خبر مهم ترکی برای بازنشستگان | این بازنشستگان بخوانند

صفحه اقتصاد- در این خبر به توضیحاتی درباره جزئیات خبر مهم ترکی برای بازنشستگان پرداخته شده است.

خبر مهم ترکی برای بازنشستگان | این بازنشستگان بخوانند

صفحه اقتصاد - در این خبر به توضیحاتی درباره جزئیات خبر مهم ترکی برای بازنشستگان پرداخته شده است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه افراد در دوران بازنشستگی زندگی جدیدی را آغاز می کنند، گفت: آغاز این زندگی جدید نیازمند نوعی آمادگی روانی است که باید از چند ماه یا یک سال پیش از بازنشسته شدن ایجاد شود، ولی متاسفانه جای خالی چنین برنامه‌ریزی هایی در کشورمان احساس می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، نعمت الله ترکی در جلسه با مدیران حقوقی و منابع انسانی دانشگاه های علوم پزشکی و ادارات آموزش و پرورش که با حضور مدیران ستادی و استانی صندوق بازنشستگی کشوری در ساختمان اصلی این صندوق برگزار شد، هدف از برگزاری چنین نشست هایی را ایجاد همگرایی بین مجموعه دستگاه های اجرایی و صندوق بازنشستگی کشوری برای رفع برخی مشکلات و ناهماهنگی ها برشمرد.

ترکی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره بازنشستگی با این مضمون که «بازنشستگان آیینه تمام نمای شاغلان هستند» گفت: با پیگیری بین دستگاهی می توان با چالش های کمتری روبرو شد و هرچه این مشکلات زودتر رفع شوند، افراد با مسائل کمتری روبرو خواهند شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به خیل عظیم پرونده‌های حقوقی مربوط به صندوق در دیوان عدالت اداری که از دوران‌های گذشته جمع شده است، گفت: در حال حاضر ۷ هزار و ۵۰۰ تا هشت هزار پرونده مربوط به مسائل کارمندان و بازنشستگان در دیوان عدالت اداری وجود دارد و در این مورد مسئولیت، هم متوجه دستگاه های اجرایی و هم مرتبط با صندوق بازنشستگی کشوری است.

او با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۱۰۰ پرونده، مشمول استنکاف شده است، بار دیگر بر اهمیت پیگیری دستگاه های متولی تاکید کرد و گفت: اولویت ما رسیدگی به این پرونده هاست و این کاری است که با تعامل و گفتگو حل خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۶۶۰ هزار بازنشسته تحت پوشش این صندوق هستند، افزود: از این تعداد ۹۵۰ هزار نفر کارکنان وزارت آموزش و پرورش و حدود ۲۳۰ هزار نفر بازنشستگان دانشگاه های علوم پزشکی هستند.

ترکی با بیان اینکه همین رقم چیزی بین ۶۵ تا ۷۰ درصد جمعیت تحت پوشش صندوق را شامل می شود، افزود: بیشترین مشکلات حقوقی و شکوائیه ها نیز مربوط به همین گروه از بازنشستگان عزیز است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه ما هم به زودی در جرگه همین بازنشستگان خواهیم بود، گفت: نیاز است تا حوزه حقوقی صندوق بازنشستگی کشوری و حوزه های معادل آن در دستگاه های اجرایی در کنار هم پرونده های در حال دادرسی را مورد بررسی قرار دهند و هر کدام را به طور جداگانه رسیدگی نمایند.

او با بیان اینکه معمولاً موارد حقوقی در دوران اشتغال کمتر مورد توجه قرار می گیرند، افزود: به همین دلیل است که مشکلات این چنینی در دوران بازنشستگی برای افراد بروز پیدا می کند.

نعمت الله ترکی در پایان جلسه، بار دیگر بر لزوم تعامل و تشریک مساعی میان صندوق بازنشستگی کشوری و دستگاه‌های متولی امر تاکید کرد و ضمن ارائه دستوراتی به مدیران زیرمجموعه خود گفت: نیاز است تا سامانه جامعی با دسترسی دستگاه ها و صندوق راه اندازی شود تا همه مراحل کار افراد از آغاز اشتغال به کار تا بازنشستگی در آن ثبت و ضبط شود.

او همچنین با تاکید بر وجود اعتماد میان صندوق و دستگاه ها، برگزاری جلسات مرتب دوره ای برای حل و فصل مشکلات را ضروری برشمرد و افزود: می بایست فرایندها را طوری ترسیم کنیم که مسائل حقوقی تا حد امکان در دوران اشتغال حل و فصل شوند و افراد در دوران بازنشستگی با دغدغه های کمتری روبرو باشند.

گفتنی است در این جلسه موارد مورد اشکال میان طرفین مطرح شد و حاضران پیشنهادهایی برای رفع مشکلات اعلام کردند. از جمله موضوعات مورد اشاره در این جلسه می توان به پرونده های مربوط به فرزندان شهیدان و جانبازان، سنوات ارفاقی سخت و زیان آوری، سنوات ارفاقی ایثارگران، فوق العاده های مدیریتی برقرار شده در سال ۱۳۹۹، مشکلات اعتباری برای پرداخت حق اشعه، رفت و برگشت پرونده های حقوقی، احتساب ایام دستیاری در سابقه، لزوم اصلاحات فرایندی و… اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان