جزئیات سهام ۱۵ میلیون ریالی نوزادان متولد سال ۱۴۰۱

سهام ۱۵ میلیون ریالی به کدام نوزادان تعلق می‌گیرد؟ 

برای خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس، به ازای هر نوزاد ۱۵ میلیون ریال می باشد. سهام نوزادان متولد 1401چقدر است؟

سهام ۱۵ میلیون ریالی به کدام نوزادان تعلق می‌گیرد؟ 

صفحه اقتصاد - آسیه کرمی - برای خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس، به ازای هر نوزاد ۱۵ میلیون ریال می باشد. سهام نوزادان متولد 1401چقدر است؟
در دور اول عرضه سهام عدالت به دهک های پایین جامعه از سوی دولت، بسیاری از افراد واجد شرایط ثبت نام موفق به دریافت این سهم نشدند، بر همین اساس مجلس برای بار دوم اقدام به بررسی و تصویب طرحی با عنوان برگزاری دور دوم ثبت نام سهام عدالت ویژه افراد جامانده سهام عدالت کرده است.

بخش بزرگی از این افراد جامانده از ثبت نام سهام عدالت را کودکان تشکیل می دهند و علت این موضوع این است که در هنگام اجرای دور اول ثبت نام این کودکان هنوز متولد نشده بودند بنابراین سهام عدالت به آن ها تعلق نگرفته است.

با توجه به افزایش هزینه ی زندگی خانوار ها و بر اساس اینکه سهام عدالت با هدف ایجاد تعادل درآمدی در بین دهک های مختلف جامعه ایجاد شده است بنابراین دولت خود را ملزم می داند که همه افراد جامعه مشمول این سهام شوند که به ویژه آن ها کودکان و افراد تازه وارد شده به خانواده ها هستند.

شاید برای بسیاری از خانوار ها که دارای فرزندان تازه متولد شده می باشند ایجاد شده است که نحوه ثبت نام سهام عدالت برای کودکان به چه صورت است و آیا شرایط خاصی برای ثبت نام تعریف شده است؟

نحوه ثبت نام نوزادان متولد سال 1401

بر اساس بررسی ها و گزارشات، دولت فعلا نحوه ثبت نام سهام برای کودکان را اعلام نکرده است به محض اعلام نحوه ثبت نام آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

گفتنی است که بر اساس خبری که روز چهارشنبه در خصوص سهام به نوزادان متولد سال 1401 اعلام شد، به کودکان متولد این سال یک و نیم میلیون تومان سهام تعلق خواهد گرفت.

اکنون جهت اطلاع به توضیحاتی در رابطه با جزئیات سهام عدالت ۱۵ میلیون ریال برای کودکان پرداخته شده است.

هیأت وزیران با اصلاح آیین‌نامه اجرایی مربوط به تخصیص اعتبار برای خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس به نام متولدین سال ۱۴۰۱ مصوب کرد به ازای هر نوزاد ۱۵ میلیون ریال و تا سقف ۱۵ هزار میلیارد ریال سهام از بورس خریداری شود.

به گزارش صفحه اقتصاد، هیأت وزیران در نشستی در روز چهارشنبه 4 آبان ماه خود به ریاست‌ آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به جهت تأمین نظر هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، آیین نامه اجرایی ماده (۱۱) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بند (ر) تبصره (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را اصلاح کرد.

بر اساس این اصلاحیه، مبلغ اختصاص یافته برای متولدین سال ۱۴۰۱ برای خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس، به ازای هر نوزاد ۱۵ میلیون ریال و تا سقف ۱۵ هزار میلیارد ریال است.

سهام متولدین سال 1401 چقدر است؟

پیش از این دولت در مصوبه خود مقرر کرده بود به متولدین سال ۱۴۰۰، یک میلیون تومان و متولدین سال ۱۴۰۱، یک و نیم میلیون تومان سهام تعلق گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان