مرغ و گوشت با قیمت قبل به مردم عرضه می شود؟

بر اساس گزارش میدانی از بازار برخلاف جریان سازی خبری برخی رسانه ها درباره افزایش دو برابری قیمت مرغ، قیمت ها در ثبات به سر می برند.

مرغ و گوشت با قیمت قبل به مردم عرضه می شود؟

بر اساس گزارش میدانی از بازار برخلاف جریان سازی خبری برخی رسانه ها درباره افزایش دو برابری قیمت مرغ، قیمت ها در ثبات به سر می برند.
به گزارش صفحه اقتصاد، بعد از گفت و گوی زنده تلویزیونی دوشنبه شب آیت الله «سید ابراهیم رییسی» رییس جمهور درباره اصلاح تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی از زنجیره نخست تامین کالاهای اساسی یعنی واردکننده به زنجیره آخر یعنی مصرف کننده، جریان سازی بسیاری مبنی بر چندین برابر شدن قیمت ها صورت گرفت.
با وجود اینکه رییس جمهور در این گفت و گو اعلام کرد که کالا برگ الکترونیک جایگزین ارز ترجیحی می شود و دولت برنامه دارد تا به گونه ای پیش برود که آسیبی به سفره مردم وارد نشود اما منتقدان و ذی نفعان با ایجاد فضاسازی منفی، سعی در برهم زدن بازار و روند درست تغییر قیمت ها دارند.
شامگاه دوشنبه به محض پایان صحبت های رییس دولت سیزدهم، یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دهک های اول تا سوم و ۳۰۰ هزار تومانی دهک های چهارم تا نهم برای دو ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که تا زمان اعلام دولت قابل برداشت نخواهد بود.
همچنین مقرر شد تا زمان اعلام قیمت های مصوب کالاهای اساسی از سوی دولت از طریق ستاد تنظیم بازار هیچ افزایش قیمتی رخ ندهد و نهادهای نظارتی موظف شدند تا با هرگونه تغییر قیمت پیش از موعدی برخورد کنند تا شوک به بازار وارد نشده و مردم دچار مشکل در تهیه کالای خانوار نشوند.
با این وجود جریان های ذی نفع و اخلالگران، اقدام به فضاسازی کرده تا با نابه سامانی در بازار منافع خود را از دست ندهند و از سوی دیگر نیز منتقدان و مخالفان عملکرد دولت، سعی بر خارج کردن برنامه ریزی ها از ریل اصلی هستند تا اهداف خوب اقتصادی به نتیجه نرسد.
گزارش میدانی در پایتخت حاکی از ثبات در بازار کالایی است، با وجود تمام گمانه زنی ها و شایعات مبنی بر رشد صعودی قیمت ها همچنان مشاهدت عینی از تغییر نیافتن نرخ کالاها حکایت دارد.

مرغ و گوشت به قیمت سابق در حال عرضه است/ ماکارونی به قفسه فروشگاه‌ها برگشت

ماکارونی موجود در بازار با قیمت مصوب ۱۷ هزار تومان برای ۵۰۰ گرمی، ۲۴ هزار تومان برای ۷۰۰ گرمی و ۳۴ هزار تومان برای هزار گرمی عرضه شده و در فروشگاه‌ها یافت می شود، مرغ نیز با قیمت ۳۰ تا ۳۴ هزار تومان در تمام مراکز خرید و قصابی ها موجود است، گوشت قرمز نیز با حدود ۱۶۵ تا ۱۹۵ هزار تومان در بازار موجود است و همچنین تمام اقلام اساسی مانند تخم مرغ، روغن خوراکی و لبنیات با نرخ های مصوب سابق به فروش می رسد.

رییس جمهوری در گفت و گوی خود از برنامه های کارشناسانه دولت سخن به میان آورد اما از تمام مردم خواست برای رسیدن به توسعه و شکوفایی اقتصادی کشور با دولت همکاری کنند و دولت نیز اجازه نمی دهد آسیبی به سفره خانوار وارد شود زیرا مردم سرمایه های این کشور هستند و دولت همه آبروی خود را پشتوانه طرح های بهبود اقتصادی کشور اعلام کرد.

این همراهی به معنای جلوگیری از شایعات و ممانعت از فضاسازی های روانی و جریان سازی های غربی است تا بعد از گذر از این شرایط به توسعه اقتصادی دست یابیم.

منبع: ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان