رومن آبراموویچ مالک باشگاه چلسی و بازرگان موفق روس کیست؟ 

در این مطلب از صفحه اقتصاد به توضیحاتی درباره رومن آبراموویچ مالک باشگاه چلسی و بازرگان موفق روس خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

رومن آبراموویچ مالک باشگاه چلسی و بازرگان موفق روس کیست؟ 

در این مطلب از صفحه اقتصاد به توضیحاتی درباره رومن آبراموویچ مالک باشگاه چلسی و بازرگان موفق روس خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
رومن آبراموویچ یکی از بازرگانان برجسته و قدرتمند روسی است که با دارایی خالصی که توسط نشریه فوربس در حدود ۱۲ میلیارد دلار تخمین زده شده به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان شناخته می‌شود. این بازرگان برجسته و ثروتمند روسی مالک باشگاه مطرح چلسی، شرکت سرمایه گذاری Millhouse LLC و شرکت‌های فولاد و معادن بسیاری است.

رومن آبراموویچ مالک باشگاه چلسی کیست؟

رومن آبراموویچ یک تاجر قدرتمند، سرمایه گذاری موفق و یک سیاستمدار روسی است. او توسط نشریه فوربس و با تخمین ثروت ۱۲ میلیارد دلاری‌اش به عنوان یکی از افراد ثروتمند کره زمین شناخته می‌شود. او را به عنوان مردی خودساخته می‌شناسند. وی با اعتماد به نفس و عزت نفس بالایی که داشت توانست از کودکی تا کنون با تلاش و پشتکار فراوان و سخت کوشی بسیار امپراتوری امروز خود را پایه گذاری کند. او کار خود را با معاملات تجاری مختلف آغاز کرد و در این مسیر به موفقیت‌های بسیاری دست یافت.

ثروت او زمانی رو به فزونی رفت که توانست مالک شرکت سرمایه گذاری خصوصی Millhouse LLC شود. همچنین یکی از فعالیت‌های او در خارج از روسیه که شهرت بسیاری برای او در پی داشت فعالیت به عنوان مالک باشگاه فوتبال چلسی بود. رومن آبراموویچ مدت کوتاهی در ارتش روسیه ثبت نام کرد اما پس از مدتی از آنجا خارج شد. او کارهای بسیاری برای کسب درآمد و به دست آوردن هزینه زندگی‌اش انجام داد. او با پشتکار فراوان و با پس انداز پول خود به تدریج و با استفاده از سرمایه گذاری و وام‌های مختلف موفق به راه اندازی کسب و کار خود شد.

رومن آبراموویچ

رومن همچنین یک سیاستمدار نیز هست. او پس از اینکه در سال ۲۰۰۰ به عنوان فرماندار چوکوتا انتخاب شد به عرصه سیاست ورود کرد. جالب است بدانید که ۳ سال بعد از کسب این سمت و به دلیل فعالیت‌هایش به عنوان یک فرماندار و تاجر، موفق به کسب "نشان افتخار" شد. با دوستی نزدیک خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به آرامی از نردبان موفقیت بالا رفت و به بزرگ‌ترین نماد تجاری روسیه و یکی از افراد ثروتمند این کشور تبدیل شد.

زندگینامه رومن آبراموویچ

رومن آبراموویچ در ۲۴ اکتبر سال ۱۹۶۶ در ساراتوف روسیه و در خانواده‌ای از طبقه‌ی متوسط جامعه چشم به جهان گشود. مدت زیادی از تولد او نگذشته بود که او والدین خود را از دست داد. به صورتی که او در سن ۲ سالگی به طور کامل یتیم شد و در کنار عموی خود زندگی می‌کرد. دروان کودکی او ساده نگذشت و او با گذران این سختی‌ها ارزش پول و پس انداز را درک کرد. اولین سرمایه گذاری او در سنین دانشجویی بود، زمانی که تصمیم گرفت در یک شرکت ساخت اسباب بازی‌های پلاستیکی سرمایه گذاری کند.

او مدتی در ارتش روسیه به خدمت گرفته شد اما به زودی فهمید که این کار مناسب او نیست. رومن پس از خروج از ارتش در یک موسسه حمل و نقل مشغول به کار شد. جالب است بدانید که رومن هیچ گاه تحصیلات خود را به پایان نرساند و تصمیم گرفت تا بر روی اهداف بزرگ‌تری که در ذهن خود داشت تمرکز کند. او استعداد و نبوغ بسیاری در تجارت داشت و این نبوغ به او کمک کرد تا بتواند در حوزه‌های مختلف به خوبی سرمایه گذاری کند و بتواند سود خوبی از این سرمایه گذاری‌ها کسب کند.

فعالیت های رومن آبراموویچ

همان‌طور که گفتیم یکی از اولین کسب و کارهای رومن راه اندازی یک شرکت ساخت اسباب بازی‌های پلاستیکی بود. او این اسباب بازی‌ها را با سودی اندک و داخل آپارتمان کوچکش به فروش می‌رساند. درست است که سود او از فروش این سازه‌ها کم بود اما نبوغ تجاری رومن به او کمک می‌کرد تا به خوبی پیشرفت کند و پس از چند سال متوجه شد که زمان پرداختن به کارهای بزرگ‌تر فرا رسیده است.

او تلاش می‌کرد تا بیشتر تمرکز خود را بر روی تأسیس شرکت‌های واسطه که سود خوبی داشتند معطوف کند و اندکی بعد تصمیم گرفت تا به طور کامل بر روی شرکت‌های نفتی متمرکز شود. در سال ۱۹۹۵ او با بوریس برزوفسکی آشنا شد و با او برای خرید سهام کنترلی شرکت نفتی سیب نفت به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار شریک شد. آن‌ها با افزایش قیمت سهام این شرکت بسیار سود کردند و مدتی بعد رومن با خرید سهام شریکش توانست امپراتوری خود را توسعه ببخشد.

پس از اینکه موفق شد تا جایگاه خود را در صنایع نفتی به دست آورد تصمیم گرفت تا به صنعت آلومینیوم روسیه که در آن زمان بخشی بسیار سودآور بود ورود کند.

در سال ۲۰۰۳ بود که رومن تصمیم گرفت اکثر شرکت‌های مالک باشگاه فوتبال چلسی که در آن زمان تیم ضعیفی بود را خریداری کند. حالا او صاحب باشگاه فوتبال چلسی است و با حمایت‌های خود توانسته عملکرد این باشگاه را بسیار بهبود ببخشد.

فعالیت‌های سیاسی رومن آبراموویچ

همان‌طور که گفتیم فعالیت‌های سیاسی رومن از زمان منصوب شدن او به عنوان فرماندار چوکوتکا آغاز شد. او در فاصله میان سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ به عنوان فرماندار این منطقه فعالیت می‌کرد. در این دوره در حدود یک میلیارد دلار برای رفاه این منطقه هزینه کرد. او به ورود سرمایه گذاران و صنایع بسیاری به این منطقه کمک کرد و منجر به موفقیت کسب و کارهای بسیاری شد. در مدت زمان فعالیت رومن در این منطقه کسب و کارها رونق یافت و مدارس و بیمارستان‌های بسیاری ساخته شد.

رومن آبراموویچ

او در سال ۲۰۰۳ از سوی یک مجله تجاری روسی به نام اکسپرت به عنوان شخص سال به دلیل فعالیت‌های تجاری و سیاسی‌اش معرفی شد. مدتی بعد اما رومن از این سمت استعفا داد و راه خود را در مسیرهای دیگری پیش گرفت.

جالب است بدانید که زنگی رومن جنجال‌های بسیاری دارد. داستان موفقیت و مسیر طی شده توسط رومن برای بسیاری از افراد مشکوک به نظر می‌رسد. در واقع بسیاری از افراد معتقدند که رومن آبراموویچ مسیر نادرستی را برای رسیدن به ثروت و اهداف ریز و درشت خود در پیش گرفته است و بسیاری از این اتهامات از اوایل دهه ۹۰ میلادی آغاز شد، درست زمانی که رومن به اتهام سرقت اموال دولتی دستگیر شد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان