صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

یاسمین فهیمی سیاستمدار و عضو پارلمان آلمان کیست؟

توضیحاتی درباره زندگینامه یاسمین فهیمی سیاستمدار و عضو پارلمان آلمان (عضو حزب سوسیال دموکرات آلمان) در صفحه اقتصاد منتشر شد!

یاسمین فهیمی سیاستمدار و عضو پارلمان آلمان کیست؟

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره زندگینامه یاسمین فهیمی سیاستمدار و عضو پارلمان آلمان خواهیم داشت! با ما همراه باشید. یاسمین فهیمی سیاستمدار آلمانی از حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD) که در سال 2017 میلادی از شهر هانوفر کسب رای کرده بود و وارد پارلمان آلمان شده بود، تصمیم دارد برای دومین بار نیز شانس خود را برای بقا در پارلمان آلمان امتحان کند و همراه با حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD) در بوندستاگ ادامه کار دهد. وی تاکنون سرپرست بخش برنامه ریزی سیاسی در اتحادیه کارگری قدرتمند معدن، شیمی و انرژی در هانوفر بوده است.

اما درباره یاسمین فهیمی بد نیست بدانید وی متولد ۲۵ دسامبر سال ۱۹۶۷ میلادی در شهر هانوفر (مرکز ایالت فدرال نیدرزاکسن) کشور آلمان می باشد. وی از پدری ایرانی و مادری آلمانی زاده شده‌ است! او فارغ التحصیل رشته ی شیمی از موسسه فنی شیمی در دانشگاه هانوفر می باشد.

او در ۲۶ ژانویه سال ۲۰۱۴ میلادی با ۵/ ۸۸ درصد آرا، به عنوان دبیرکل حزب سوسیال دموکرات آلمان ( SPD ) انتخاب شد (جانشین آندریا ناهلس). اما درباره حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD) به عنوان قدیمی‌ ترین حزب سیاسی آلمان بد نیست بدانید این حزب به همراه حزب دموکرات مسیحی آلمان (CDU) یکی از دو حزب سیاسی مهم معاصر در آلمان به‌ شمار می‌ آید.

حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD) مواظعی همسو با اتحادیه اروپا دارد و عضوی از حزب سوسیالیست های اروپا به شمار می آید! این حزب تحت گروه حزبی اتحاد پیشرو سوسیالیست ها و دموکرات ها در پارلمان اروپا به فعالیت مشغول است. حزب سوسیال دموکرات آلمان با ۱۶ نماینده پارلمان اروپا سومین حزب بزرگ در این گروه پارلمانی می باشد. این حزب در یازده دولت از شانزده دولت ایالتی آلمان حضور دارد و در هفت ایالت حزب اصلی در دولت است.

یاسمین فهیمی عضو هیئت مدیره منطقه جوانان سوسیالیست شهر هانوفر بود که به دسته ای از حلقه ی مارکسیستی هانوری بنام سوسیالیستِ چپ جوان تعلق داشت…

چندی پیش یاسمین فهیمی در گفتگو با دویچه ووله نسبت به پیشینه ایرانی خود اینچنین گفته بود:

" این اتفاق، شخصیت من را شکل داده است و دید بهتری نسبت به همه چیز به من داده است و نسبت به چیزهایی که متفاوت هستند، من را کنجکاوتر کرده است! "

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان