صفحه اقتصاد بررسی می کند:

زندگینامه کامل محمدجواد شکوری مقدم بنیانگذار آپارات و فیلیمو

توضیحاتی درباره زندگینامه کامل محمدجواد شکوری مقدم بنیانگذار آپارات و فیلیمو و فعالیت های وی در صفحه اقتصاد منتشر شد!

زندگینامه کامل محمدجواد شکوری مقدم بنیانگذار آپارات و فیلیمو

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره زندگینامه کامل محمدجواد شکوری مقدم بنیانگذار آپارات و فیلیمو خواهیم داشت! با ما همراه باشید. محمدجواد شکوری مقدم متولد سال 1361 شمسی در شهر تهران می باشد. او عاشق برنامه نویسی است! وی 16 سال سن داشت که با دنیای برنامه نویسی آشنا شد و به طور پاره وقت با شرکت ایران سیستم همکاری می کرد.

این عشق و علاقه به برنامه نویسی باعث شد تا محمدجواد شکوری مقدم در ترم پنج از رشته برق و الکترونیک دانشگاه امیرکبیر انصراف دهد! و به سراغ علاقه اصلی خود برود.

او در همان دوران جوانی چندین ایده برای خود داشت، اما چون نمی‌ دانست که چگونه تیم سازی کند، نتوانست ایده‌ های خود را عملی کند. او به همراه برادر خود و با سرمایه ای اندک در یکی از اتاق های شرکت ایران سیستم کار خود را آغاز کرد…

محمدجواد شکوری مقدم سرانجام در سال 1383 شمسی شبکه اجتماعی کلوب را راه اندازی کرد. جالب است بدانید او با فروش پراید خود، توانست سرمایه اولیه موردنیاز برای شروع کار را تهیه کند.

کلوب در دوره ای در میان کاربران بسیار بسیار محبوب بود! محمدجواد شکوری مقدم اما به فکر توسعه هر چه بیشتر برنامه خود بود. او سپس میهن بلاگ را خریداری کرد و در ادامه یک سرویس ویدئو نیز به آن اضافه کرد!

با گذشت زمان شکوری مقدم و تیم او متوجه می شوند که سرویس ویدئو قابلیت آن را دارد که به صورت مستقل کار کند! و آپارات که نسخه مشابهی به یوتیوب است را به عنوان یک سرویس اشتراک گذاری ویدئو در سال 1389شمسی تاسیس می کنند. جالب است بدانید امروزه آپارات بیش از چهار میلیون نمایش ویدئو در روز و ۱۴ میلیون آی‌ پی واحد بیننده در ماه را تجربه می‌ کند! و یکی از موفق‌ ترین ویسایت‌ های پخش ویدئو است.

محمدجواد شکوری مقدم فیلترینگ موجود در ایران به ویژه فیلتر شدن شبکه اجتماعی یوتیوپ را یکی از عوامل موثر در موفقیت کسب و کار خود می داند! وی معتقد است که در حال حاضر آپارات توانسته است به جایگاه قابل توجهی در ایران دست یابد که حتی بعد از برداشتن این فیلترینگ ها، همچنان این محبوبیت را حفظ خواهند کرد!

در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ شمسی، حساب کاربری ریاست جمهوری اسلامی ایران در آپارات به عنوان اولین کانال رسمی در این سرویس معرفی گردید. بعد از ریاست جمهوری، نوبت به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم بود که با ایجاد کانال رسمی در آپارات نام خود را به‌ عنوان دومین مقام رسمی فعال در شبکه‌ های اجتماعی ایرانی ثبت نماید!

محمدجواد شکوری مقدم و تیم وی، سه سال بعد سرویس لنزور را راه‌ اندازی می‌ کنند. محمدجواد شکوری مقدم به عنوان مدیرعامل هلدینگ صبا‌ایده همواره به رشد کسب و کار خود باور داشت و برای هر چه بهتر شدن آن هر روز تلاش می کرد؛ او تا جایی پیش رفت که توانست وبسایت فیلیمو را راه اندازی نماید! فیلیمو وبسایتی است برای علاقه مندان به انواع فیلم های ایرانی و خارجی که می توانند با خرید اشتراک، آن ها را تماشا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان