صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز از ماشین پرنده مگلو چینی + مزایا و معایب

در این مطلب از صفحه اقتصاد به توضیحاتی درباره ماشین پرنده مگلو چینی و مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت. 

همه چیز از ماشین پرنده مگلو چینی + مزایا و معایب

در این مطلب از صفحه اقتصاد به توضیحاتی درباره ماشین پرنده مگلو چینی و مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت.
ماشین پرنده به وسیله نقلیه ای گفته می شود که نوعی وسیلهٔ نقلیهٔ شخصی هوایی است که امکان ترابریِ جاده‌ای و هوایی را فراهم می‌کند.
در این مطلب قصد داریم در مورد مشخصات این خودرو پرنده مگلو چینی و معنای ماشبن پرنده توضیحاتی را برای مخاطبان ارائه کنیم، با ما همراه باشید.

مزایا و معایب خودرو پرنده مگلو چینی

آیا خودرو پرنده مگلو چینی به بازار می آید؟ ماشبن پرنده چگونه کار می کند؟ سرعت ماشین پرنده چند کیلومتر بر ساعت است؟ ماشین پرنده چگونه از زمین بلند می شود؟ ماشین پرنده واقعیت دارد؟ جدیدترین خودرو پرنده مغناطیسی چیست؟ خودرو پرنده با کمک آهنربا از سطح زمین بلند می شود؟

خودرو پرنده مغناطیسی چینی یا همان ماشین مگلو یک وسیله نقلیه‌ آهنربایی است، این خودرو می‌تواند به وسیله علم مغناطیس و جریان برق، از زمین بلند شود و با سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت پرواز کند.

هر آنچه که باید از خودرو پرنده مگلو چینی بدانید

محققان دانشگاه چنگدو چین در آخرین دستاوردهای خود، توانسته‌اند تا علم قطارهای مگلو را به خودروهای سدان شهری بیاورند تا فصل جدیدی را در تاریخ صنعت خودروسازی رقم بزنند. ماشین پرنده مگلو چینی با وجود اینکه بیش از ۲.۸ تن وزن دارد اما در آخرین آزمایش خود موفق شده است تا در ارتفاع ۳.۵ سانتی متری از سطح زمین بتواند شناور شود.
خودرو پرنده مگلو چینی برای اینکه به ابتدای مسیر آزمایش برسد، به چرخ‌های خود متکی بوده و فعلا نمی‌توانیم به طور کامل، نام ماشین پرنده مگلو چینی را به آن اعطا کنیم. در همین راستا باید بگوییم که مسیر آزمایش، یک ریل آهنربایی به طول ۸ کیلومتر است که خودرو پرنده مغناطیسی چینی در طی این آزمایش موفق شد تا به سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین بد نیست بدانید که قطارهای مگلو چینی با سرعت‌هایی نظیر ۴۵۰ کیلومتر بر ساعت، جزو پیشرفته ترین قطارهای مغناطیسی جهان به حساب می‌آیند.

اگر دو قطب هم نام یک آهنربا را به هم نزدیک کنیم، آن‌ها یکدیگر را دفع می‌کنند. حالا فرض کنید که همین مسئله را به چرخ‌ها و ریل‌های قطار تعمیم دهیم. قطارهای مغناطیسی یا همان مگلو (Maglev) هم دقیقا بر اساس همین موضوع کار می‌کنند و از دو سامانه آهنربایی (یکی برای بلند کردن قطار و دیگری برای ایجاد نیروی حرکت) بهره می‌برند.

اما آیا ایده‌ی خودرو پرنده مغناطیسی چینی می‌تواند جای خودروهای برقی یا هیبریدی را بگیرد؟ این سوال واقعا چالش برانگیز است چرا که قطارهای مگلو و به صورت کلی سیستم حمل و نقل مغناطیسی، بیشتر در سطح حمل و نقل عمومی کاربرد دارد و استفاده از آن به عنوان یک ماشین شخصی، شاید آنقدرها هم اقتصادی نباشد! زیرا این دسته از وسایل نقلیه برای حرکت خود، به ریل‌های اختصاصی نیاز دارند و احداث این دسته از ریل‌ها در مسیرهای مشخص و پر رفت و آمد، توجیه اقتصادی دارد و اگر بخواهیم که خلاصه بیان کنیم، خودرو پرنده مغناطیسی چینی در حال حاضر چیزی بیشتر از یک پروژه دانشگاهی نیست!

ماشین پرنده (هواگرد)
ماشین پرنده، وسیله نقلیه که نوعی وسیلهٔ نقلیهٔ شخصی هوایی وسیلهٔ نقلیهٔ شخصی هوایی است که امکان ترابریِ هم جاده‌ای و هم هوایی را فراهم می‌آورد. اصطلاح «ماشین پرنده» همچنین هواگرد زمین‌پیما و اتومبیل شناور را شامل می‌شود. طرح‌های بسیاری برای ماشین پرنده از سال‌های نخستین قرن بیستم ارائه شده‌است، اما تاکنون هیچ‌یک از آن‌ها به مرحلهٔ تولید نرسیده‌است. گرچه آینده‌نگرها اغلب دستیابی بشر به آن را پیش‌بینی می‌کنند، اما شکست در تولید آن، این اصطلاح را به رؤیاپردازی تبدیل کرده‌ است. همچنین، ماشین پرنده اصطلاحی متداول در داستان‌های خیال‌پردازی (گونه هنری) و علمی-تخیلی است.
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان