یک خبر از ساماندهی وضعیت کارکنان دولت | کیفیت زندگی کارکنان افزایش می یابد | چه خبر از تغییر وضعیت کارکنان؟ 

صفحه اقتصاد- در این خبر به توضیحاتی درباره جزئیات ساماندهی وضعیت کارکنان دولت و افزایش کیفیت زندگی کارکنان پرداخته شده است. از ساماندهی کارکنان دولت چه خبر؟

یک خبر از ساماندهی وضعیت کارکنان دولت | کیفیت زندگی کارکنان افزایش می یابد | چه خبر از تغییر وضعیت کارکنان؟ 

صفحه اقتصاد - در این خبر به توضیحاتی درباره جزئیات ساماندهی وضعیت کارکنان دولت و افزایش کیفیت زندگی کارکنان پرداخته شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بهره‌وری پایه و اساس توسعه مدیریت و راهبرد اصلی در بهینه سازی منابع است و استقرار نظام مدیریت بهره‌وری، روند مدیریت منابع و تلاش برای حفظ کیفیت زندگی کارکنان شاهد این ادعا است.
به نقل از وزارت اقتصاد، «ذبیح اله سلمانی» در جلسه کمیته بهره‌وری وزارت اقتصاد که با حضور میرسامان پیشوایی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران برگزار شد، اظهار داشت: بهره‌وری پایه و اساس توسعه مدیریت و راهبرد اصلی در بهینه سازی منابع است و استقرار نظام مدیریت بهره‌وری، روند مدیریت منابع و تلاش برای حفظ کیفیت زندگی کارکنان شاهد این ادعا است.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه"یکی از مشکلات کشور، کاهش بهره‌وری است و در این زمینه نسبت به سایر کشورها عقب هستیم" اظهار داشت: این مطلب نشان می‌دهد موضوع بهره‌وری یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولین نظام و حاکمیت است.

وی با اشاره به بند اول سیاست‌های کلی لایحه برنامه پنج ساله هفتم توسعه گفت: مدنظر قرار گرفتن پیشرفت اقتصادی توام با عدالت، با نرخ رشد اقتصادی متوسط ۸ درصد در طول برنامه با تاکید بر افزایش بهره‌وری کل عوامل تولید با سهم ۲.۸ درصد، نشان می‌دهد؛ بهره‌وری در ابعاد مختلف آن از جمله منابع انسانی، منابع فیزیکی، فناوری و مدیریت و نظایر آن دارای اهمیت ویژه‌ای است.

سلمانی از مسئولان و کارکنان ستادی و دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد خواست؛ تمامی برنامه‌های تحولی وزارت اقتصاد و سازمان‌های تابعه با تاکید بر رشد بهره‌وری تنظیم و انجام شود. معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد با بیان اینکه، نهادینه سازی نظام بهره‌وری و چرخه مدیریت بهره‌وری باید از برنامه‌های اصلی وزارت اقتصاد و سازمان‌های تابعه باشد بر ارزیابی و گزارش دهی رشد بهره‌وری در دوره‌های مختلف تاکید کرد.

معاون وزیر اقتصاد افزود: باید به نحوی عمل کنیم که پرداخت‌های پرسنلی و یا پاداش‌های موردی مبتنی و پیشرفت برنامه‌ها و ارتقای بهره‌وری صورت گیرد.

وی با اشاره به جلسه کمیته بهره‌وری وزارت اقتصاد با مسئولین سازمان بهره‌وری ایران گفت: در این جلسه باید به درک مشترک و یکسان از موضوع بهره‌وری، خصوصاً بهره‌وری در بخش حاکمیتی و سپس در سایر حوزه‌ها که بازوی حاکمیت هستند؛ برسیم.

سلمانی با بیان اینکه بهره‌وری از نظر ما ابزار نیست، بلکه هدف ماست گفت: بهره‌وری یک الگوی ثابت و قابل رونویسی نیست بلکه از سازمانی به سازمان دیگر متفاوت است و لذا باید برای شناخت و بهبود بهره‌وری، خلاقیت به خرج داد.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه همه حوزه‌های کاری وزارت اقتصاد، در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند اظهار کرد: برای پیروزی در این جنگ تمام عیار چاره‌ای جز بهبود بهره‌وری در تمام ابعاد آن را نداریم.

وی تاکید کرد: بهره‌وری پایه و اساس توسعه مدیریت و راهبرد اصلی در بهینه سازی منابع است و استقرار نظام مدیریت بهره‌وری، روند مدیریت منابع و تلاش برای حفظ کیفیت زندگی کارکنان شاهد این ادعا است.

سلمانی ابراز امیدواری کرد این نشست منجر به رشد بهره‌وری در تمامی حوزه‌های وزارت اقتصاد شود.

جلسه کمیته بهره‌وری وزارت اقتصاد با حضور سید حسین رضوی‌پور رئیس مرکز نوسازی اداری و توسعه سرمایه انسانی وزارت اقتصاد، کارشناسان حوزه بهره‌وری ستادی و دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه و کارشناسان سازمان بهره‌وری ایران با موضوع بررسی کارنامه عملکرد بهره‌وری وزارت اقتصاد از لحاظ رویکردی و روش شناسی در سالن شهید مطهری وزارت اقتصاد برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان