چالش اصلی طرح جهش تولید مسکن چیست؟

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت: تأمین زمین مهم‌ترین چالش طرح‌های مسکن در کشور است.

چالش اصلی طرح جهش تولید مسکن چیست؟

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت: تأمین زمین مهم‌ترین چالش طرح‌های مسکن در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری صفحه اقتصاد ، حبیب‌الله طاهرخانی روز سه شنبه در حاشیه جلسه شورای مسکن آذربایجان شرقی افزود: بر این اساس، عرضه مسکن در شهرهای بزرگ، عمدتاً در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده و ساخت مسکن در شهرهای جدید انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استقبال خوبی از سوی مردم برای ثبت نام در طرح جهش مسکن در جای جای کشور صورت گرفته، گفت: مطابق مصوبه شورای پول و اعتبار در کلان شهرها به ازای هر واحد ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای این طرح تعلق خواهد گرفت که این رقم در سایر شهرها به نسبت جمعیت کاهش پیدا می کند و دولت نیز زمین را رایگان تامین می کند.

وی با اشاره به استقبال مردم آذربایجان شرقی از این طرح، ادامه داد: خوشبختانه زمین مورد نظر برای اجرای طرح جهش مسکن در ۲ شهر جدید «شهریار» و «سهند» دارای طرح و کاربری است و در شهر جدید سهند ۳۳ هزار نفر و شهر جدید شهریار نیز ۵۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند.

طاهرخانی با بیان اینکه مسئولیت پیشبرد نهضت ملی مسکن در استان‌ها بر عهده استانداران است، افزود: تکلیف همه دستگاه‌ها در قانون جهش تولید مسکن مشخص شده و پیشبرد این طرح نیازمند هماهنگی و هم‌افزایی بین همه دستگاه‌هاست.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای شهر تبریز هم شهرهای جدید سهند و شهریار، بخش قابل توجهی از عرضه مسکن را بر عهده خواهند گرفت که خوشبختانه استقبال خوبی هم از سوی متقاضیان صورت گرفته است.

وی همچنین از اختصاص ۲۰ درصد تسهیلات اعطایی بانک‌ها به بخش مسکن در بودجه سال آینده کشور خبر داد و گفت: تقسیم کار بین بانک‌ها صورت گرفته و به زودی از سوی بانک مرکزی ابلاغ می‌شود.

طاهرخانی افزود: صندوق توسعه مسکن نیز ظرفیت جدیدی است که در قانون جهش تولید مسکن پیش‌بینی شده و می‌تواند بخشی از نیاز مالی پروژه‌های مسکن برای آماده‌سازی و ایجاد زیرساخت‌ها را تأمین کند.

منبع: ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان