صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

آیا میزان مبلغ وام خرید مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش می یابد؟

صفحه اقتصاد- در این گزارش به توضیحاتی درباره اینکه آیا میزان مبلغ وام خرید مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش می یابد؟ . وام مسکن چقدره؟ مبلغ وام مسکن بیشتر میشود؟

آیا میزان مبلغ وام خرید مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش می یابد؟

صفحه اقتصاد - آسیه کرمی: در این گزارش به توضیحاتی درباره اینکه آیا میزان مبلغ وام خرید مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش می یابد؟ پرداخته ایم.

این روزها آنچنان تورم و گرانی و وضعیت اقتصادی مردم را تحت فشار قرار داده است که داشتن سقفی هر چند کوچک بالای سرشان که بدون اینکه به فکر اجاره خانه باشند، زیر آن زندگی کنند،تبدیل به یک آرزوی بزرگ شده است، هر روز سفره های مردم کوچکتر و کوچکتر می شود اما کو گوش شنوای برخی مسئولین، مسئولینی که وعده می دهند و وعده هایی که اجرایی نمی شود، که اگر در گوشه هایی از کشور سرکی بکشیم خبرهایی از معتادشدن جوانانمان و یا خودکشی آنها به خاطر وضعیت بد اقتصادی جامعه مشاهده می کنیم. روز گذشته خبری مبنی بر اینکه بانک مسکن شنیدیم که درخواست افزایش مبلغ وام خرید مسکن به 800 میلیون تومان را داده اند، حال سوال ما این است آقایان مسئول به این نیز فکر کرده اند که با این فقری که بر دهک های پایین جامعه هکمفرما شده است و درآمدهای پایین آنها برای خرید مسکن کفاف خواهد داد یا کمرشان زیر این اقساط خم خواهد شد؟! در این گزارش جزئیات افزایش وام مسکن به 800 میلیون تومان را شرح داده ایم.

وام خرید مسکن چقدر می شود؟

وام خرید مسکن کی زیاد می شود؟ مبلغ خرید وام مسکن چقدر خواهد شد؟ شرایط دریافت وام مسکن چیست؟ دریافت وام مسکن چه شرایطی دارد؟ چگونه با سند خانه وام مسکن دریافت کنیم.

همانطور که مشاهده می کنید در جامعه کنونی خرید مسکن، براساس بالا رفتن قیمت خانه ها، بسیار سخت و دشوار شده است. و بسیاری از جوانان و خانواده ها بدون دریافت وام و تسهیلات، توان خرید یک مسکن و منزل مسکونی را ندارند. بر همین اساس وام خرید مسکن، از وام هایی است که توسط تعدادی از بانک های کشور، به مردم عرضه می گردد.

طبق گزارشات، بانک مسکن از محل اوراق حق تقدم درخواست افزایش وام خرید مسکن را به بانک مرکزی ارائه نموده است که اگر موافقت شود، سقف وام مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

طبق بررسی ها با وجود اینکه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از آبان‌ماه سال 1399 و بانک مرکزی از بهمن سال ۱۴۰۱ گزارش تحولات بازار مسکن را اعلام نکرده‌اند، اما براساس رصد بازار مسکن، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران از مرز 60 میلیون تومان گذشته است.

این اتفاق موجب شده تا قدرت خرید تقاضای مصرفی در بازار مسکن به شدت سقوط کند و وام کنونی خرید از محل اوراق حق تقدم (480 میلیون تومانی) اثرگذاری چندانی در این فرآیند نداشته باشد. در حال حاضر با وام مذکور بدون احتساب هزینه خرید اوراق (به طور میانگین 90 هزار تومان) می‌توان حدود 8 مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران خرید.

براساس تورم قیمت مسکن در این شرایط بانک تخصصی مسکن کشور پیشنهاد افزایش حدود 2 برابری وام خرید مسکن را به بانک مرکزی داده است. طبق پیگیری‌های انجام شده وام خرید مسکن از 200 میلیون تومان کنونی (برای هر شخص) به 350 میلیون تومان افزایش پیدا می کند. یعنی یک زوج جوان می‌توانند 700 میلیون تومان وام دریافت کنند.

طبق گفته مسئولین مربوطه قرار است وام تعمیر جعاله نیز از 80 میلیون تومان کنونی به 100 میلیون تومان افزایش پیدا کند، بر همین اساس مبلغ وام خرید مسکن به 800 میلیون تومان افزایش می‌یابد. بدون احتساب هزینه خرید اوراق حق تقدم با این مبلغ یک شخص می‌تواند حدود 13.5 مترمربع واحد مسکونی شهر تهران با قیمت کنونی را خریداری کند.

طبق بررسی ها، برای خرید وام 480 میلیون تومان، فرد باید 2 برابر رقم وام یعنی 960 برگه را خریداری کند که حدود 86 میلیون تومان می‌شود. در واقع هر فرد متقاضی وام خرید مسکن باید معادل هزینه خرید 1.5 متر مسکن را برای تسه را بپردازد.

همچنین برای هزینه خرید اوراق حق تقدم وام 800 میلیون تومانی نیز متقاضیان باید حدود 144 میلیون تومان پرداخت کنند و نرخ سود تسهیلات خرید مسکن 22.5 درصد است.

دریافت وام خرید مسکن برای متقاضیان نیازمند یک سری شرایط است. و با توجه به قوانین تعیین شده از سوی بانک ها، برای دریافت این وام، باید مدارک لازم را تهیه کرد و سپس، برای اخذ این تسهیلات، به بانک های مربوطه مراجعه کرد.

مبلغ وام خرید مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش می یابد؟

شرایط دریافت وام خرید مسکن 1402

افرادی که قصد دریافت وام خرید منزل مسکونی را دارند، باید بالای 18 سال سن داشته باشند.

آن دسته از متقاضیانی که قصد دریافت تسهیلات خرید منزل مسکونی، از هر یک از بانک های مربوطه را دارند، نباید هیچ گونه سابقه چک برگشتی، در هیچ یک از بانک های کشور را داشته باشند.

در صورتی که شخصی، بدهی بانکی داشته باشد، امکان دریافت وام، برای او، وجود ندارد.

برای دریافت وام خرید مسکن ۱۴۰۲​، مانند سال قبل، در برخی از بانک ها، نیاز به باز کردن حساب سپرده گذاری می باشد و در تعدادی دیگر، می توان با خرید اوراق ممتاز، وام خرید منزل مسکونی را دریافت کرد.

همچنین درآمد شخص متقاضی، باید مطابق با مبلغ جدول اقساط وامی باشد که قرار است بپردازد. معمولا بانک ها، برای تعیین حداکثر مبلغ وام، درآمد افراد را استعلام و در نظر می گیرند.

شرایط دریافت وام مسکن با سند خانه سال 1402

نیاز است که برای دریافت تسهیلات خرید مسکن با سند خانه در سال ۱۴۰۲، متقاضیان، یک سری شرایط باشند تا بتوانند این تسهیلات را دریافت کنند، در صورتی که این شرایط را نداشته باشند امکان دریافت وام خرید مسکن، با سند خانه، برای متقاضیان وجود نخواهد داشت.

طبق بررسی ها، ارائه سند رسمی املاک معامله شده و ثبت شده در دفاتر اسناد رسمی و یا دفترخانه ها به بانک مسکن، به عنوان ضمانت ملکی برای دریافت وام مسکن، مورد قبول است.

براساس قانون، اسناد عادی و یا همان مبایعه نامه های نوشته شده در بنگاه های معاملات ملکی، از رسمیت برای ارائه به عنوان وثیقه ملکی معتبر، برای دریافت وام مسکن، برخوردار نمی باشد.

اشخاص متقاضی دریافت وام خرید مسکن، با سند خانه، اگر سایر شرایط مورد نظر، سند رسمی را در دست نداشتند، می توانند نخست نسبت به تشکیل پرونده، برای دریافت وام خرید مسکن، در شرایط دیگر مانند خانه اولی ها و یا اقدام به دریافت وام از طریق اوراق حق تقدم، به شعب بانک مسکن، مراجعه کنند و سپس، برای سپرده گذاری یا خرید اوراق اقدام کنند، و در زمان دریافت وام مسکن، باید ضمانت نامه معتبر ملکی یا همان سند خانه را در اختیار شعبه بانک بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان