صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

همه چیز درباره عرضه اولیه شهر | زمان و مبلغ عرضه اولیه شهر

صفحه اقتصاد- در این خبر به توضیحاتی درباره همه چیز از عرضه اولیه شهر و زمان و مبلغ عرضه اولیه شهر پرداخته شده است. زمان عرضه اولیه شهر

همه چیز درباره عرضه اولیه شهر | زمان و مبلغ عرضه اولیه شهر

صفحه اقتصاد - در این خبر به توضیحاتی درباره همه چیز از عرضه اولیه شهر و زمان و مبلغ عرضه اولیه شهر پرداخته شده است.

طبق گزارشات ۱۲ درصد از سهام گروه مالی شهر در بورس تهران عرضه اولیه خواهد شد. زمان و میزان نقدینگی مورد نیاز این عرضه اولیه را در این مطلب می خوانیم.

روز یک‌شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۱، تعداد ۳.۹۶۰.۰۰۰.۰۰۰ سهم معادل ۱۲ درصد از سهام شرکت گروه مالی شهر به‌ عنوان ششصد و چهارمین شرکت پذیرفته ‌شده در ﺑﺨﺶ "سرمایه‌گذاری‌ها" و گروه و طبقه "سایر واسطه‌گری مالی" با کد صنعت "۵۶۹۹" و در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران و در نماد "شهر" به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی ۸۰۰۰ سهم خواهد بود. قیمت مبنا ۱۶۷.۳ تومان و قیمت سقف و کف به ترتیب ۱۸۴ تومان و ۱۵۰.۶ تومان تعیین شده است.

میزان نقدینگی مورد نیاز عرضه اولیه شهر

بنابراین حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای شرکت در این عرضه اولیه (۸۰۰۰ سهم در سقف قیمت ۱۸۴ تومان) یک میلیون و ۴۷۲ هزار تومان به ازای هر کد خواهد بود.

تاریخچه گروه مالی شهر | تاریخچه عرضه اولیه شهر

براساس بررسی ها، در جهان امروز، جایگاه ویژه نظام های پولی و مالی در اقتصاد کلان کشورها و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی، برای همه روشن شده است. نوآوری و پویایی در بازارهای مالی و پولی و به ویژه نظام بانکداری، نقش موثری در توسعه روزافزون کشورها داشته است و خواهد داشت؛ بر همین اساس آن دسته از کشورهایی که رشد و توسعه بیشتری در نظام های پولی و مالی خود تجربه کرده اند توانسته اند جایگاه خود را در نظام مالی و اقتصادی بین المللی نیز ارتقاء دهند.

بر همین اساس اقتصاد ایران نیز با قرار گرفتن در شرایط خاص و ویژه بین المللی و تأکید مقام معظم رهبری بر حرکت در چارچوب اقتصاد مقاومتی و اتکا به توانمندی ها و ظرفیت های داخلی برای رشد و پیشرفت، نیازمند توسعه همه جانبه در نظام پولی و مالی به عنوان رکن اصلی توسعه می باشد. در همین راستا بانک شهر سعی کرده است با تحقق استانداردهای بانکی بین المللی و ارائه ابزارهای نوین و نوآوری در عرصه پولی و بانکی قدم موثری در جهت تحقق اهداف اقتصادی کشور بردارد. گسترش سریع حجم و دامنه فعالیت های بانک شهر در سال های اخیر و نقش آفرینی در عرصه های مختلف اقتصادی نتیجه این تلاش ها بوده است. استمرار رشد بانک و ارتقاء جایگاه آن در صنعت بانکی کشور ضرورت تکمیل زنجیره خدمات مالی را بیش از پیش نمایان می سازد.

به همین جهت، شرکت گروه مالی شهر به عنوان بازوی نیرومند بانک در عرصه ارائه سایر خدمات حوزه مالی، در جهت تکمیل زنجیره خدمات مالی بانک در تاریخ ۰۸/۳۰/ ۱۳۹۱ ( با نام گروه توسعه اقتصادی رستا) تحت شماره ثبت ۴۳۲۰۷۷ و شناسه ملی ۱۰۳۲۰۸۳۲۷۴۸ نزد اداره ثبت شرکت ها به صورت شرکت سهامی خاص و با مالکیت ۱۰۰ درصدی بانک شهر و به منظور بهره برداری از شرایط و زمینه های اقتصادی و مدیریت بهینه شرکت های زیر مجموعه بانک شهر در چارچوب قوانین و مقررات کشور با سرمایه اولیه هزار میلیارد ریال تأسیس گردیده است.

شرکت گروه مالی شهر بر آن است تا با اتکاء بر دانش و ایده های کارشناسان خود، ضمن تکمیل فرآیند خدمات مالی بانک شهر، زمینه گسترش فعالیت های بانک در همه عرصه های مالی اعم از تأمین مالی، لیزینگ، کارگزاری، سرمایه گذاری، مشاوره سرمایه گذاری، بیمه و گردشگری را فراهم نماید.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان