گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از نیکوکار و بازرگان آمریکایی

بیوگرافی بیل گیتس، کارآفرین امریکایی و موسس مایکروسافت

ترجمه: مهتاب جهاندار - صفحه اقتصاد - کمتر کسی است که نام کارآفرین و موسس مایکروسافت، بیل گیتس را نشنیده باشد. فردی که توانسته با فعالیت‌های خود نقش کلیدی در

بیوگرافی بیل گیتس، کارآفرین امریکایی و موسس مایکروسافت

ترجمه: مهتاب جهاندار - صفحه اقتصاد - کمتر کسی است که نام کارآفرین و موسس مایکروسافت، بیل گیتس را نشنیده باشد. فردی که توانسته با فعالیت‌های خود نقش کلیدی در صنعت فناوری داشته باشد. در این بیوگرافی قصد داریم آشنایی بیشتری با بیل گیتس داشته باشیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.
بیل گیتس یا ویلیام هنری گیتس سوم، کارآفرین، نیکوکار، بازرگان و سرمایه دار امریکایی بوده که در 28 اکتبر سال 1955 در شهر سیاتل متولد شد. وی در سال 1975 با همکاری پل آلن شرکت مایکروسافت را تاسیس کرد. او تا سال 2017 با داشتن دارایی خالص 86 میلیارد دلاری، یکی از ثروتمندترین افراد جهان بود.
وی تا سال 2000 مدیرعامل مایکروسافت بود و در مجموع 25 سالی این سمت را برعهده داشت. سپس تا سال 2014 مجموعا 39 سال ریاست هیئت مدیره مایکروسافت بود. در نهایت سال 2020 از هیئت مدیره مایکروسافت کناره گیری کرد و با داشتن سهم 1.3 درصدی بیشترین سهام دار مایکروسافت است.

بیوگرافی بیل گیتس

بیوگرافی بیل گیتس

بیوگرافی بیل گیتس

همانطور که گفته شد، گیتس در 28 اکتبر سال 1955 متولد شهر سیاتل است. شهری که در ایالت واشنگتن قرار داشته و دو خواهر دارد. خانواده گیتس فعال در زمینه تجارت، سیاست و خدمات اجتماعی بودند. پدر گیتس وکیل دادگستری بود و مادرش نیز معلم مدرسه.
وی در مدرسه لیک ساید این منطقه تحصیلات خود را به اتمام رساند و در نهایت متوجه شد علاقمند به نرم افزار است. از این رو در سنین 13 سالگی شروع به آموزش گرفتن در حوزه برنامه نویسی کرد. در همین نقطه بود که شاهد شکل گرفتن هسته اولیه مایکروسافت بودیم. در بهار 1968 مدرسه تصمیم می‌گیرد دانش آموزان را با یک دستگاه شگفت انگیز به نام رایانه آشنا سازد. در آن زمان رایانه‌ها ابزاری گران قیمت بودند و مدرسه برای تهیه یک دستگاه می‌بایست آن را اجاره می‌کرد. در این بین صندوقی برپا شد تا پول اجاره رایانه درآید و در این میان پل آلن، بیل گیتس و چندی دیگر از شاگردان این مدرسه تصمیم می گیرند کمک کرده تا رایانه تهیه شود.
چندین سال بعد یعنی سال 1973 بود که گیتس با استیو بالمر در دانشگاه هاروارد آشنا می شود. در دانشگاه بود که گیتس یک نسخه از زبان برنامه نویسی بیسیک را برای میکروکامپیوتر می نویسد. سپس در سال دوم دانشگاه را کنار می‌گذارد تا روی مایکروسافت تمام وقت خود را بگذارد.
شرکت مایکروسافت در سال 1975 با همکاری پل آلن و بیل گیتس تاسیس شد، کمپانی که با هدف‌های بزرگی ایجاد شده بود و این دو فرد باور داشتن که روزی رایانه شخصی به تغییر آینده بشر می‌پردازد. دید گیتس در این زمینه روی موفقیت مایکروسافت تاثیر داشت. در واقع این شرکت تصمیم گرفت روی نرم افزاری برای رایانه شخصی فعالیت کند. مدیریت موفق بیل گیتس موجب شد تا شاهد رشد چشمگیر مایکروسافت در زمینه نرم افزاری باشیم.

ازدواج
گیتس در سال 1994 با ملیندا فرنچ از کارکنان شرکت خود ازدواج کرد. ملیندا اهل دالاس ایالت تگزاس بود و این دو سه فرزند به نام فوب ادل، روری جان و کاترین دارند. البته در سال 2021 این زوج مشهور و ثروتمند بعد از 27 سال فعالیت جدا شدند.

بیوگرافی بیل گیتس

بیوگرافی بیل گیتس

دارایی
بیل گیتس در آگوست 2018 با دارایی خالص 95 میلیارد دلاری پس از جف بیزوس دومین فرد ثروتمند بود. اکنون نیز گیتس یکی از ثروتمندان جهان به شمار می رود اما با جدایی ملیندا فرنچ از آن، نیمی از دارایی وی به فرنچ تعلق گرفت و موجب شد تا گیتس در رده برترین ثروتمندان قرار نگیرد. گیتس قطعا اگر از همسرش جدا نمی‌شد می‌توانست همچنان در فهرست ثروتمندترین‌ها قرار گیرد اما این جدایی نیمی از دارایی وی را از بین برد و در حال حاضر ملیندا فرنچ به فرد ثروتمندی تبدیل ساخته است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان