صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز از رنو ساندرو ۲۰۲۲ + مزایا و معایب

در این مطلب از صفحه اقتصاد به توضیحاتی درباره رنو ساندرو ۲۰۲۲ و مزایا و معایب آن پرداخته شده است.

همه چیز از رنو ساندرو 2022 + مزایا و معایب

در این مطلب از صفحه اقتصاد به توضیحاتی درباره رنو ساندرو ۲۰۲۲ و مزایا و معایب آن پرداخته شده است.
رنو ساندرو ۲۰۲۲ در قالب یک خودرو وارداتی توسط سایپا روانه بازار ایران خواهد شد.
خبرها حاکی از آن است که گروه خودروسازی سایپا به واسطه آزاد شدن واردات طی همکاری با شرکت رنو قصد دارد رنو ساندرو ۲۰۲۲ را به بازار ایران عرضه کند. از این رو قصد داریم در این مطلب جزئیات طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات این هاچ بک اقتصادی جدید بازار ایران را مورد بررسی قرار دهیم.

رنو ساندرو ۲۰۲۲ در بازار اروپا با قیمت پایه ۱۴ هزار و ۶۰۰ دلار به فروش می‌رسد که البته قیمت آن بسته به نوع پیشرانه، نوع گیربکس و سطح امکانات افزایش پیدا خواهد کرد. از این رو رنو ساندرو ۲۰۲۲ برای بازار ایران چندان خودروی اقتصادی نبوده و هنگام ورود به بازار ایران قیمت زیادی خواهد داشت.

به طور کلی رنو ساندرو ۲۰۲۲ را می‌توان یک خودروی با کیفیت دانست که در قالب یک هاچ بک خانوادگی می‌تواند به خوبی به نیاز مشتریان پاسخ دهد. از مزایای این خودرو می‌توان به دوام فنی بالا، کیفیت بالا، امکانات مناسب در نسخه فول آپشن و موتور کم مصرف آن اشاره کرد. از این رو رنو ساندرو ۲۰۲۲ پس از ورود به بازار ایران می‌توانند حضور موفقی را تجربه کند.

امکانات رنو ساندرو ۲۰۲۲ را بشناسیم

در حال حاضر مشخص نیست سایپا قصد دارد رنو ساندرو وارداتی را با چه امکاناتی به بازار ایران عرضه کند، اما نسخه فول آپشن این هاچ بک اقتصادی از امکانات مناسبی چون سانروف، ورود بدون کلید، حسگرهای پارک جلو و عقب، گرمکن صندلی جلو، نویگیشن، دوربین عقب، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی ۸ اینچی، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، ۴ ایربگ، سامانه هشدار نقطه کور، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری بهره می‌برد.

رنو ساندرو ۲۰۲۲

نسل سوم این هاچ بک اقتصادی در سال 2020 طبق پلتفرم CMF-B روانه بازار شد. رنو ساندرو در بازار اروپا با نشان داچیا و در کشورهای خاورمیانه با نشان رنو عرضه می‌شود. این خودرو نسبت به نسل اول آن که در بازار ایران عرضه شده از طراحی جذاب‌تر و به‌روزتری بهره می‌برد.

نمای جانبی رنو ساندرو ۲۰۲۲ همانند قبل دارای طراحی ساده‌ای است، اما اکنون طراحان با استفاده از حجم‌پردازی و خطوط روی بدنه توانستند سادگی آن را کاهش داده و نسبت به قبل آن را جذاب‌تر کنند.

رنو ساندرو ۲۰۲۲ در عقب نیز به چراغ‌های زاویه‌دار و هجومی‌تر مجهز شده تا با بخش جلو هماهنگ‌تر شود. به طور کلی این هاچ بک اقتصادی در مدل ۲۰۲۲ از طراحی قابل قبولی بهره می‌برد.

رنو ساندرو ۲۰۲۲ در بخش طراحی داخلی نیز نمره قابل قبولی را دریافت می‌کند؛ چرا که بر خلاف نسل اول، دیگر کابین آن ساده به چشم نمی‌آید. طراحان برای دریچه‌های تهویه حالتی کشیده و اسپرت را در نظر گرفتند. در بالای داشبورد نیز نمایشگر ایستاده به چشم می‌خورد که توانست کابین را مدرن کند. فاصله بین محور چراخ‌های این خودرو به ۲۶۰۴ میلی‌متر افزایش پیدا کرده تا سرنشینان عقب نیز به فضای مناسبی دسترسی پیدا کنند.

مشخصات فنی رنو ساندرو ۲۰۲۲

مدل خودرو نسخه بنزینی نسخه دوگانه سوز
نوع پشرانه ۳ سیلندر توربو ۱ لیتری بنزینی ۳ سیلدر توربو ۱ لیتری دوگانه سوز
حداکثر قدرت ۹۰ اسب بخار ۱۰۰ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۱۶۰ نیوتن‌متر ۱۷۰ نیوتن‌متر
نوع گیربکس 6 سرعته دستی یا اتوماتیک CVT ۶ سرعته دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۱.۹ ثانیه ۱۱.۶ ثانیه
مصرف سوختی ترکیبی ۴.۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
وزن ۱۰۶۲ کیلوگرم -
حجم باک ۵۰ لیتر ۵۰ لیتر

رنو ساندرو 2022 با پیشرانه یک لیتری سه سیلندر توربوشارژ TCe به قدرت ۹۰ اسب بخار روانه بازار شده است. همچنین نسخه دوگانه‌سوز این پیشرانه نیز برای رنو ساندرو در نظر گرفته شده که علاوه بر بنزین با سوخت گاز مایع ال پی جی نیز قابل استفاده خواهد بود. این نسخه معادل ۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و از یک گیربکس شش دنده دستی برای انتقال قدرت به سمت محور جلو بهره می‌برد. نسخه بنزینی (تک سوز) نیز با گیربکس ۶ سرعته دستی و یا اتوماتیک سی وی تی به بازار عرضه شده است.

رنو ساندرو 2022 از یک موتور 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ TCe بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 90 اسب بخار و گشتاور 160 نیوتن‌متر را به تولید برسند. این پیشرانه در مدل دوگانه‌سوز نیز روانه بازار شده که می‌تواند از بنزین و سوخت گاز مایع LPG استفاده کند و قدرتی برابر با 100 اسب بخار و گشتاور 170 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

قدرت تولید شده از پیشرانه دوگانه‌سوز توسط گیربکس 6 دنده دستی به چرخ‌ها جلو منتقل می‌شود. برای نسخه تک سوز یا بنزینی نیز گیربکس 6 سرعته دستی یا اتوماتیک CVT وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارند. نسخه بنزینی ظرف مدت 12 ثانیه و نسخه دوگانه‌سوز ظرف مدت 11.6 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسند.

رنو ساندرو ۲۰۲۲ اکنون نسبت به قبل سواری نرم و کم‌کوبشی را به همراه دارد و سیستم تعلیق آن قادر است اکثر ضربه‌های جاده را به خوبی جذب کند. هرچند این هاچ بک اقتصادی از نظر هندلینگ در سطح ایده‌آلی قرار ندارد، اما در حالت عادی سطح چسبندگی و پایداری آن مناسب است. همچنین سامانه کلاچ آن نیز عملکرد نرم و دقیقی داشته و ترمزها نیز در سطح مناسبی قرار دارند.

ظرفیت باک رنو ساندرو ۲۰۲۲ حدود ۵۰ لیتر بوده و این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۵ لیتری را به همراه دارد. از این رو با یک بار سوخت‌گیری می‌توان مسافت حدود ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کرد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

حداکثر گشتاور نمونه بنزینی معادل ۱۶۰ نیوتن متر اعلام شده و برای مدل دوگانه‌سوز تا ۱۷۰ نیوتن متر برآورد می‌شود. شتاب صفر تا صد نمونه بنزینی برابر با چیزی کمتر از ۱۲ ثانیه اندازه‌گیری شده است . شتاب مدل دوگانه‌سوز با توان موتور بیشتر هم معادل ۱۱.۶ ثانیه خواهد بود.

در مورد تجربه سواری با ساندرو ۲۰۲۲ باید بدانید که این هاچبک فرانسوی سواری نرم و تقریبا کم‌ کوبشی ارایه می‌دهد و ضربات جاده به طرزی مناسب در سیستم تعلیق جذب می‌شوند. از لحاظ هندلینگ هم گرچه نمی‌توان گفت که مطلوب‌ترین گزینه را پیش رو داریم اما با این وجود، در حالت عادی چسبندگی و پایداری متعادلی از این خودرو مشاهده خواهید کرد. سامانه کلاچ عملکردی نرم و دقیق دارد و ترمزها به خوبی از پس از انجام وظیفه خود برمی‌آیند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان