صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره عرضه اولیه پتروشیمی مروارید + تاریخ و مبلغ موردنیاز

توضیحاتی درباره تاریخ عرضه اولیه شرکت پتروشیمی مروارید (به عنوان زیرمجموعه شرکت پتروفرهنگ) و همچنین مبلغ موردنیاز در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره عرضه اولیه پتروشیمی مروارید + تاریخ و مبلغ موردنیاز

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره تاریخ عرضه اولیه شرکت پتروشیمی مروارید (به عنوان زیرمجموعه شرکت پتروفرهنگ) و همچنین مبلغ موردنیاز خواهیم داشت! با ما همراه باشید. به تازگی شستا (شرکت سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی) گزارشی تفسیری پیرامون برنامه عرضه اولیه‌ های گروه خود برای تابستان سال ۱۴۰۰ شمسی تا بهار سال ۱۴۰۱ شمسی را منتشر کرده است!

اما در گزارش منتشر شده نام شرکت پتروشیمی مروارید (فعال در گروه صنایع پتروشیمی) از شرکت های زیرمجموعه شستا نیز به چشم می خورد!

در فروردین ماه سال 1400 شمسی، سید احمد عظیمی معاون سرمایه گذاری و توسعه هلدینگ پتروفرهنگ در مصاحبه ای پیرامون عرضه اولیه پتروشیمی مروارید گفته بود احتمالا ۱۰ الی ۲۰ درصد از پتروشیمی مروارید در بورس و ۵ درصد از پتروفرهنگ در فرابورس عرضه خواهد شد. به گفته معاون سرمایه گذاری و توسعه هلدینگ پترو فرهنگ، میزان سودآوری پتروشیمی مروارید در سال 1399 شمسی، چیزی در حدود 450 میلیارد تومان بوده است…!

لازم به بیان است پتروفرهنگ با مالکیت 47 درصد از سهام پتروشیمی مروارید، 20 درصد از سهام پتروشیمی خراسان و درصد کمی از سهام پتروشیمی مارون به عنوان هلدینگ بزرگ صندوق ذخیره فرهنگیان در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت دارد.

اما درباره شرکت پتروشیمی مروارید بد نیست بدانید این شرکت به عنوان يكی از بزرگ ترين واحدهای الفين ایران با ظرفیت تولید سالانه 500 هزار تن اتیلن شناخته می شود که به تنهایی 7 درصد از ظرفیت تولید اتیلن ایران را در اختیار خود دارد. لازم به بیان است 650 هزار تن اتان تولیدی در فازهای پارس جنوبی به عنوان خوراک در اختیار شرکت پتروشیمی مروارید قرار می‌ گیرد!

شرکت سهامی خاص پتروشیمی مروارید طی شماره ۲۵۶۴۴۴ مورخ ۱۳۸۴/۷/۱۳ در اداره ثبت شرکت‎ ها به ثبت رسیده است. مجتمع پتروشیمی مروارید در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی (عسلویه) و در فاز دوم صنایع پتروشیمی واقع شده است.

واحد اتیلن مجتمع پتروشیمی مروارید در اسفند ماه سال ۱۳۸۸ شمسی به بهره برداری رسید. شرکت پتروشیمی مروارید در تاریخ شانزدهم مرداد ماه سال 1389 شمسی و از طریق سازمان خصوصی سازی جهت رد دیون دولت به موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و سپس طبق قرارداد صلح حقوقی به پتروفرهنگ واگذار شد.

شرکت پتروشیمی مروارید دارای ظرفیت تولید 500,000 تن MEG در سال، 50,000 تن دی اتیلن گلایکول (DEG) و همچنین 3,000 تن تری اتیلن گلایکول (TEG) می باشد. خوراک این واحد، 340,000 تن اتیلن و 368,000 تن اکسیژن در سال است که از واحدهای اتیلن و UT تامین می شوند.

شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) 17 درصد از سهام غیرمدیریتی شرکت پتروشیمی مروارید را در اختیار خود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان