جزئیات مصوبات مهم کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ + متن نهایی گزارش

کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گزارش نهایی خود را درباره بودجه 1401 در گزارشی ابلاغ کرد.

جزئیات مصوبات مهم کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 + متن نهایی گزارش

کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گزارش نهایی خود را درباره بودجه 1401 در گزارشی ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری صفحه اقتصاد ، براساس مصوبه جدید مجلس در مورد نحوه رسیدگی به لوایح بودجه سنواتی، با تصویب کلیات لایحه بودجه 1401 در جلسه علنی، جزئیات آن به کمیسیون تلفیق رفته تا کار کارشناسی نمایندگان مجلس به‌روی آن انجام شود.
طبق تغییرات صورت‌گرفته در آیین‌نامه داخلی مجلس، با تصویب کلیات بودجه در صحن علنی، نمایندگان مجلس حداکثر 10 روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را به کمیسیون‌های تخصصی ارائه دهند. هم‌زمان با ارائه پیشنهادات وکلای ملت، کمیسیون تلفیق نیز 15 روز فرصت دارد تا جزئیات لایحه را مورد بررسی قرار دهد که البته این فرصت 15روزه با موافقت هیئت رئیسه مجلس قابلیت تمدید برای 15 روز دیگر را دارد.
طبق برنامه‌ریزی‌های هیئت‌رئیسه قوه مقننه، قرار است روز یکشنبه 1 اسفند سال جاری روند بررسی بودجه سال 1401 کل کشور در صحن علنی مجلس آغاز شود.
مهمترین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه به شرح زیر است:

کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گزارش نهایی خود را درباره بودجه 1401 اعلام کرد.

در بخشی از این گزارش عنوان شده است که دولت مکلف است از طریق شرکت ملی نفت ایران در خصوص برنامه تقویت بنیه دفاعی و تحقیقات راهبردی دفاعی براساس ابلاغ و تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشورتا مبلغ چهار میلیارد و پانصد میلیون یورو و همچنین اجرای تکالیف این قانون از جمله پرداخت تعهدات مربوط به طرحهای دفاعی و پیشرفت و آبادانی و محرومیت‌زدایی از محل تحویل نفت خام و میعانات گازی صادراتی به این اشخاص براساس قیمت روز صادراتی شرکت ملی نفت ایران تسویه و از طریق منابع و مصارف عمومی دولت با خزانه‌داری کل کشور، اعمال حساب کند.

همچنین در بخش دیگری از گزارش کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 به دولت اجازه داده شده است که بخشی از سهم درآمد عمومی از منابع ارزی حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز را پس از کسر سهم صندوق توسعه ملی و سهم شرکت های تابعه وزارت نفت،(موضوع بند(ب) ماده (1 (قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2 (و بند(الف) این تبصره)، که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین میشود با عاملیت بانک های دولتی به فروش رساند. این بانک موظف است پس از فروش ارز موضوع این بند در سامانه های ارزی تحت نظارت بانک مرکزی به نرخ ets و وصول معادل ریالی آن از خریدار، منابع ریالی را به حساب مربوطه نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید.

همچنین هرگونه تکلیف به بانکهای دولتی و شرکتهای وابسته به آنها برای خرید ارز موضوع این بند ممنوع خواهد بود.

متن کامل گزارش کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 را در این فایل می توانید دریافت کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان