صفحه اقتصاد بررسی می کند:

زندگینامه کامل مجید قنادان بنیانگذار گروه صنایع غذایی مجید

توضیحاتی درباره مجید قنادان ، بنیانگذار گروه صنایع غذایی مجید (متعلق به شرکت آذین شوشتر و برگ سبز جنوب) در صفحه اقتصاد منتشر شد!

زندگینامه کامل مجید قنادان بنیانگذار گروه صنایع غذایی مجید

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره مجید قنادان ، بنیانگذار گروه صنایع غذایی مجید خواهیم داشت! با ما همراه باشید. گروه صنایع غذایی مجید در سال ۱۳۷۰ شمسی و با راه اندازی خطوط مدرن تولید مربا و آب لیمو به صورت رسمی آغاز به فعالیت نمود!

برند مجید که متعلق به شرکت آذین شوشتر و برگ سبز جنوب می باشد، با تولید انواع شربت، رب گوجه‌ فرنگی، انواع سس، عرقیات و گلاب، کنسروهای غیرگوشتی و کنسروهای گوشتی، ترشیجات و شورجات و همچنین آبمیوه و آبلیمو و نوشابه فعالیت خود را گسترش داد. این شرکت فعال در حوزه صنعت غذا، استانداردهای ملی بین المللی ISO9001-2000 و HACCP را دریافت کرده است!

اما درباره مجید قنادان بنیانگذار گروه صنایع غذایی مجید بد نیست بدانید وی متولد شهر شوشتر در استان خوزستان می باشد. پدر وی یک مغازه ی کوچک شیرینی پزی داشت. او فقط پنج سال داشت که در کنار پدر خود مشغول به فعالیت شد!

او تنها ۸ سال سن داشت که ناچار شد مسئولیت بزرگی را برعهده بگیرد و کسب و کار حرفه ای خود را آغاز کند! بدهی سنگین، پدر وی را مجبور کرد تا برای کار کردن به شهر دیگری مهاجرت کند و این اتفاق سبب تا اداره ی همه ی کارهای خود را به فرزند خود یعنی مجید قنادان واگذار کرد.

مجید قنادان با اعتماد به نفس و تلاش خود موفق شد کسب و کار پدر را توسعه دهد. وی در مصاحبه ای می گوید در آن زمان، مغازه های بزرگی در شهر ما وجود داشت، اما برکت و رونق مغازه ی ما بسیار بسیار بیشتر بود! او می گوید: " من تصمیم گرفته بودم به پدرم کمک کنم! و این برکت را لطف خدا به خودم می دانستم… "

پس از مدتی مجید قنادان به شهر خود بازگشت و اداره ی مغازه را دوباره بدست گرفت. اما مجید قنادان دیگر از درس و مدرسه فاصله گرفته بود، به فکر کار بزرگ تری افتاد! او تصمیم گرفت هر روز با وانتی که به اهواز می رفت، به شهر برود و تره بار بگیرد و سپس آن ها در شهر خود بفروشد! او تقریبا بیست ساعت از شبانه روز خود را به این کار اختصاص می داد…

وی در مصاحبه ای در این باره می گوید: " به مرور دیدم می توانم محصولات مغازه ی خودمان را به شهر ببرم و در آنجا بفروشم؛ و محصولات شهر را نیز به شهر خودمان بیاورم و برای فروش بگذارم… در این صورت می توانستم بیشتر سود کنم.

این کار را انجام دادم!

از همان کودکی رویای بزرگی در سر داشتم؛ رویایی که روزی بتوانم کارآفرین شوم؛ به همین دلیل کیفیت کارهایی که انجام میدادم برای من بسیار مهم بود. سعی می کردم با پرس و جو، مشکلات کار خود را رفع کنم و رضایت حداکثری مشتری را جلب نمایم. "

مجید قنادان براساس بررسی هایی که داشت متوجه شد که دو محصول مربا و آبلیموی تولید شده در کارگاه او بیشتر از محصولات دیگر مشتری دارد… به همین دلیل تصمیم گرفت بیشتر روی آن دو محصول متمرکز شود. وی در این باره می گوید: " از بین دو محصول مربا و آبلیمو، خودم آبلیمو را انتخاب کردم! با تجربه های گسترده ای که در میدان تره بار کسب کرده بودم، توانستم مرکز خرید لیمو را پیدا کنم… در ادامه مقداری شیشه، تشتک و لیبل تهیه کردم و کار خود را با امید و خودباوری شروع کردم. "

مدت زیادی به طول نینجامید که محصولات مجید به دلیل کیفیت بالای خود، بازار شهرهای شوشتر، اهواز، دزفول و خرمشهر را نیز در بر گرفت! در این میان، رقبای مجید قنادان از رشد و پیشرفت روزمره ی او راضی نبودند! آن ها قیمت محصولات خود را کاهش دادند تا مجید قنادان با شکست مواجه شود…! او در این باره می گوید: " چون تجربه ای نداشتم، نمی دانستم آن ها چگونه توانسته اند قیمت محصولات خود را کاهش دهند… پرس و جو کردم و متوجه شدم که آن ها آب به آبلیموهای تولیدی خود اضافه می کنند…!

برای مشورت نزد شیخ شوشتری (ره) رفتم. او به من گفت: دو نوع آبلیمو تولید کن! یک نوع آبلیمو با اضافه شدن درصدی آب به آن و نوع دیگر یک آبلیموی کاملا خالص! بر روی لیبل آن ها نیز این موضوع را بنویس.

من این کار را انجام دادم! مردم با دیدن این صداقت، بیش از پیش از محصولات من استقبال کردند و این یک تجربه بزرگ برای من بود. "

کسب و کار مجید قنادان روز به روز بیشتر رشد می کرد! او افراد بیشتری را استخدام کرد و دستگاه های صنعتی و مدرن جدیدی خریداری نمود. وی در ادامه تصمیم گرفت کارگاه مجید را به بیرون از شهر منتقل کند.

گروه صنایع غذایی مجید در حال حاضر با داشتن بیش از ۵۰۰ نفر نیروی کار، یکی از پر افتخارترین کارخانجات در ایران به شمار می آید. محصولات مجید امروزه به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و همچنین ایالات متحده آمریکا صادر می شود.

او در مصاحبه ای می گوید: " مهم ترین رکن یک موفقیت بزرگ، چیزی نیست جز توکل و ایمان به خدا! به سبب نداشتن سرمایه بیکار نمانید… همین امروز شروع کنید و با ایمان و خودباوری به پیش بروید…

بی شک در مسیر رسیدن به هدف، استعدادهای دیگری نیز شکوفا می شود و به این باور می رسید که خواستن توانستن است. "

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان