صفحه اقتصاد بررسی می کند:

زندگینامه کامل مارک کوبان کارآفرین و سرمایه‌ دار آمریکایی

توضیحاتی درباره زندگینامه و فعالیت های مارک کوبان ، کارآفرین و سرمایه‌ دار آمریکایی در صفحه اقتصاد منتشر شد!

زندگینامه کامل مارک کوبان کارآفرین و سرمایه‌ دار آمریکایی

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره زندگینامه و فعالیت های مارک کوبان ، کارآفرین و سرمایه‌ دار آمریکایی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. مارک کوبان ( Mark Cuban ) کارآفرین و سرمایه‌ دار آمریکایی در حوزه های گوناگونی همچون فناوری، ورزش و سرگرمی متولد ۳۱ ژوئیه سال ۱۹۵۸ میلادی در شهر پیتسبرگ واقع در ایالت پنسیلوانیا در ایالات متحده آمریکا می باشد (خانواده‌ پدری وی از مهاجران روسی و خانواده‌ مادری نیز رومانیایی است).

اولین شغل و فعالیت اقتصادی مارک کوبان چیزی نبود جز فروش کیسه‌ های زباله! او ۱۶ سال بیشتر نداشت که فعالیت‌ های خود را توسعه داد و ب ه‌عنوان پیک روزنامه‌ بر مشغول به کار شد. از جمله دیگر شغل های وی می توان به پیشخدمتی، آموزش حرکات موزون و حتی مجری‌ گری در مهمانی‌ ها نیز اشاره کرد.

وی که برای کسب تحصیلات عالی وارد دانشگاه پیتسبرگ شده بود، تنها یک سال پس از تحصیل در این دانشگاه، آنجا را به مقصد دانشگاه ایندیانا در بلومینگتون ایندیانا ترک کرد! او در سال ۱۹۸۱ میلادی، از دانشکده‌ کسب‌ و کار کلی با مدرک کارشناسی مدیریت فارغ‌ التحصیل شد.

مارک کوبان در ادامه وارد دنیای کامپیوتر شد و به‌ عنوان نماینده‌ فروش نرم‌ افزارهای کامپیوتری شرکت Your Business Software فعالیت خود را آغاز کرد. وی از همان سال‌ های ابتدایی فعالیت، علاقه‌ خود را به مدیریت کسب‌ و کار اختصاصی نشان می‌ داد! همین اتفاق سبب شد تا وی پس از یک سال از شغل فروشندگی اخراج شود و شرکت خود را به‌ نام MicroSolutions (واسط خدمات نرم‌ افزاری و کامپیوتری بین شرکت‌ های بزرگ و مشتریان) تاسیس نماید. البته او مدتی بعد شرکت خود را به قیمت ۶ میلیون دلار فروخت!

در سال ۱۹۹۵ میلادی، مارک کوبان همراه با دو دوست خود به نام های کریس جائب و تاد وگنر، سرویسی به‌ نام Audionet را تاسیس نمود! در سال ۱۹۹۸ میلادی، سرویس Audionet به Broadcast.com تغییر نام داد. یک سال بعد یعنی در سال 1999 میلادی، شرکت Broadcast.com به ۳۳۰ کارمند توسعه یافت و درآمد ۱۳/۵ میلیون دلاری را به نام خود ثبت کرد.

مارک کوبان علاقه ی وافری به توسعه ی کسب و کار خود داشت! همین اتفاق باعث شد تا یاهو، ۵/۷ میلیارد دلار به‌صورت سهام، برای خرید حباب دات‌ کام هزینه نماید. او در سال ۲۰۰۰ میلادی، سهام عمده‌‌ ی تیم دالاس ماوریکس (Dallas Mavericks) در لیگ NBA را به قیمت ۲۸۵ میلیون دلار خریداری کرد! این تیم در سال ۲۰۱۱ میلادی، برای اولین بار به عنوان قهرمانی NBA دست یافت. البته بد نیست بدانید مارک کوبان به داشتن زبانی تند و شخصیتی جنجالی معروف است! به طوری که وی تا کنون نزدیک به ۲ میلیون دلار توسط اتحادیه ملی بسکتبال ایالات متحده آمریکا به خاطر فحش و ناسزاگویی به داوران بازی های لیگ NBA جریمه شده‌ است.

در سال 2002 میلادی، او به‌ همراه دوست قدیمی‌ خود یعنی تاد وگنر شرکت 2929Entertainment (فعال در حوزه تهیه و تولید برنامه‌ های ویدئویی) را تاسیس کرد! اولین خرید بزرگ آن‌ ها در سال ۲۰۰۳ میلادی انجام شد و Landmark Theatres با ۵۸ سالن سینما به این شرکت پیوست…

مارک کوبان در حال حاضر مالک IceRocket ، موتور جست‌ و جوی مخصوص دنیای وبلاگ‌ ها است. مارک کوبان در زندگی کاری خود، سرمایه گذاری های جالب توجهی نیز داشته است! او در سال ۲۰۰۵ میلادی، در شرکتی به‌ نام Brondell سرمایه‌ گذاری کرد که از فناوری‌ های جدید برای تولید توالت استفاده می‌ کردند…! او در همان سال، در استارتاپ Goowy Media نیز سرمایه‌ گذاری کرد که در حوزه‌ ی نرم‌ افزارهای اینترنتی فعالیت داشت.

وی در سال ۲۰۰۸ میلادی، سرویسی به‌ نام Bailoutsleuth را با هدف ارائه‌ی امکان نظارت برای عموم مردم روی فعالیت‌های دولت ایالات متحده آمریکا در حوزه‌ ی کمک مالی به موسسه‌ های مالی و اعتباری راه‌ اندازی کرد!

وی هم‌ اکنون ۲٫۳ میلیارد دلار ثروت دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان