همه چیز درباره عرضه اولیه پی پاد + زمان عرضه اولیه نماد پی پاد

صفحه اقتصاد در این خبر به توضیحاتی درباره همه چیز از عرضه اولیه پی پاد + زمان عرضه اولیه نماد پی پاد پرداخته است.

همه چیز درباره عرضه اولیه پی پاد + زمان عرضه اولیه نماد پی پاد

صفحه اقتصاد در این خبر به توضیحاتی درباره همه چیز از عرضه اولیه پی پاد + زمان عرضه اولیه نماد پی پاد پرداخته است.

سهام شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد با نماد «پی‌ پاد» کی عرضه اولیه می شود؟

در پی برگزاری مراسم معارفه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در 22 اسفند و تکمیل همه اطلاعات لازم ، چراغ سبز بورس تهران برای اولین عرضه اولیه سال جدید روشن شد.

عرضه سهام شرکت‌های جدید (عرضه اولیه) همواره مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار دارد، زیرا تاکنون بیش از ۹۰ درصد از عرضه اولیه‌هایی که در بورس انجام شده، سودآور بوده‌اند به همین دلیل این اقدام همیشه در بورس برای فعالان بازار جذابیت داشته است.

آگهی عرضه اولیه سهام شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد با نماد «پی‌پاد» منتشر شده است که مطابق آن روز چهارشنبه (۱۶ فروردین ماه) سهام این شرکت به روش ثبت سفارش جهت کشف قیمت در بورس تهران عرضه خواهد شد.

در این رویداد ، دامنه قمیت هر سهم "پی پاد" بین 450 تا 550 تومان ، تعیین شده است.

در این عرضه اولیه به هر کد معاملاتی حداکثر ۵۰۰ سهم با قیمت مبنای پنج هزار ریال تعلق می‌گیرد.

احتمال دارد در صورت استقبال از آمار سهمیه کاسته شود. بنابراین در حالت اولیه ، حداکثر نقدینگی مورد نیاز حدود 275 تومان خواهد بود.

هنگامی که سهام شرکتی برای نخستین بار در بورس عرضه می‌شود، به روز اول عرضه سهام، «عرضه اولیه» گفته می‌شود، در این روز درصد مشخصی از کل سهام شرکت برای نخستین بار از طریق بورس یا فرابورس توسط سرمایه‌گذاران خریداری می‌شود.

تاریخچه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد

شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد (سهامی عام) به عنوان یکی از شــــرکت‌های گروه مالی پاسارگاد و با مسؤولیت راهبری خدمات پرداخت الکترونیک از تاریخ ۱۳۸۴/۱۱/۳۰ آغاز به کار کرده و هم اکنون در گروه هلدینگ فناپ فعالیت می نماید.این شرکت با حفظ استانداردهای بین المللی خدمات پرداخت الکترونیک، اقدام به بستر‌سازی جهت ارایه خدمات پرداخت الکترونیک با استفاده از ابزارهای نوین این صنعت نموده است.

عرضه اولیه پی پاد

چشم انداز شرکت

بهبود کیفیت زندگی با توسعه راهکارهای پرداخت نوآور و هوشمند

پرداخت الکترونیک پاسارگاد در حوزه نصب و راه اندازی انواع دستگاه های کارتخوان، صدور انواع کارت های بانکی و خدمات مرتبط با درگاه های اینترنتی فعالیت می کند.

معرفی نرم افزار سانیار

پرداخت الکترونیک پاسارگاد با طراحی نرم افزار سانیار باعث شده است که پذیرندگان بتوانند به راحتی وضعیت درگاه های پرداخت خود را بررسی و مدیریت کنند. همچنین می توانند به راحتی با شرکت های پرداخت در ارتباط باشند.

روز چهارشنبه مورخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ اولین عرضه اولیه بورس در سال ۱۴۰۲ عرضه سهام شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد ‎با نماد پی‌پاد خواهد بود.در این عرضه اولیه ۳۶۰.۰۰۰.۰۰۰ سهم به عموم عرضه خواهد شد.

پیش بینی نقدینگی مورد نیاز:

با فرض مشارکت کمتر از ۵۰۰ هزار کد ، به هر کد معاملاتی، حداکثر ۵۰۰ سهم معادل ۲۷۵ هزار تومان تخصیص خواهد یافت.

با فرض مشارکت ۱ میلیون کد ، ۳۶۰ سهم معادل ۱۹۸.۰۰۰ تومان به هر کد تخصیص خواهد یافت.

با فرض مشارکت ۱/۵ میلیون کد ، ۲۴۰ سهم معادل ۱۳۲.۰۰۰ تومان به هر کد تخصیص خواهد یافت.

درصورتی که مبنای مشارک را مشارکت عرضه اولیه آخر یعنی وکغدیر در نظر بگیریم؛ نقدینگی مورد نیاز این عرضه اولیه به طور تقریبی ۱۲۹ هزار تومان خواهد بود.

درج نماد پی پاد

پرداخت الکترونیک پاسارگاد یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت است.

الکترونیک پاسارگاد، از زیر مجموعه‌های فناپ و سهامدار نهایی بانک پاسارگاد، در تیر ماه سال ۱۴۰۰ پذیرش و در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ با نماد "پی ­پاد" در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده است.

این شرکت از ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۱ اقدام به انتشار اطلاعات خود در سامانه کدال کرده تا مقدمات شفاف سازی اطلاعات و عرضه سهام آن به عموم در بازار فراهم شود.

موضوع فعالیت

شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در حوزه ارائه خدمات و راه‌کار‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در حوزه‌های مربوط به پرداخت الکترونیکی فعالیت می‌کند. این شرکت علاوه بر موضوعات اصلی فعالیت خود نیز به موضوعات فرعی همچون خرید، فروش، واردات، صادرات و تولید ابزار و تجهیزات الکترونیک، شبکه، دستگاه‌های پرداخت و دریافت پولی و بانکی، تمامی اقلام مجاز بازرگانی و سرمایه‌گذاری در اجرای طرح‌های صنعتی و تجاری، انجام امور بازرگانی، سپرده‌‎گذاری و مشارکت در شرکت‌های ایرانی و خارجی می‌پردازد.
در کنار موضوعاتی که به آن‌ها اشاره شد، ارائه آموزش‌های حرفه‌ای در زمینه فعالیت شرکت و انجام عملیاتی و معاملات مجاز مالی، خدماتی و تجاری و تولیدی در ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با فعالیت شرکت را نیز انجام می‌دهد.

انواع محصولات و خدمات

با اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۲ بیشتر آشنا شویم | پی پاد بخریم؟
ترکیب سهامداران

سهامدار عمده این مجموعه شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد (فناپ) است که با حدود ۷۳ درصد بیشترین سهم را در اختیار دارد، شرکت کاشفان نواندیش پارس و شرکت پیام‌آوران مدیریت ایرانیان هرکدام با ۱۳،۵ درصد دیگر سهامداران "پی پاد" هستند.

با اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۲ بیشتر آشنا شویم | پی پاد بخریم؟

سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومانی پی پاد

سرمایه شرکت با ۹۸۷ نیروی انسانی در بدو تاسیس ۱۰ میلیون تومان بوده که طی ۸ مرحله افزایش سرمایه به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است و حدود هزار و ۲۰۰ نفر نیروی انسانی در آن مشغول به فعالیت هستند.

مشتریان عمده و رقبای داخلی و خارجی

با اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۲ بیشتر آشنا شویم | پی پاد بخریم؟

رشد ۱۳۶ درصدی درآمد عملیاتی | بالاترین سود خالص به ازای هر سهم

رشد درآمد عملیاتی پی پاد در مقایسه با صنعت میانگین رشد سه ساله این شرکت در درآمد عملیاتی ۱۳۶% و رشد سود خالص پی پاد نیز %۱۴۳ را نشان می‌دهد و بالاترین سود خالص به ازای هر سهم (EPS) در صنعت پرداخت الکترونیک ۵۰% می‌باشد.

خلاصه وضعیت مالی ۳ دوره مالی اخیر شرکت

با اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۲ بیشتر آشنا شویم | پی پاد بخریم؟
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان