صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره مشخصات فنی و امکانات خودروی سهند + قیمت محصول جدید سایپا

توضیحاتی درباره مشخصات فنی و امکانات خودروی سهند به عنوان محصول جدید سایپا (یک فیس لیفت جدید از ساینا) در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره مشخصات فنی و امکانات خودروی سهند + قیمت محصول جدید سایپا

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره مشخصات فنی و امکانات خودروی سهند به عنوان محصول جدید سایپا خواهیم داشت! با ما همراه باشید. بیستم دی ماه سال 1400 شمسی بود که اولین تصاویر از خودروی جدید سایپا به نام سهند به عنوان یک فیس لیفت جدید از ساینا منتشر شد (دو تصویر از نمای جلو و عقب محصول نیوسدان سایپا)!

لازم به بیان است خودروی سهند به عنوان محصول جدید سایپا (براساس پلتفرم X200) در آینده نزدیک تولید خواهد شد و به بازار عرضه می گردد. خودروی سایپا سهند به احتمال زیاد به پیشرانه M۱۵GSI به عنوان نسخه ارتقا پیدا کرده ی پیشرانه M۱۵ مجهز خواهد بود (توانایی تولید ۱۳۵ نیوتن‌ متر گشتاور و ۸۸ اسب‌ بخار قدرت)! این موتور 1.5 لیتری دارای مصرف سوخت پایینی می باشد و تعمیر آن نیز آسان است. همچنین پیشرانه مدل M۱۵GSI از دریچه گاز برقی به جای مکانیکی بهره می‌ برد! خروجی دود پیشرانه مدل M۱۵GSI نیز از نوع استیل (هدرز) است؛ همچنین سرسیلندر موتور نسبت به مدل پایه متفاوت می باشد و پاشش سوخت و جرقه‌ زنی در آن تغییرات زیادی را به خود دیده است.

اما براساس تصاویر منتشر شده از خودروی جدید سایپا (طرح این خودرو در سال 1395 شمسی طراحی شده است)، این خودرو نسبت به خودروی ساینا معمولی و خودروی ساینا اس در بخش‌ های گلگیرها، دیفیوزر، موتور، صندوق، ورودی‌ های هوا، جلو پنجره، سپرها و چراغ‌ ها تغییرات زیادی را تجربه کرده است! از این رو می توان گفت خودروی سایپا سهند یک فیس لیفت جدید و جذاب نسبت به دو مدل قبلی این خودرو به شمار می آید.

از دیگر ویژگی‌ های طراحی خودروی سهند می‌ توان به طراحی فرورفته بین دو چراغ عقب، خطوط حجم دهنده روی سپر، نصب دی‌ لایت در فرورفتگی دو طرف سپر جلو، چراغ‌ های LED و جلوپنجره ماتریسی نگینی اشاره کرد. در خودروی سهند، اگزوز در دیفیوزر قرار گرفته است که به واسطه این تغییر، دیگر منبع اگزوز حالت آویزان ندارد و به نوعی پنهان شده است… همچنین احتمال دارد سایپا تیپ‌ های بالاتر خودروی سهند را با سانروف یا سقف شیشه‌ ای به بازار عرضه کند!

خودروی سایپا سهند نسبت به خودروی ساینا از آپشن‌ های بیشتری برخوردار خواهد بود؛ برای نمونه از امکانات احتمالی این خودرو می‌ توان به روکش چرمی صندلی، دوربین عقب، صفحه نمایشگر لمسی، فرمان برقی، پنل کیلومتر شمار دیجیتال، کروز کنترل و استارت دکمه‌ ای اشاره کرد.

اما شاید این سوال پیش آید که قیمت خودروی سایپا سهند چقدر خواهد بود؟

چندی پیش مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در مصاحبه ای درباره قیمت حدودی خودرو سهند سایپا چنین بیان کرده بود: بر اساس پلتفرم و مشخصاتی که در این خودرو به کار رفته است، بعید است که قیمت این خودرو از حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان پایین‌ تر باشد! بر اساس پیش‌ بینی‌ ها، این خودرو برای عرضه در سال 1397 شمسی با قیمت ۷۵ میلیون تومان اعلام شده بود که در سال ۱۴۰۱ شمسی که زمان احتمالی عرضه آن است، حدود قیمتی ۴۰۰ میلیون تومان را خواهد داشت… البته با توجه به شرایط و نزدیکی به پایان سال ۱۴۰۰ شمسی، بعید است این خودرو زودتر از بهار سال ۱۴۰۱ شمسی در بازار عرضه شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان