محاسبه میزان اقساط وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱

توضیحاتی درباره شرایط و نحوه دریافت و همچنین میزان اقساط وام ودیعه مسکن در سال 1401 در صفحه اقتصاد منتشر شد!

محاسبه میزان اقساط وام ودیعه مسکن در سال 1401

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، به بررسی هر چه بیشتر وام ودیعه مسکن و همچنین میزان اقساط آن در سال 1401 شمسی می پردازیم! با ما همراه باشید. کارگران و حقوق بگیران ثابت با اولویت ازدواج‌ های جدید، خانواده‌ های ۵ نفره و بیشتر، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی (و دیگر زنان سرپرست خانوار) مشمول دریافت وام ودیعه مسکن می باشند.

لازم به بیان است زنان مجرد بالای ۳۵ سال و خودسرپرست نیز امکان دریافت این تسهیلات بانکی را دارند؛ همچنین به مردان سرپرست خانوار هم که به دلیل فوت همسر، طلاق و متارکه، مجرد می باشند نیز وام اجاره مسکن تعلق می گیرد.

از دیگر شروط تعیین شده برای دریافت وام ودیعه مسکن می توان به داشتن فرم ج سبز در سامانه وزارت راه و شهرسازی، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ شمسی به بعد، داشتن سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا به همراه اجاره‌ نامه رسمی یا اجاره‌ نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری و متاهل یا سرپرست خانوار بودن اشاره کرد!

مدت بازپرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن برای وام‌ های تا مبلغ ۳۰ میلیون تومان، سه سال و برای وام‌ های ۳۰ میلیون تومان به بالا، پنج سال می باشد. البته بازپرداخت وام ودیعه مسکن به دو صورت است! وام مستقیم به مالک پرداخت می‌ شود و مستاجر فقط کارمزد و سود آن را پرداخت می‌ کند (در این روش اجاره‌ نشین برابر با مدت قرارداد، سود مربوطه را بازپرداخت می‌ کند).

یا وام مستقیم به مستاجر پرداخت می‌ شود و میزان اقساط آن در شهر تهران، کلانشهرها و سایر شهرها به ترتیب ۲ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان، یک میلیون و ۳۲۸ هزار تومان و ۸۳۰ هزار تومان است (وام ودیعه مسکن ۳ ساله با سود ۱۲ درصد).

لازم به بیان است قسط وام اجاره مسکن ۲۵ میلیون تومانی چیزی در حدود ۸۳۰ هزار تومان، قسط وام ۴۰ میلیون تومانی چیزی در حدود ۹۰۰ هزار تومان و قسط وام ودیعه مسکن ۷۰ میلیون تومانی چیزی در حدود یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است. درباره سود وام ودیعه مسکن نیز بد نیست بدانید سود وام ۲۵ میلیون تومانی چیزی در حدود پنج میلیون تومان، سود وام ۴۰ میلیون تومانی چیزی در حدود ۱۳.۳ میلیون تومان و در نهایت سود وام ۷۰ میلیون تومانی چیزی در حدود ۲۳.۵ میلیون تومان است.

به یاد داشته باشید دریافت کد رهگیری اجاره الزامی شده است و به قولنامه های دستی و غیر رسمی وام تعلق نمی گیرد! لذا در هنگام عقد قرار داد در دفاتر مشاور املاک، بایستی اجاره نامه رسمی با کد رهگیری و اجاره بها دریافت نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان