صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره خودرو Buzz + مشخصات فنی

در این مطلب از صفحه اقتصاد به توضیحاتی درباره خودرو Buzz و مشخصات فنی این خودرو پرداخته شده است.

همه چیز درباره خودرو Buzz + مشخصات فنی

در این مطلب از صفحه اقتصاد به توضیحاتی درباره خودرو Buzz و مشخصات فنی این خودرو پرداخته شده است.
خودروی جدید فولکس در اوایل ژوئن در هانوفر آلمان تولید شد. به گفته فولکس واگن، برنامه تولید، 15000 دستگاه تا پایان سال 2022 و سپس به تدریج افزایش تولید سالانه تا 130000 دستگاه در مقطعی در آینده است.
فولکس واگن اعلام کرد که بیش از 20000 ثبت سفارش از خودرو Buzz انجام شده است.
این خودرو حتی در نمایندگی ها نیز به نمایش گذاشته شده است که نشان دهنده علاقه قابل توجه متقاضیان به این ون تمام الکتریکی است. ونی که برای پیش خریدش صف خرید ایجاد شده است.

مشخصات فنی خودرو Buzz

این خودرو در نسخه ای با باتری 82 کیلووات بر ساعت و دیفرانسیل عقب موجود است. مشتریان می توانند بین نسخه مسافری یا ون باری یکی را انتخاب کنند. معرفی نسخه‌های اضافی (از جمله باتری بزرگ‌تر) مطمئناً منجر به تعداد سفارش‌های بیشتر می‌شود.

فولکس واگن ID Buzz روی پلتفرم مدولار MEB ساخته شده و به همین دلیل، مشخصات فنی یکسانی با فولکس واگن ID.4 دارد. مدل ID Buzz Pro که امسال به بازار اروپا می‌رسد، دارای یک مجموعه باتری ۱۲ ماژولی با ظرفیت اسمی ۸۲ کیلووات ساعت و ظرفیت کاربردی ۷۷ کیلووات ساعت در کف خودرو است که همراه با پیشرانه تک موتوره، ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۹۸ نیوتن.متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ بین ۸ تا ۱۰ ثانیه است و حداکثر سرعت هم به صورت الکترونیکی تا ۱۴۵ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

فولکس واگن ID Buzz در آینده با دو موتور برقی و به صورت دو دیفرانسیل تولید خواهد شد که قدرت و گشتاور بیشتری از مدل فعلی دارد.

برد ون برقی آلمانی با باتری ۷۷ کیلووات ساعتی حدود ۳۴۰ کیلومتر است. باتری فولکس واگن ID Buzz را می‌توان با شارژر ۱۱ کیلوواتی AC و شارژر سریع ۱۷۰ کیلوواتی شارژ کرد، که با استفاده از شارژر سریع، باتری در ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد پر می‌شود.

سیستم Plug & Charge (وصل شو و شارژ کن) که پیش‌تر برای شارژ اتوماتیک پورشه تایکان الکتریکی ارائه شده بود، برای محصول جدید گروه خودروسازی فولکس واگن هم در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. همچنین مدل‌های اروپایی ID Buzz دارای سیستم شارژ دو طرفه خواهند بود که به سرنشینان اجازه می‌دهد تا در اماکن دور از شهر و بدون پریز برق، از وسایل برقی، مثل کنسول بازی‌های رایانه‌ای استفاده کنند.

مشخصات کلی

نوع موتور یک موتور برقی
ظرفیت باتری ۸۲ کیلووات ساعت
قدرت ۲۰۱ اسب بخار
گشتاور ۲۹۸ نیوتن.متر
گیربکس تک سرعته اتوماتیک
محور محرک دیفرانسیل عقب
شتاب ۱۰ ثانیه
سرعت ۱۴۵ کیلومتر در ساعت
بُرد خودرو ۳۴۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۷
فرمان برقی
نوع بدنه ون
نوع رینگ آلومینیومی
این خودرو در اوایل ژوئن در هانوفر آلمان تولید شد. به گفته فولکس واگن، برنامه تولید، 15000 دستگاه تا پایان سال 2022 و سپس به تدریج افزایش تولید سالانه تا 130000 دستگاه در مقطعی در آینده است.

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول ۴۷۱۲ میلیمتر
عرض ۱۹۸۵ میلیمتر
ارتفاع ۱۹۳۷ میلیمتر
فاصله محورها ۲۹۸۸ میلیمتر
وزن خالص ۲۳۰۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق ۱۱۲۱ لیتر
قطر رینگ ۱۸ اینچ

با توجه به اینکه قرار است محصولی از شرکت فولکس واگن (سئات)در زمره مدل واردات خودرو به ایران است باید دید که آیا این خودروی پر طرفدار هم به کشور وارد می شود چون هنوز قیمت تمام شده این خودرو اعلام نشده است.

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند دارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری دارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
اتو پارک دارد
سنسور جلو دارد
سنسور عقب دارد
رادار نقطه کور دارد
رادار تغییر لاین دارد
رادار تصادف جلو دارد
رادار تصادف عقب دارد
ترمز ضدقفل دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری دارد
ترمز پارک برقی دارد
اتولایت دارد
چراغ روز دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
گرم‌کن فرمان دارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد
ناوبری دارد
نمایشگر هدآپ ندارد
دوربین عقب دارد
دوربین جانبی ندارد
دوربین ۳۶۰ درجه دارد
کیسه هوا دارد
ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
تهویه اتوماتیک دارد
صندلی برقی راننده دارد
صندلی برقی سرنشین جلو دارد
گرم‌ کن صندلی جلو دارد
سردکن صندلی جلو ندارد
آینه بغل برقی دارد
گرم‌کن آینه بغل دارد
پانوراما ندارد
سانروف ندارد

آزمایش‌های برد اولیه و آزمایش‌های سفرهای طولانی نتایج بسیار خوبی را در مقایسه با وسایل نقلیه با اندازه مشابه نشان می‌دهند.

نسخه امدادی فولکس واگن ID. Buzz

فولکس‌­ واگن ID. Buzz به عنوان یک خودروی ون مناسب برای استفاده خانواده­‌ها و کسب و کارهای کوچک طراحی شده است و از ماه ژوئن سال جاری به فروش می­‌رسد.

با وجود استقبال بالای مشتریان از این خودروی برقی، فولکس­ واگن تصمیم گرفته نسخه­‌های دیگری از ID. Buzz را نیز معرفی کند و دامنه استفاده از این محصول را گسترش دهد.

واقعیت این است که پلتفرم ID. Buzz به نحوی طراحی شده است، که قابلیت استفاده‌­های گوناگون از این خودرو را فراهم می­‌کند. شاخه تجاری خودروساز آلمانی هم قصد دارد بیش از 30 نسخه گوناگون از این محصول را در جریان نمایشگاه حمل و نقل IAA 2022 در شهر هانوفر به معرض نمایش بگذارد.

یکی از نمونه­‌های قابل توجه، نسخه امدادی از فولکس واگن ID. Buzz است که در همکاری با شرکت Bosenberg شکل گرفته و این خودروی برقی را به تجهیزات لازم در مواقع اضطراری مجهز کرده است.

هنوز درباره مشخصات این مدل خبری منتشر نشده است، اما از نظر طراحی ظاهری، تفاوتی میان ID. Buzz استاندارد و نسخه امدادگر وجود ندارد. تنها نقوش گرافیکی و چراغ نواری روی سقف، این دو خودرو را از یکدیگر متمایز ساخته است.

همانطور که قبلا اشاره شد، فولکس ­واگن با دست پر به نمایشگاه هانوفر آمده و چندین محصول از جمله نسل جدید مدل پیکاپ آماروک، یک مولتی ون خاص که در همکاری با Snoeks شکل گرفته، ایستگاه سیار دوچرخه برقی و تعدادی خودروی مسافرتی را به همراه آورده است.

فولکس واگن قصد دارد نسخه GTX از ID. Buzz را نیز در آینده نزدیک عرضه نماید که ظاهراً نسبت به سایرین، هیجان‌­انگیزتر خواهد بود. این مدل به دو موتور برقی مجهز شده است و خروجی مشابه با مدل‌های ID.4 GTX و ID.5 GTX را در اختیار خواهد داشت. اگر این گزاره صحیح باشد، این خودرو 295 اسب‌­بخار قدرت و 460 نیوتن‌متر گشتاور را به چهار چرخ ارسال می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان