آخرین جدول کامل حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ | جزئیات فیش حقوقی بازنشستگان

صفحه اقتصاد- در این خبر به توضیحاتی درباره آخرین جدول کامل حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ و جزئیات فیش حقوقی بازنشستگان پرداخته شده است.

آخرین جدول کامل حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ | جزئیات فیش حقوقی بازنشستگان

صفحه اقتصاد - در این خبر به توضیحاتی درباره آخرین جدول کامل حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ و جزئیات فیش حقوقی بازنشستگان پرداخته شده است.
جدول افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۲/ فیش حقوقی بازنشستگان را در ادامه بخوانید. با توجه به تورم بالای این روزها و افزایش سرسام آور قیمت مسکن؛ کالاهای اساسی؛ ملزومات خوراکی و غیره و غیره این روزها افزایش حقوق ها از مطالبات اصلی بازنشستگان عزیز و گرامی شده است.

جدول تعهدات بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۲

بستری فوق تخصصی و خدمات سرپایی و بستری بیماری های خاص و صعب العالج : بدون سقف
بستری عمومی : بدون سقف
خدمات تشخیصی و درمانی سرپایی : تا سقف ۳ میلیون تومان
خدمات آزمایشگاهی : تا سقف یک میلیون و ۴۰۰هزار تومان
اعمال مجاز سرپایی : تا سقف یک و نیم میلیون تومان
ویزیت : تا سقف ۵۰۰ هزار تومان
برای مشاهده جزئیات خدمات بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری از جمله تعهدات و مراکز طرف قرارداد به لینک زیر مراجعه کنید: https://www.sabasrm.ir/sb-supplementary-health-insurance

جدول افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۲

جدول زیر میزان افزایش حقوق کارکنان دولت را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

جدول افزایش حقوق سال ۱۴۰۲

ردیف موضوع سال ۱۴۰۱ سال ۱۴۰۲
۱ ضریب ریالی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات ۴۷,۷۵۴ ریال ۵۷,۳۰۵ ریال
۲ ضریب ریالی حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت - مصوب ۱۳۷۰- از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلین پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه ۳,۳۵۳ ریال ۴,۰۲۴ ریال
۳ ضریب ریالی حق جلسه اعضای شوراهای اسلامی شهر مراکز استان ۳,۱۶۲ ریال ۳,۷۹۴ ریال
۴ افزایش حقوق کارکنان مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و شرکت‌های دولتی دارای مقررات خاص از جمله شرکت‌ها و دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان های موضوع ماده (۵) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
تبصره- رعایت مفاد ماده (۷۵) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مصوب ۱۳۹۳- الزامی است.
۱۰ درصد ۲۰ درصد
۵ حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر شاغلان موضوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور به استثنای مشمولین قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و حداقل حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق های وابسته به دستگاه‌های اجرایی ۲۴,۷۱۵,۰۰۰ ریال ۲۹.۶۵۸.۰۰۰ ریال
۶ حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۴۰۲ با احتساب فوق‌العاده‌های موضوع ماده (۶) قانون یاد شده، نباید از بیست و نه میلیون و ششصد و پنجاه و هشت هزار (۲۹.۶۵۸.۰۰۰) ریال کمتر شود. ۱۳,۳۶۲,۰۰۰ ریال ۱۶.۰۳۴.۴۰۰ ریال
۷ حداکثر حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر کلیه کارمندان شاغل در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره آن، شامل حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مذکور در بندهای (۲)، (۳) و (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری (به ترتیب فوق‌العاده‌های ایثارگری، سختی کار و کار در محیط‌های غیرمتعارف و فوق العاده شغل مشاغل تخصصی) و عناوین مشابه با موارد مذکور برای سایر حقوق بگیران دستگاه‌های اجرایی هفت برابر حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر تعیین شده در این بند هفت برابر حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر تعیین شده در این بند معادل ۲۰۷.۶۰۶.۰۰۰ ریال
۸ حداقل مبلغ حکم کارگزینی یا قرارداد افرادی که در سال جاری استخدام یا در قالب قرارداد کارمعین (مشخص) یا طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کارگیری می‌شوند. ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال ۷۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
۹ افزایش حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق های بازنشستگی وابسته به دستگاه های اجرائی ۱۰ درصد
(حداقل ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال)
۲۰ درصد

(حداقل ۷۰.۸۰۰.۰۰۰ ریال)

۱۰ کمک هزینه عائله‌مندی شاغلان و بازنشستگان ۲ برابر سال ۱۴۰۰ ۹.۱۷۴.۷۲۰ ریال
‍‍۱۱ حق اولاد شاغلان و بازنشستگان ۳ برابر سال ۱۴۰۰ ۴.۲۲۵.۲۰۰ ریال
۱۲ حداقل مستمری والدین شهدا، با رعایت مفاد ماده (۳۸) و (۳۹) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال ۷۹.۲۷۰.۸۰۰ ریال

بنا بر بند ۴ این مصوبه، رشد حقوق، مزایا و فوق‌العاده‌های کارکنان تابع قانون کار که در وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی مشغول به کار هستند با رعایت تبصره ماده (۱۲۴) قانون مدیریت خدمات کشوری، تابع ضوابط مقرر در قانون کار خواهد بود و آن دسته از دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری که نظام‌های پرداخت تمام یا برخی از مشاغل خود را به هر نحو از جمله برمبنای طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل، تابع قانون کار قرار داده‌اند، مکلفند پس از اخذ تأییدیه مشاغل مشمول از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور بر اساس ماده (۱۲۴) قانون مدیریت خدمات کشوری، نظام‎های پرداخت مربوط را در چارچوب تبصره همین ماده، حداکثر تا پایان خرداد ماه امسال به تصویب شورای حقوق و دستمزد برسانند.

نظام‌های پرداخت مشاغل پیشخدمت، سرایدار، نظافتجی، آبدارچی، آشپز، نامه‌رسان، نگهبان، تلفنچی، متصدی تأسیسات، راننده (در صورت استفاده از وسیله نقلیه دولتی) و متصدی چاپ و تکثیر برای اخذ تأیییدیه آن شورا توسط سازمان اداری و استخدامی کشور پیشنهاد خواهد شد.

همچنین بنا بر بند ۶ تصویب‌نامه هیات وزیران پس از اعمال افزایش‌های موضوع بندهای ۱ تا ۵ همین تصویب‌نامه، مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی، پیمانی، کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت کارکرد، با اعمال امتیازات جزء (۱) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری (مصوب ۱۴۰۱/۰۸/۰۸) نباید از مبلغ هفتاد و نه میلیون و دویست و هفتاد هزار و هشتصد (۷۹.۲۷۰. ۸۰۰) ریال کمتر شود و در صورت نرسیدن مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی افراد موصوف به رقم مذکور، مابه التفاوت آن تا مبلغ (۷۹.۲۷۰. ۸۰۰) ریال با عنوان «تفاوت تطبیق موضوع جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۲» در احکام درج می‌شود. این میزان ثابت نبوده و با هر گونه تغییر در حکم کارگزینی مشمولان، دوباره محاسبه می‌شود.

فیش حقوقی بازنشستگان

برای دریافت فیش حقوقی بازنشستگان باید به مراجعه به سایت https://www1.retirement.ir مراجعه نمایند.

جدیدترین جدول افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش حقوق شامل همه کارمندان و بازنشستگان کشوری می‌شود و اعمال آن از اول شهریورماه است.

محمد حسن آصفری افزود: دولت لایحه دو فوریتی افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری را تقدیم مجلس کرده است.

وی بیان کرد: بر اساس این لایحه سه هزار امتیاز برای کارمندان در نظر گرفته شده و در راستای حق اولاد برای هر فرزند هر کارمند ۳۵۰ امتیاز لحاظ می‌شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش حقوق‌ها به صورت پلکانی است و حداکثر اضافه آن ۱۰ میلیون ریال است و این مهم در راستای عدالت در پرداخت‌ها اتخاذ شده است.

آصفری اظهار داشت: این افزایش حقوق مربوط به بودجه نیست و به صورت دایمی است و هفته آتی برای تصویب به صحن علنی مجلس وارد می‌شود.

ضریب افزایش حقوق ۱۴۰۲ | تعیین ضریب افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۲

افزایش حقوق سال ۱۴۰۲

ضریب افزایش حقوق ۱۴۰۲ | تعیین ضریب افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۲

با توجه به مصوبات مربوط به ضریب حقوق ۱۴۰۲ در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، ضریب حقوق سال آینده به میزان ۴۰۲۴ ریال تعیین شده است.

در خصوص نحوه اِعمال این ضریب، هر ساله هیئت وزیران بعد از ابلاغ قانون بودجه، مصوبه مربوط را ابلاغ می‌کند.

ضریب افزایش حقوق ۱۴۰۲

الف‌- ‌در سال ۱۴۰۲ حقوق گروه‌های مختلف ‌حقوق‌بگیر در دستگاه‌های ‌‌اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی، کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات و حقوق و دستمزد مشمولین قانون کار شاغل در این دستگاه‌ها به شرح زیر افزایش می‌یابد:

۱- ‌ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر به میزان بیست درصد (۲۰%) نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد. حداقل حکم کارگزینی سال ۱۴۰۲ حقوق بگیران معادل (۱/۲) برابر حداقل حکم کارگزینی حقوق بگیران سال ۱۴۰۱ موضوع جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با اعمال امتیازات جزء (۱) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری خواهد بود. حکم این جزء شامل کارکنان رسمی، پیمانی و مبلغ قرارداد منعقده ماهانه برای کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد.

۲- حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های ‌‌اجرائی، به میزان بیست درصد (۲۰%) نسبت به آخرین حکم حقوق سال ۱۴۰۱ افزایش می یابد. حداقل حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی مذکور در سال ۱۴۰۲ معادل (۱/۲) برابر حداقل حکم حقوق سال ۱۴۰۱، موضوع جزء (۲) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با اعمال افزایش جزء (۲) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری خواهد بود.

۳-در اجرای ماده (۱۶) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ‌امتیاز کمک هزینه عائله‌مندی و حق اولاد، موضوع بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری شاغلین و بازنشستگان، به ترتیب ۲۲۸۰ و ۱۰۵۰ و معادل ریالی امتیاز مذکور مشمولین ماده (۱۶) قانون فوق الذکر تعیین می‌گردد.

۴- حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و حداقل حقوق سایر ‌حقوق‌بگیران‌، حداقل حقوق بازنشستگان و ‌وظیفه‌بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های ‌‌اجرائی به میزان بیست درصد (۲۰%) افزایش می‌یابد.

۵- مستمری‌‌ مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور و سایر حمایت‌های متناسب با آنها به میزان چهل درصد (۴۰%) افزایش می‌یابد.

۶- مستمری والدین شهدا، معادل حداقل حکم حقوقی بازنشستگان خواهد بود.

۷- ‌دراجرای ماده (۴۹) قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۱۳۶۳/۷/۲۹ با اصلاحات و الحاقات بعدی، حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق غیرعملیاتی معادل شصت درصد (۶۰%) حداقل دریافتی پایور (چهل و هشت میلیون (۴۸.۰۰۰.۰۰۰) ریال)، حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی معادل هفتاد و پنج درصد (۷۵%) حداقل دریافتی پایور (شصت میلیون (۶۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال) و حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه متأهل بدون فرزند معادل نود درصد (۹۰%) حداقل دریافتی پایور(هفتاد و دو میلیون (۷۲.۰۰۰.۰۰۰) ریال) می‌باشد. دستورالعمل آن باتوجه به تحصیلات، درجات و تعداد فرزند آنان توسط ستاد کل نیروهای مسلح تهیه می‌شود.

ب‌-‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان بهزیستی کشور مکلفند به جانبازان و آزادگان معسر غیر حالت اشتغال فاقد شغل و درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، افراد تحت تکفل قانونی جانبازان متوفی فاقد شغل و درآمد و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد و معلولین شدید و خیلی شدید فاقد شغل و درآمد، که بر اساس آزمون ارزیابی وسع مبتنی بر پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان در ‌دهک‌های درآمدی (۱) تا (۷) قرار دارند با اولویت ‌دهک‌های درآمدی پایین‌تر، ماهانه کمک معیشت به میزان حداکثر شصت میلیون (۶۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال برای جانبازان بیست و پنج درصد (%۲۵) و بالاتر و معلولین شدید و خیلی شدید حداکثر پنجاه میلیون (۵۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال برای جانبازان زیر بیست و پنج درصد (۲۵%) و رزمندگان معسر پرداخت نماید.

۱- میزان افزایش در سقف اعتبارات پیش‌بینی شده در قانون بودجه سنواتی، متناسب با ‌دهک‌های درآمدی گروه‌های مشمول این حکم اعمال خواهد شد، به نحوی که ‌دهک‌های درآمدی پایین‌تر در چهار‌چوب آئین‌نامه ‌‌اجرائی این بند از کمک معیشت بیشتری تا سقف تعیین شده برخوردار گردند.

۲- جانبازان، آزادگان و رزمندگان موضوع این تبصره که توانایی انجام کار داشته و ‌علی‌رغم فراهم شدن شرایط اشتغال به تشخیص بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح (حسب مورد) مشغول به کار نشده باشند، مشمول این حکم نمی‌گردند.

۳- ‌فرایند آزمون وسع جانبازان و آزادگان معسر غیرحالت اشتغال فاقد شغل و درآمد و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد با تاکید بر پرداخت کمک معیشت به ‌دهکهای درآمدی (۱) تا (۷)، تعیین تکلیف دریافت‌کنندگان کمک معیشت که در ‌دهک‌های (۸) تا (۱۰) قرار دارند، دوره زمانی پایش اطلاعات و نیز مشمولینی که ‌علی‌رغم واجد شرایط بودن، موفق به دریافت کمک معیشت نشده‌اند، مطابق آئین‌نامه‌ای خواهد بود که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران (‌‌مسؤول)، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان ‌برنامه‌و‌بودجه کشور، ظرف دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون پیشنهاد و به‌تصویب‌‌ ‌‌هیأت وزیران خواهد رسید.

حقوق بازنشستگان ۱۴۰۲ چقدر است؟

رئیس سازمان اداری و استخدامی با اشاره به آخرین وضعیت افزایش حقوق کارکنان دولت اظهار کرد: اعلام کرد که هنوز میزان افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در لایحه بودجه نهایی نشده اما مقرر شده بر اساس بهره‌وری دستگاه و نیروی انسانی، حقوق‌ها را افزایش دهیم.

جدیدترین خبر کامل از حقوق کارکنان

رئیس سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد که هنوز میزان افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در لایحه بودجه نهایی نشده اما فرمول جدیدی برای این کار پیشنهاد شده و در حال بحث و بررسی است تا بتوانیم بر اساس بهره‌وری دستگاه و نیروی انسانی، حقوق‌ها را افزایش دهیم.

میثم لطیفی درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق و تاثیر بهره‌وری در این زمینه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ اظهار کرد: پیشنهادی در این زمینه مطرح شد و بر این اساس قرار بود دستورالعملی با همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان ملی بهره وری پیشنهاد داده شود تا با کمک دستگاه‌های متولی، این کار انجام شود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور روی افزایش حقوق و دستمزد بر اساس بهره‌وری تاکید بسیاری دارد، افزود: البته این دستورالعمل دارای سه بخش بوده و هنوز تصویب نشده است، چرا که در دولت در حال نهایی شدن است. بر اساس این پیشنهاد قرار است بخشی از افزایش حقوق در سال آینده به صورت درصدی باشد، بخشی از آن به صورت عدد ثابت و بخش دیگر نیز تابع بهره‌وری خواهد بود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی در پاسخ به سوالی درباره اینکه افزایش ۲۰ درصدی حقوق در لایحه بودجه سال آینده نهایی و تصویب شده است یا خیر؟ گفت: هنوز چیزی تصویب نشده و در حال بحث بررسی در دولت است، چرا که باید در ابتدا منابع درآمدی دولت بررسی شود. بنابراین هنوز چیزی در لایحه تایید نهایی نشده است. اما مسئله اصلی این است که تصمیمات دولت منجر به تورم نشود.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ، کشوری و لشکری ۱۴۰۲

در ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۱، در لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت به مجلس، به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ اشاره شد. البته در این لایجه حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری هم بررسی شده است.

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری | جزییات جدید از رقم افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان ۱۴۰۲

آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را در اندیشه معاصر بخوانید.

احسان ارکانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ با اشاره به مصوبات کمیسیون متبوعش درباره افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، سربازان و همچنین مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امدادامام خمینی (ره) گفت: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر به‌ میزان ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

جدیدترین و آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

وی افزود: براساس این مصوبه حداقل حکم کارگزینی سال ۱۴۰۲ حقوق‌بگیران معادل ۱.۲ برابر حداقل حکم کارگزینی حقوق‌بگیران سال ۱۴۰۱ موضوع جزء ۱ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با اعمال امتیازات جزء یک قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری خواهد بود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه بیان کرد: همچنین با مصوبه اعضا حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه اجرایی نیز مشابه کارمندان به‌میزان ۲۰ درصد نسبت به آخرین حکم حقوق سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

*مصوبه کمیسیون تلفیق برای افزایش ۴۰ درصدی مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی

ارکانی با اشاره به مصوبه دیگر اعضای کمسیون متبوعش درباره مستمری تحت پوششین سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: با تصمیم اعضای کمیسیون تلفیق مستمری ها و سایر حمایت‌ها از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به میزان ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

حقوق بازنشستگان برای ۱۴۰۲

بر اساس خبر منتشر شده لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در دی ماه و با تاخیر توسط دولت به مجلس برده شد و در این لایحه، بودجه ۵۲۶۱ هزار میلیاردی با افزایش ۴۰ درصدی نسبت به پارسال برای بازنشستگان در نظر گرفته شده و البته در مورد افزایش سن «بازنشستگی» نیز در این لایحه صحبت شده است.

بر اساس تبصره ۱۲ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲، ‌حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، به میزان متوسط ۲۰ درصد افزایش می‌یابد به نحوی که پس از اعمال این افزایش، حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی مذکور، متناسب با سنوات خدمت قابل قبول، از ۶۳ میلیون ریال (۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان) کمتر نباشد .

این ارقام در لایحه بودجه آورده شده و هنوز به تصویب نهایی مجلس نرسیده است.

افزایش حق اولاد و کمک هزینه عائله‌مندی

یکی از مولفه‌های مهم در فیش حقوقی بازنشستگان برای افزایش حقوق، حق عائله‌مندی و دیگر کمک هزینه‌ها است. در لایحه بودجه امسال نیز، بخشی به این مولفه اختصاص داده شده است.

در بند ۳ تبصره ۱۲ (حقوق و دستمزد) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲ که به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره دارد، عنوان شده:

«امتیاز کمک هزینه عائله‌مندی و حق اولاد، موضوع بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری شاغلین و بازنشستگان به ترتیب ۲۲۸۰ و ۱۰۵۰ و معادل ریالی امتیاز مذکور برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت تعیین می‌گردد».

افزایش سن بازنشستگی در سال ۱۴۰۲

از جمله مهم‌ترین تغییرات در مورد لایحه‌ای که توسط دولت به مجلس داده شده، اشاره به افزایش سن بازنشستگان است. بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ دولت و مطابق بند د تبصره ۲۰ (نظام اداری و سرمایه انسانی دولت) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲:

سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمام مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در مشاغل اختصاصی در تمام صندوق‌های بازنشستگی اعم از لشکری و کشوری که در سال ۱۴۰۲ بازنشسته می‌شوند، در صورت اعلام نیاز دستگاه و رضایت مستخدم بدون رعایت شرط سنی به مدت ۲ سال افزایش می یابد.
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان