منفی شروع کرد در پایان هفته نیز منفی شد شد، روند صعود ی شدن یا سقوط بورس در هفته اول اسفند ماه به عوامل بسیاری بستگی خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان