صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره عرضه اولیه فسوژ + مبلغ مورد نیاز

در این مطلب از صفحه اقتصاد به توضیحاتی درباره عرضه اولیه شرکت سوژمیران با نماد فسوژ و مبلغ مورد نیاز خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

همه چیز درباره عرضه اولیه فسوژ + مبلغ مورد نیاز

در این مطلب از صفحه اقتصاد به توضیحاتی درباره عرضه اولیه شرکت سوژمیران با نماد فسوژ و مبلغ مورد نیاز خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.
تعداد ۶۰ میلیون سهم شرکت سوژمیران به روش حراج، امروز(شنبه) در بازار اول معاملات فرابورس عرضه اولیه می‌شود.
تعداد 60 میلیون سهم معادل 10 درصد سهام "فسوژ" با قیمت ارزش گذاری 16458 ریالی و حداکثر سهمیه 3 میلیون سهمی به سرمایه گذاران واجد شرایط به روش حراج، امروز(شنبه) در بازار اول معاملات فرابورس عرضه می شود.
امکان ارسال سفارش برای معامله‌گران برخط و ایستگاه‌های بر خط گروهی فراهم نمی‌باشد. ارسال سفارش خرید برای سرمایه‌گذاران واجد شرایط صرفاً توسط ایستگاه‌های معاملاتی (نامک) صورت می‌گیرد.

در خصوص عرضه اولیه در نماد معاملاتی (فسوژ ۱) به روش حراج

امروز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۳۰ تعداد ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ سهام شرکت سوژمیران برای اولین بار پس از پذیرش در بازار اول فرابورس ایران در نماد معاملاتی ( فسوژ ۱ ) و نمونیک SOJZ۱ به روش حراج به سرمایه‌گذاران واجد شرایط عرضه می‌شود. در این خصوص توجه به موارد زیر ضروری است:

۱) دوره سفارش گیری از ساعت ۰۹:۳۰ لغایت ساعت ۱۱:۳۰ می‌باشد

۲) باتوجه به اینکه روش عرضه حراج می‌باشد، اولویت تطبیق سفارشات ابتدا قیمت بوده و در قیمت‌های برابر، اولویت با زمان ارسال سفارش است.

۳) امکان ارسال سفارش برای معامله‌گران برخط و ایستگاه‌های بر خط گروهی فراهم نمی‌باشد. ارسال سفارش خرید برای سرمایه‌گذاران واجد شرایط صرفاً توسط ایستگاه‌های معاملاتی (نامک) صورت می‌گیرد.

۴) خریداران امکان ارسال سفارش‌های متعدد به سامانه معاملاتی را دارند لکن حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی ، ۰۰۰، ۰۰۰ ۳سهم می‌باشد.

۵) سفارش‌های ثبت شده طی دوره سفارش‌گیری قابل اصلاح یا حذف هستند. پس از پایان این دوره، ورود، حذف یا اصلاح سفارش مجاز نیست.

۶) متعهد خرید و سقف تعهد: شرکت تأمین سرمایه امید به میزان ، ۰۰۰، ۰۰۰ ۳۰سهم معادل ۵۰ درصد عرضه اولیه.

بر اساس این گزارش، مشاور عرضه هم کارگزاری ستاره جنوب و متعهد خرید تامین سرمایه امید است و ارسال سفارش صرفا ً از طریق ایستگاه های معاملاتی (نامک) امکان پذیر خواهد بود.

همچنین 50 درصد از سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه توسط سرمایه گذاران واجد شرایط تا 90 روز پس از تاریخ عرضه اولیه بدون مجوز بورس، امکان عرضه نخواهد داشت.

معرفی شرکت سوژمیران

شرکت سوژمیران در سال 1340 با موضوع اجرای فعالیت‌های جامع معدنی از اکتشاف تا عرضه محصولات واسطه یا نهایی تاسیس شد. شرکت در سال 1345 موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری معادن سرب روستای راونج دلیجان از وزارت صنایع و معادن شد و از سال 1347 شروع به بهره‌برداری از معادن سرب این منطقه نمود. معدن سرب راونج در محدوده پنج ضلعی به مساحت 17/08 کیلومتر مربع در جاده قم-اصفهان، 15 کیلومتری نرسیده به شهرستان دلیجان واقع شده است.

ظرفیت شرکت سوژمیران

بر اساس پروانه بهره‌برداری ظرفیت برداشت از معدن راونج سالانه 200 هزار تن کانسنگ سرب سولفیدی است و ظرفیت کارخانه کنسانتره نیز سالانه 8 هزار تن کنسانتره سرب است.

فعالیت‌ شرکت سوژمیران

فعالیت اصلی شرکت سوژمیران، اکتشاف و استخراج ماده معدنی (سرب) و فرآوری کنسانتره سرب است.

سرب سنگین‌‌ترین عنصر پایدار و فلزی براق، انعطاف‌‌پذیر، بسیار نرم، چکش‌خوار و به رنگ سفید مایل به آبی است که از خاصیت هدایت الکتریکی پایین بهره می‌برد. از جمله ویژگی‌های آن مقاومت شدید به خوردگی شیمیایی، مقاوم در برابر اسیدها، سمی بودن، قابلیت کشش، سختی و استحکام کم، شکل‌‌پذیری و قابلیت ریخته‌‌گری و جوشکاری است. امروزه مصرف اصلی سرب در باتری‌ها و از همه مهمتر در باتری خودروها است. علاوه بر آن، از باتری‌‌ها در مراکز تلفن‌های سیار، خودروهای برقی، وانت‌ها برقی و نیز تامین برق اضطراری برای کامپیوترها و بیمارستان‌ها استفاده می‌‌شود.‌ 80 درصد مصرف سرب در باتری‌ها است. چین، استرالیا، ایالات متحده و پرو بزرگترین تولیدکنندگان سرب در جهان هستند. حدود 60 درصد تقاضای سرب متعلق به آسیا است که بیش از 40 درصد آن در چین مصرف می‌گردد. ایران در رتبه پانزدهم از لحاظ ذخایر معدنی سرب قرار گرفته است و بعد از ترکیه بیشترین ذخایر معدنی سرب منطقه را در اختیار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان