صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

همه چیز درباره عرضه اولیه انتخاب + زمان عرضه و مبلغ مورد نیاز

در این مطلب از صفحه اقتصاد به توضیحاتی درباره عرضه اولیه شرکت گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان با نماد معاملاتی انتخاب و زمان عرضه و مبلغ مورد نیاز

همه چیز درباره عرضه اولیه انتخاب + زمان عرضه و مبلغ مورد نیاز

در این مطلب از صفحه اقتصاد به توضیحاتی درباره عرضه اولیه شرکت گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان با نماد معاملاتی انتخاب و زمان عرضه و مبلغ مورد نیاز خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید!

امروز یک‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ تعداد ۴۰۰ میلیون سهم معادل ۴ درصد از سهام شرکت گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان (سهامی عام) برای اولین بار پس از پذیرش در بازار اول فرابورس ایران در نماد انتخاب به روش ترکیبی طی دو مرحله برای سرمایه‌گذاران واجد شرایط و سایر سرمایه‌گذاران عرضه شد. در این عرضه اولیه به هر کد چند سهم رسید؟

بر اساس این گزارش عرضه روز جاری به روش ترکیبی و طی دو مرحله انجام شد. در مرحله اول ۲۵۰ میلیون سهم معادل ۲.۵ درصد از سهام این شرکت برای سرمایه‌گذاران واجد شرایط (صندوق‌های سرمایه‌گذاری) روی میز فروش قرار گرفت.

طی این مرحله، کشف قیمت به روش ثبت سفارش در دامنه قیمتی ۱۴ هزار و ۳۳۴ ریال تا ۱۹ هزار ریال انجام شد. به این ترتیب ۸۸ صندوق سرمایه‌گذاری در فرایند کشف قیمت انتخاب رقابت کردند و این سهم در نرخ ۱۸ هزار و ۷۱۴ ریال کشف شد.

مرحله دوم عرضه اولیه انتخاب

در مرحله دوم این عرضه اولیه که از ساعت ۱۲:۲۵ امروز سفارش‌گیری آن آغاز شد، ۱۵۰ میلیون سهم معادل ۱.۵ درصد سهام انتخاب برای سایر سرمایه‌گذاران روی میز فروش رفت.

طی این مرحله نیز عموم سرمایه‌گذاران امکان خرید سهم را در نرخ کشف‌شده داشتند. بر همین اساس ۶۶۳ هزار و ۱۲۲ کد حقیقی و یک هزار و ۶۱۳ کد حقوقی طی این مرحله اقدام به خرید سهام انتخاب در قیمت ۱۸ هزار و ۷۱۴ ریال کردند.

ارزش کل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان، ۲۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و قیمت هر سهم ۲ هزار و ۳۷۲ تومان برآورد شده است. همچنین سال مالی هلدینگ انتخاب ۳۰ آذر ۱۴۰۱ است و صورت‌های مالی ۱۲ ماهه این مجموعه تا پایان بهمن منتشر خواهد شد. جزئیات و زمان عرضه اولیه این نماد مطابق اطلاعیه‌های فرابورس اطلاع‌رسانی می‌شود.

محمدحسین فهیمی، مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان در نشست خبری عرضه اولیه سهام این شرکت در فرابورس، اظهار کرد: این شرکت بیش‌ از ۴۰ سال در صنعت لوازم خانگی فعالیت می‌کند و فعالیت‌های تولیدی آن از سال ۶۸ رقم خورده است.

فهیمی تشریح کرد: توجه به r&d (تحقیق و توسعه) یکی از رویکردهای اصلی این گروه صنعتی بوده و به‌دنبال این موضوع تمامی پلتفرم‌ها بومی بوده است. محصولات گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در قالب سه برند اسنوا، بوست و دوو عرضه می‌شود.

وی با اشاره به راندمان عملکرد این شرکت، بیان کرد: حدود ۶ میلیون خانوار ایرانی محصولات ما را استفاده می‌کنند و بین ۱۸ الی ۲۴ میلیون نفر از آحاد مردم از خدمات گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان بهره‌مند هستند.

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان اضافه کرد: حجم کل بازار لوازم خانگی جهان ۵۶۰ میلیارد دلار بوده که ۶ میلیارد از این حجم متعلق به بازار ایران است.

فهیمی افزود: حجم تولیدات لوازم خانگی در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۹۹ حدودا ۸ برابر شده و سهم ما از کل تولید حدود ۲۱درصد بوده است. گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان قصد دارد تا ۲۰ درصد محصولات تولیدی خود را به عراق، روسیه، آسیایی میانه و حاشیه خلیج فارس صادر کند.

وی اضافه کرد: گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان بر اشتغال‌آفرینی تاکید داشته و در این راستا توانسته ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر به‌طور مستقیم و ۱۲۰ هزار نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد کند. همچنین این مجموعه دارای یک هزار و ۶۹۹ مرکز خدمات پس از فروش است.

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان تشریح کرد: درآمد عملیاتی این شرکت طی سال مالی گذشته به ۱۶ هزار و ۵۳۳ میلیارد تومان رسیده است و در این بازه زمانی توانسته ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سود خالص تولید کند. این روند رو به رشد بوده و در سال جاری نیز به حدود ۳ میلیارد تومان سود خالص دست پیدا کرده است.

وی ادامه داد: گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان طی سال جاری به ۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد رسیده و نسبت تسهیلات به فروش ۹ درصد و حجم تسهیلات شرکت ۹۴ میلیون دلار است. دوره وصول مطالبات حدود ۳۸ روز است.

فهیمی گفت: طبق آخرین برآوردها نرخ رشد قیمت محصولات تا ۱۴۰۵، حدود ۳۰ درصد برآورد شده است و به فراخور آن هزینه تامین مواد اولیه ۳۲ درصد افزایش پیدا خواهد کرد که این موضوع منجر به کاهش حاشیه سود شرکت می‌شود.

سه هلدینگ زیرمجموعه انتخاب

مجتبی چیت‌ساز، معاون مالی و اقتصادی گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب که به‌عنوان نماینده سهامدار عمده حضور یافته بود نیز در این نشست گفت: این مجموعه در ابتدا فعالیت خود را با محصولات لوازم خانگی آغاز کرد و در همین مسیر تولید اجاق گاز، یخچال و همچنین مواد شوینده در راس تولید قرار گرفت. هم‌اکنون بیش از صد محصول متنوع در محصولات لوازم خانگی تولید می‌شود.

وی ادامه داد: این مجموعه همواره توسعه سرمایه‌گذاری در سایر صنایع را مدنظر داشته و به همین منظور نیز تاسیس هلدینگ نفت، گاز، پتروشیمی و مواد نفتی نیز در دستور کار قرار گرفت؛ البته در ابتدا تولید مواد شیمیایی به‌منظور تامین مواد مورد مصرف شرکت‌های زیرمجموعه انجام شد و بعدها این مجموعه پتروشیمی در قالب هلدینگی راه‌اندازی شد. پیش‌بینی می‌شود این هلدینگ طی سال آینده وارد بازار سرمایه شود.

سهامدار عمده مجموعه انتخاب بیان کرد: هلدینگ بین‌الملل ساختمان انتخاب نیز یکی دیگر از زیرمجموعه‌های این شرکت به‌حساب می‌آید که در زمینه‌ مسائل ساختمانی فعالیت دارد؛ این هلدینگ پروژه‌های متعددی را در دست اجرا دارد که برخی از آنها تا ۹۰ درصد نیز تکمیل شده است.

وی افزود: با توجه به نیازی که در صنعت زراعی وجود داشت، مجموعه انتخاب اقدام به تاسیس هلدینگ کشت‌ و صنعت زراعی بوده که طی سه سال گذشته به‌طور عملیاتی فعالیت کرده است.

چیت‌ساز گفت: مجموعه انتخاب توانسته به‌طور حدودی برای ۲۰ هزار نفر در سراسر کشور اشتغال ایجاد کند که از مقدار یاد شده، حدود ۱۳ هزار نفر لوازم خانگی و ۷ هزار نفر در سایر بخش‌ها فعال هستند.

انتخاب جزء ۱۵ شرکت بزرگ فرابورس خواهد بود

حامد قناعی مدیرعامل شرکت سبدگردان آسمان به‌عنوان بازارگردان سهم انتخاب در این نشست، بیان کرد: شرکت انتخاب جزء ۱۵ شرکت بزرگ فرابورس خواهد بود و از ارزش بازار بالایی برخوردار است، به همین سبب بحث بازارگردانی برای چنین نمادی مهم بوده و به‌دنبال حفظ ارزش واقعی آن هستیم.

قناعی با تاکید بر اینکه سیاست کلی این شرکت و همچنین رکن بازارگردانی، عدم خروج نقدینگی است، گفت: حدود ۱۵ درصد منابع حاصل از عرضه اولیه را در قالب وجه نقد در اختیار بازارگردان قرار خواهند گرفت تا ضمن عمل به تعهدات، این نماد از نقدشوندگی و معاملات خوبی برخوردار باشد.

ارزش کل شرکت ۲۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و هر سهم ۲ هزار و ۳۷۲ تومان برآورد شده است. سال مالی هلدینگ انتخاب ۳۰ آذر ۱۴۰۱ است و صورت های مالی ۱۲ ماهه این مجموعه تا پایان بهمن منتشر خواهد شد. جزئیات و زمان عرضه اولیه این نماد مطابق اطلاعیه‌های فرابورس اطلاع‌رسانی می‌شود.

درج نماد انتخاب الکترونیک آرمان

گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده لوازم خانگی با برند‌های شاخص و محبوب اسنوا، دووالکترونیک، تکنوگاز و بست است که با در اختیار داشتن کامل‌ترین و فراگیرترین محصولات در سبد مصرفی خانوار به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب در ایران شناخته می‌شود.

گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان که تولیدکننده برند لوازم خانگی اسنواست ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ به عنوان ۲۴۴مین نماد معاملات در فهرست نرخ‌های فرابورس درج شد. نماد این شرکت «انتخاب» بوده و در گروه ماشین‌آلات و تجهیزات معامله می‌شود. گروه انتخاب که در دی ماه سال ۹۹ در فرابورس پذیرش شده بود حالا با درج نماد خود یک قدم دیگر به عرضه اولیه نزدیک‌تر شد.

انتخاب الکترونیک آرمان معارفه شد

بر اساس اطلاعیه شرکت فرابورس جلسات معارفه شرکت انتخاب الکترونیک آرمان چهارشنبه ۵ بهمن و شنبه ۸ بهمن انجام شد و عرضه اولیه این نماد به زودی در بازار سرمایه انجام خواهد شد.

همه آنچه باید بدانید

در سال مالی گذشته، مجموع درآمد‌های عملیاتی گروه انتخاب ۱۶ هزار و ۵۳۳ میلیارد تومان بوده است. ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سود خالص وجود دارد و سود خالص سال جاری حدود ۳ میلیارد تومان است.

تاریخچه فعالیت شرکت گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان

سرآغاز فعالیت گروه صنعتی انتخاب الکترونیک با تاسیس شرکت حایرآسا در بیست و نهم آبان‌ماه ۱۳۷۹ کلید خورده است؛ حایرآسا که ماموریت تولید محصولات برودتی (انواع یخچال و فریزر، سایدبای ساید و …) را برعهده دارد از سال ۱۳۸۴ در کارخانه‌ای به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در محل شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان فعالیت‌های تولیدی خود را آغاز کرده و در سال ۱۳۹۸ به عنوان شرکت سرمجموعه هلدینگ لوازم خانگی گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب معرفی شد.

تغییر نام و اساسنامه "شرکت حایرآسا" در سال ۱۳۹۹ مسیر این شرکت به عنوان سرمجموعه هلدینگ لوازم خانگی گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب را تغییر داد تا اسم جدید این شرکت، "گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان" به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده لوازم خانگی در ایران شناخته شود.

در حال حاضر این بنگاه‌ اقتصادی بزرگ، صاحب فراگیرترین و گسترده‌ترین زنجیره ارزش صنعت لوازم خانگی در غرب آسیا است با برخورداری از بیش از ۱۲ شرکت زیرمجموعه فعال خود در حوزه‌های تولید، فروش، لجستیک و خدمات پس از فروش در مساحتی بالغ بر ۳۰۰ هزار متر مربع فعالیت می‌کند.

بومی‏سازی دانش و فناوری تولید لوازم خانگی در ایران، بهره‌برداری از پلتفرم اختصاصی لوازم خانگی و احداث مجتمع‏های بزرگ تحقیقاتی در خارج از کشور از جمله مهم‌ترین اقدامات تحقیقاتی و سرمایه‌گذاری‌های انتخاب الکترونیک در مسیر توسعه صنعت پیشران لوازم خانگی ایران است.

محصولاتی که در مجموعه انتخاب الکترونیک و تحت برندهای وابسته به این بنگاه اقتصادی تولید می‌شود، بر اساس گزارشات مراجع استاندارد، قابلیت رقابت با برندهای جهانی را داشته و برهمین اساس گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، ارائه لوازم خانگی با کیفیت برای مردم در سخت‌ترین شرایط اقتصادی را از جمله وظایف خطیر خود می‌داند.

در حقیقت جامعه هدف تولید محصولات گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، تمام اقشار نظام اجتماعی بوده و در قیمت‌گذاری کالاها شاخص‌های بالای کیفی، فنی و زیبایی محصولات با توجه به سطح توانمندی آحاد مردم در خرید، در نظر گرفته شده است.

قابل ذکر است انتخاب الکترونیک با برنامه‌ریزی‌های مدون در راستای رشد و توسعه محصولات و همچنین سرمایه‌گذاری‌ در بخش‌های لوازم خانگی و وسایل صوتی و تصویری تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و هرسال برنامه‌هایی برای افزایش تولید و عرضه محصولات جدید را اجرایی کرده است.

مشخصات صکوک شرکت گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان

نوع دارایی: مواد اولیه مورد نیاز تولید قطعات انواع یخچال و فریزر
حجم اوراق: 4,000,000 میلیون ریال
نماد: انتخاب05
نوع اوراق: مرابحه
عمر اوراق: 5 سال
مقاطع پرداخت: هر سه ماه یک بار
مبلغ اسمی هر ورقه: یک میلیون ریال
نرخ اجاره بها: 18 درصد
ناشر: شرکت واسط مالی شهریور یکم
عامل فروش: شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن
عامل پرداخت اجاره بها: شرکت سمات
ضامن: بانک صنعت و معدن
دریافت بیانیه ثبت بیانیه ثبت صکوک انتخاب05
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان