نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی:

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از نهاده‌های کشاورزی و دامی با کدام منطق سازگاری دارد؟

نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه که کشور شدیدا به واردات روغن خوراکی وابسته است، گفت: مردم با مشکلات زیادی رو به رو هستند، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از نهاده‌های کشاورزی و دامی با کدام منطق سازگاری دارد؟

حذف ارز 4200 تومانی از نهاده‌های کشاورزی و دامی با کدام منطق سازگاری دارد؟

نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه که کشور شدیدا به واردات روغن خوراکی وابسته است، گفت: مردم با مشکلات زیادی رو به رو هستند، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از نهاده‌های کشاورزی و دامی با کدام منطق سازگاری دارد؟

به گزارش پایگاه خبری صفحه اقتصاد ، غلامعلی کوهساری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس و مشکلات استان گلستان، بیان کرد: با توجه به پیش بینی رشد ۸ درصدی در سال ۱۴۰۱ که ۴.۳ درصد آن در سرمایه گذاری است، این میزان رشد در کشور و به ویژه استان گلستان چگونه اتفاق خواهد افتاد؟ با توجه به لایحه بودجه سال آینده چه سرمایه‌ گذاری در این استان انجام خواهد شد تا چنین رشد اقتصادی اتفاق افتد.

وی با طرح این سوال که رشد ۳.۷ درصدی در بهره‌ وری به چه شکل خواهد بود؟ تاکید کرد: دولت به صورت شفاف اعلام نماید که منظور از این رشد در چه قسمت ‌هایی است؟ حذف برخی ردیف هایی که در بودجه سال گذشته در مجلس شورای اسلامی به بودجه اضافه شد یا ادغام برخی ردیف‌ها به گونه‌ ای است که تمرکز بودجه بر وزارتخانه‌ها است و این سبب شده برای برخی استان‌ها منابع بیشتری پیش بینی شود. به عنوان مثال تمام ردیف‌های مربوط به ایجاد تاسیسات فاضلاب شهرهای استان گلستان از ملی به استانی تبدیل شده است و این در شرایطی است که میزان برخورداری شهرهای استان گلستان از تاسیسات فاضلاب ۱۷ درصد و میانگین بهره‌ مندی شهروندان کشور ۵۲ درصد است. اگر چنین کاری خوب است چرا برای استان‌های دیگر اتفاق نیفتاده است؟

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: افزایش دریافت مالیات از مردم در بودجه سال ۱۴۰۱ در مقایسه با بودجه سال ۱۴۰۰ آن هم در شرایطی که مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند، با کدام منطق صورت گرفته است. دولت باید در این زمینه برای فرار مالیاتی چاره اندیشی کند.

کوهساری عنوان کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از نهاده‌های کشاورزی و دامی در شرایطی که کشور شدیدا به واردات روغن خوراکی وابسته است و مردم در تامین نهادهای دامی و تامین گوشت، مرغ و لبنیات با مشکل زیادی رو به رو هستند، با کدام منطق سازگار است؟ آیا صرفا استفاده از رانت به وسیله برخی می‌تواند دلیل قانع کننده باشد؟ آیا دولت این رانت خواران را نمی‌تواند شناسایی کند و از دادن ارز ۴۲۰۰ تومانی به آنان خودداری نماید؟

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سفر ریاست جمهوری به استان گلستان به زودی صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: اخبار خوبی از تصمیمات دولت برای این استان به گوش نمی‌رسد. شنیده شده آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور در زمینه حوزه درمان استان گلستان گفته است که در حوزه درمان استان گلستان، حفظ وضع موجود در برنامه دولت برای استان گلستان می باشد، آقای مخبر؛ آیا بر وضعیت درمان استان گلستان اشراف دارید؟ شاخص‌های درمان این استان در مقایسه با کشور در چه جایگاهی قرار دارد؟ شاخص های درمان شهرستان های آزادشهر و رامیان در مقایسه با استان و کشور در چه جایگاهی است؟ اعتبار در نظر گرفته شده در جدول پیوست یک و ردیف ‌های ملی برای حوزه درمان استان گلستان کمتر از ۴۰ میلیارد تومان است. استان گلستان با توجه به شاخص‌های درمان جز ۶ استان آخر جدول کشور است.

کوهساری خاطرنشان کرد: استفاده از نیروهای کم تجربه در مسئولیت های مختلف اعم از کشوری و یا در سطح استان‌ها از دیگر موضوعاتی است که جدای از لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دولت باید به آن توجه نمایند.

نماینده مردم آزادشهر گفت: علیرغم اینکه بیش از ۱۰ سال از شروع ساخت سد نرماب می‌گذرد، هنوز این سد کامل نشده و تکمیل آن بدون ساخت تصفیه خانه و خطوط آبرسانی به شهرها و روستا برای شرق استان گلستان هیچ سودی نخواهد داشت. سهم استان گلستان از اعتبارات خطوط راه و راه آهن در کشور بسیار ناچیز است که لازم است دولت محترم به آن توجه نمایند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مستضعفان، هلدینگ های سرمایه گذاری نظیر شستا، صندوق های بازنشستگی و بانک ها در مقایسه با کشور به چه میزان در استان گلستان سرمایه گذاری کرده‌اند؟ استان گلستان جزو ۵ استان محروم کشور است. آبرسانی با تانکر در روستاها در تابستان گذشته در برخی نقاط شهری، مشکل اینترنت و تلفن ثابت، ضعف پمپاژ برق و سایر مشکلات زیرساختی در این حوزه، عدم لایروبی رودخانه، سیل های ویرانگر، آتش سوزی جنگل‌ها و کمبود علوفه و نهاده های دامی از دیگر مشکلات این استان است.

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان