نحوه خرید سیمان از بورس کالا به چه صورت است؟ + راهنمای خرید

توضیحاتی درباره نحوه خرید انواع سیمان شامل سیمان سفید، سیمان پوزولانی، سیمان فله و سیمان پاکتی از بورس کالا در صفحه اقتصاد منتشر شد!

نحوه خرید سیمان از بورس کالا به چه صورت است؟ + راهنمای خرید

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره نحوه خرید سیمان از بورس کالا خواهیم داشت! با ما همراه باشید. از چندی پیش، حاشیه های افزایش قیمت سیمان در فضای مجازی بسیار خبرساز بوده است: ماجرای افزایش قیمت هر پاکت سیمان به ۱۰۰ هزار تومان و کمیاب شدن آن در بازار!

البته ماجرای افزایش قیمت سیمان و به تبع آن کمیاب شدن این محصمول، علل گوناگونی می تواند داشته باشد؛ از قطع برق و کاهش تولید سیمان گرفته تا احتکار، دلالی و حتی قاچاق سیمان! به تازگی وبسایت خبری معدن ۲۴ از توافق مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت با بورس کالا برای عرضه سیمان خبر داده است!

اما شاید این سوال پیش آید که چگونه می‌ توان سیمان را از بورس کالا خریداری نمود؟

در پاسخ بایستی گفت پیش از خریداری سیمان از بورس کالا بایستی با نحوه بررسی میزان عرضه سیمان و همچنین قیمت آن آشنا شوید! توجه داشته باشید قیمت سیمان در بورس کالا براساس نوع سیمان، کارخانه تولید کننده سیمان، پاکتی یا فله ای بودن آن و همچنین نحوه تسویه ی سیمان محاسبه می شود.

انواع سیمان عرضه شده در بورس کالا شامل سیمان سفید، سیمان سیاه تیپ ۲، سیمان خاکستری تیپ ۵، سیمان پوزولانی و همچنین سیمان فله و سیمان پاکتی است.

بورس کالا ایران با نماد کالا ، یکی از سهام بازار سرمایه ایران می باشد که از سال ۱۳۸۶ شمسی فعالیت دارد. برای بررسی میزان عرضه سیمان و همچنین قیمت آن ابتدا وارد وبسایت بورس کالا شوید؛ در ادامه از منوی آمارها و سپس از قسمت بازار فیزیکی، آمار معاملات بازار فیزیکی را انتخاب نمایید. سپس بازار اصلی به صنعتی و بازار فرعی که سیمان است را انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید حداقل تقاضای خرید سیمان از بورس کالا، ۵۰ تن است.

اما برای خرید سیمان سفید و سیمان سیاه بایستی کد بورس کالا دریافت کنید؛ توجه داشته باشید کد بورس کالا با کد سهامداری در بورس متفاوت است (اگر تا به حال در بورس کالا معامله نکرده اید، بایستی از یک کارگزاری معتبر، کد بورس کالا دریافت کنید)! بعد از دریافت کد بورس کالا بایستی مبلغی را به حساب کارگزار واریز کنید و درخواست خرید خود را به کارگزاری بورس کالا اعلام نمایید تا ترتیب معامله و تحویل آن را به شما بدهد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان